spotify bråkar efter 2.1-uppdatering

Diskussion i 'Hero' startad av gypsy, 10 jul 2010.

  1. gypsy

    gypsy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    aah blir helt tokig på att spotify laggar så FORT du gör någonting annat än att bara lyssna, finns det någon som har en bra lösning på det?

    Dessutom fortsätter det inte heller att spela låtarna i spellistan när telefonen inte används, så fort jag är ute och går eller ligger o lyssnar på musik och skärmen går i viloläge måste jag trycka på en av knapparna mellan varje låt för att den ska spela nästa... vet inte om det är nåt batterisparläge eller vad som bråkar men är sjukt irriterande!

    help please!
     
  2. Varazir

    Varazir Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Jag har samma problem :(
     
  3. Hojte

    Hojte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    samma probs här. dock det med att man måste trycka på knapp verkar ha återkommit på andra telefoner så det är inte bara på heron som det problemet men att spotify laggar så fort man gör nåt annat är vad jag har förstått bara hero som har :(
     
  4. trotte

    trotte Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag noterade detta problem för att antal veckor sedan men verkade då i princip vara ensam om det. I och med att 2.1 släpptes officiellt har rapporterna om det ökat i strid ström.

    ALLA custom ROMS som bygger på Officiella 2.1 dras med samma bekymmer. Däremot tex VanillaEclair 4.x gör det inte (och förstås inga 1.5 romar).

    Frågan är om det handlar om att 2.1 är mer tungrott och kräver mer av telefonen eller som en del på påpekat en förändring av hur olika program/processer prioriteras. Då körde custom roms kvarstod dock problemet oförändrat även vid överklockning till 691 mhz.

    Oavsett vilket är det skandal med sådant på en officiellt släppt ROM från HTC. Eller är det applikationstillverkaren Spotify som måste modifiera sin app? Om det inte går spela Spotify och samtidigt göra annat kan man ju lika gärna skaffa en Iphone....

    Nu låter jag irriterad och det är jag.

    En rolig detalj är att en kompis som kör 2.1 rom på sin Magic INTE har samma problem. Tydligen funkar det ju bra för en del Hero ägare dock också, även om jag snarare tror att de ej prövat ordentligt... :)

    Vore trevligt med en lösning/workaround på detta, annars får man gå tillbaka till Modacas 1.5 rommar igen.
     
  5. wångö

    wångö Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2009
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    jag har samma problem. men vanliga musikspelaren är ju inga problem och inte heller sveriges radio player !?
     
  6. avindal

    avindal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    402
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    spotify är ju lite annorlunda jämfört med den vanliga musikspelaren. Och SR player spelar knappast upp i samma bitrate som Spotify, eller?
     
  7. wångö

    wångö Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2009
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Ville mer komma fram till att det är spotify som är felet, och inte något med ljuduppspening i telefonen. :P
     
  8. Urbs

    Urbs Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Jag tror också att det är något fel i Spotify-appen. Tippar att det har något med prioriteringen av processen vid bakgrundskörning att göra. Troligen får vi vänta tills Spotify släpper en 2.1 kompatibel app. Och de brukar prioritera iphone så det kan säkert ta lite tid.
     
  9. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Jag tror som de flesta påpekar att det har med prioritering av applikationer att göra. Nånting har ändrats iom 2.1, och jag misstänker att man inte längre har samma prioritet på bakgrundsappar som i 1.5, alternativt att man inte kan forcera högre prioritet i 2.1.

    Det är en fråga för spotify att utreda om de kan göra en uppdatering till appen, så kommentera det här:

    http://getsatisfaction.com/spotify/...ssues_stuttering_stops_playing_unsyncs_tracks

    För att påtala problemet.

    Problemet med att den inte byter låt hade jag tidigare i 1,5 men märker inte av det längre. Kanske har att göra med att jag mest spelar offline-synkade listor (funkar det då för er?) eller för att jag avinstallerat och installerat spotify på nytt (det tenderar ju till att lösa vissa typer av problem).
     
  10. Gustav_H78

    Gustav_H78 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2009
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hade seriösa problem med Spotify efter 2.1 update, men efter att ha lagt in en offlinelista och synkat ner så flyter det mycket bättre. Tidigare pausade den i början på varje ny låt den spelade, nu flyter det på. Har iofs inte testat att surfa samtidigt eller så.
     
  11. Mars

    Mars Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  12. dattacine

    dattacine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Samma problem här också, men noterade lite intressanta saker i bilen igår.

    Körde en spellista med shuffle och det var ett långt mellanrum av tystnad mellan spårbytena. Dock bytte den spår genast så fort man fick telefonen att gå ur sleep.
    Detta var medan jag hade spotify i bakgrunden och använde widgeten för att ev byta låt.

    TEstade sedan att ta fram Spotify som aktivt program och då bytte den spår genast även när skärmen var släckt. Till skillnad från tidigare.


    Verkar ju som att det är något Spotify skulle kunna åtgärda.
     
  13. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Jag har inget problem med låtbyte med BT-headset, men minns att jag hade problem när jag körde trådat headset.

    Någon som kan bekräfta detta?
     
  14. stantemo

    stantemo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Min gör likadant. Min hackar även när jag kör synkade listor och inte har Spotify som aktiv app när jag släcker skärmen :P
     
  15. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Jag har försökt med diverse medel att ändra prioritering av pågpende processer (via renice i en adb shell) men lyckas inte få den att sluta skippa musiken, märker ingen som helst skillnad oavsett prioriteringsnivå.

    Det ser ut som den ändrar prioritet när jag listar processerna, men ingen skillnad märks. Vet inte om en annan kernel-config kan göra skillnad.
     
  16. Doomdancer

    Doomdancer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har precis samma problem som alla andra, men har kanske hittat en lösning på stoppandet mellan låtarna.

    Normalt kör jag spotify med hörlurar och låser telefonen själv eftersom jag har den i fickan. Idag spelade jag dock,via högtalare och låste den inte själv utan lät det automatiska låset gå på och då pausade den inte mellan låtarna. När jag testade att låsa den själv började den pausa igen.

    Testa detta och meddela gärna resultat för det verkar funka för mig, men jag har bara testat ett par gånger.

    /Doomdancer
     
  17. Karl.östwall

    Karl.östwall Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har exakt samma problem som TS och ni andra. Dock så byter den låt av sig själv ibland, ibland inte.
     
  18. Johan

    Johan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Har inget att föra till debatten, men ställer mig i ledet av drabbade. Har nu sagt upp mitt Spotify premium tills dess att det är fixat, och rekommenderar alla att göra likadant. Kanske kan ge dem en skjuts.
     
  19. Toastern

    Toastern Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Detta började hända mig också på stock 1.5, ungefär runt när officiella 2.1 kom ut tror jag, jag skulle roota senare så jag uppgraderade inte. Det pekar mer på att en ändring av Spotify-appen och inte 2.1 skulle vara problemet, eller i alla fall inte hela problemet.

    Jag har precis lagt in Elelinux 2.1 så ska testa om det blivit någon förändring, och också testa att låta skärmen tima ut själv som Doomdancer tipsar om, så får vi se vad som händer.
     
  20. Ollec

    Ollec Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har ni laddat ned senaste uppdateringen till Spotify? Verkar fortfarande hacka en del.