Vilken Operatör har nu avslutats och en ny programvara som heter "Operator Check" har skapats. Jag fortsätter använda samma tråd då det är den effektiva ersättaren till "Vilken Operatör". Anledningen till nytt namn är att den gamla koden kommer finnas kvar osv.. 
Just nu är applikationen i BETA, det betyder att det finns buggar kvar som inte hittats ännu. Så jag blir glad om ni lägger en kommentar, tillsammans med logg, för eventuella fel så skall jag med glädje fixa applikationen.
Features (i v0.55-BETA):
- Integrerad kontaktlista med T9 för dialern
- Kolla operatör på fasta och mobila svenska nummer
- Sökfunktion för nummer när de rings upp
- Använder antingen SNPAC eller PTS för uppslagning av operatörsdata
- Varning vid samtal till valda operatörer (fasta+mobila eller bara mobila)
- Vansinnigt snabb cache-lagring av uppslagna nummer
- Providerstöd för tredjepartsintegration
- Testat på på Android 1.5, 1.6, 2.0, 2.1 och 2.2 (i emulator)
- Lista med kontaktinformation för alla operatörer som detekteras
- Färdigt för nya länder och operatörsdatabaser
- Buggfixar (se logg under "Om" i applikationen)
Buggar/Todo (i v0.55-BETA):
- Ej testat med stort antal kontakter
- Egen missade samtal, kontakter osv?
Installera?
Gå till android market och sök efter "Operator Check" eller "Operatörskoll"
Buggar/Feedback?
Lämna buggar och feedback i denna tråd så skall jag göra mitt bästa för att se till att det blir en bra app. Just
Tack till
Tack till Zuul här på Swedroid som har bidragit med all grafik, samt till frugan som sammanställde hemside och telefonnummer till operatörerna. Naturligtvis också till alla andra som har lämnat buggrapporter och featureförslag i tråden.
Tips
Om du använder uppslagning vid uppringning rekomenderar jag att du använder SNPAC (det är gratis, bara att registrera sig) för den har betydligt bättre prestanda än PTS, och det blir ganska lång väntan (5-20 sekunder) vid varje samtal (om inte numret finns i cache) om man väljer att använda PTS istället för SNPAC.
Om du slår upp nummer som inte finns i cache så behöver den anslutning till nätet (nu kollar den och varnar om du inte har uppkoppling). Applikationen cachar alla uppslagningar i det antal dagar som ni ställt in under inställningar, detta för att minska mängenden trafik.
Last edited: Jun 28, 2010