Ny app: indikera missade samtal etc på skärm.

Diskussion i 'Galaxy S' startad av DrT, 20 jul 2010.

1. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Last edited: 20 jul 2010
  2. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Ah suveränt! Ska helt klart prova. :)

Undrar om det drar mer eller mindre ström att omväxlande tända och släcka punkter på skärmen. Skulle vara intressant att ha typ en "glittrande" mailikon eller nått. Överlägset snyggare än vilken notifikationsled som helst. :)

3. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Hur får jag in den i telefonen då? Jag kan inte ladda ner den direkt i telefonen iaf. Antar att jag måste gå via datorn? Smidigt.. Not.

4. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

wow... en kille som tar fram ett gratisprogram o du tycker det jobbigt att installera via en filhanterare... wow

5. sniff

sniff Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

klarar mig nog utan detta, men det är rätt fräckt i alla fall.

hade jag inte kunnat ladda hem filen via mobilen så hade jag flyttat via BT och hade det inte gått skulle jag mailat den till mig själv från datorn... inte ens mitt worst case scenario är jobbigt...

6. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Var fick du luft ifrån? Om du läste så undrade jag hur man gick tillväga. Har inte handskat med applikationer annat än via Android Market. Antog, dumt nog (?), att filerna folk gjorde kompilerades för att kunna köras direkt från telefonen. Eller är det svårt att genomföra? Ja inte fan vet jag. Det var ju likson en fråga inbakad i mitt påstående. Istället för att sätta dig på tvären kan du väl vara lite hjälpsam???

7. Delta

Delta Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om du läser ditt påstående igen låter det mer som att du klankar ner på appen än frågar om något...

8. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Nej? Det första jag frågar är hur jag får ner det i telefonen. Detta följs av en retorisk fråga. Varför skulle jag klaga på en app jag inte ens fått in i telefonen. Det jag isåfall klagat på är handhavandet med apk-filer. Är det nåt jag måste göra eller är det bara att lägga in i telefonminnet och köra? Är det sistnämnda sant förstår jag inte varför jag inte får tillåtelse av telefonen att ladda hem filen..

9. Coldsnap

Coldsnap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Förfärligt vilken gnällig ton det var i den här tråden då. Apk-filer är körbara direkt på telefonen, men du kan behöva kryssa i att du vill kunna installera program från andra ställen än market. Och du behöver kanske inte ens en filhanterare om du kan köra filen direkt från browserns lista på hämtade filer.
    Edit: eftersom filen ligger som bilaga till en forumpost måste du nog ha ett konto där också för att kunna ladda ner den.

Last edited: 21 jul 2010
  10. chewie

chewie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den personen som gjort appen är en PRIVATPERSON och appen är i betastadiet, att förvänta sig hitta sådana program på market är orimligt.

Du gör såhär för att installera .apk filer som inte är godkända på market;
    1.Ladda ner filen/för över.
    2.gå in på inställningar och sedan program och klicka i att du godkänner att använda icke-godkända apps från andra platser än market.
    3. Installera.

Fast jag rekommenderar inte detta till dig om du är så pass nybörjare som det verkar, kan strula till i telefonen och har svårt att tro att du orkar/kan få det att funka.

Ifall du ändå vill försöka, börja då med att läsa inlägget trådskaparen länkade till. Annars rekommenderar jag att vänta lite tills den är utanför betastadiet.

11. Johnkan

Johnkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Detta är en mycket efterlängtad feature! :D

Tror ni det påverkar batteritiden det minsta då det bara är några få pixlar som tänds och släcks med lite mellanrum?

12. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Läs din kommentar igen...
    Lite hjälp
    http://www.google.com/search?q=how+...s=org.mozilla:en-GB:official&client=firefox-a

13. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag glömde att man måste fråga google istället för kunniga användare på ett forum. Hur ska jag kunna veta att man måste bocka i något för att kunna ladda ner apk direkt i telefonen? Det var inte nåt som poppade upp på skärmen faktiskt.

Håller med om att stämningen i tråden är förfärligt gnällig och att jag bidragit starkt till det. Uppfattade toleransen för nybörjare som väldigt låg bara (alla är vi färska på saker ibland). Tack till de användare som trots allt valde att vara hjälpsamma. Nu förstår jag lite bättre hur det funkar.. Ska leta efter inställningar som bestämmer vad man ska få ladda ner, nån sån inställning har jag inte sett än tror jag.

14. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Gå in på inställningar/applikationer, välj okända källor

15. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Om det var rutan för tillåtelse att installera icke-marketprogram var rutan visst redan ibockad. Får dock ett felmeddelande i stil med "Innehållet kan inte hanteras i telefonen". Minns inte ordagrant, ska testa i Opera innan det får göras vid datorn (en bidragande orsak till att jag inte redan gjort det är för att jag är på språng och alltså inte hemma).

Edit: Det funkade att tanka ner via Opera, begränsningen verkar ligga i standardwebbläsaren.

16. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Enklast är att tanka ner filen , lägga in den på minneskortet, använda inbyggda filhanteraren och klicka på filen.

17. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Själv använder jag dropbox när jag inte orkar klydda med datan, tycker det funkar smidigt.

18. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jo det var tanken från början, det var den medföljande webbläsaren som nekade mig det eller nåt eftersom det gick bra i opera. Nu ska jag se vad programmet går för..

Vad är dropbox btw? Antar att det går att finna på market.

19. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Det är som en server till datan och telefonen. de jag laddar som ska in i telefonen lägger man i dropbox mappen sen går man in i dropbox mappen på telefonen så hittar man det där, orkar inte ansluta telefonen till datan genom usb när det ändå rör sej om små filer.

20. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Oooh det lät NAJS! :-)
    Ska absolut testas!