Officiell gnäll- och pajkastningstråd för Samsung Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Husknuten, 6 aug 2010.

1. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Verkar ju finnas ett behov av en sådan. Vore väl bättre om vi diskuterade LÖSNINGAR i forumet istället för att konstant pajkasta Samsung i vart och vartannat inlägg?

Det ligger ju till som så att ingen produkt är buggfri. Särskilt hårt drabbade är high end produkter som ligger precis på gränsen till vad tillverkarna klarar av. Varken Desire eller X10 är i närheten av buggfria även om vissa försöker hävda att så är fallet.

Jag anser absolut att det finns förbättringspotential. "Fryslagget" är inte på något sätt positivt, men kommentarer som "Kör någon inofficiell beta då luren annars är oanvändbar!", "Slänger ut min Galaxy S på blocket nu" är fullständigt onödiga och kladdar ned hela denna forumdel just nu.

Jag har köpt high end mobiler regelbundet under de senaste 5 åren och kan säga att de problem som finns på Galaxy S är förhållandevis små. Det värsta exemplet är nog den Nokia N97 jag köpte för ganska precis ett år sedan. Antennen var så dålig att det närmast omöjliggjorde användadet som telefon annat än i tättbebyggt område. Ställ det mot lite "fryslagg" och Galaxy S framstår som en mycket välfungerande produkt.

Kort sagt: Har ni behov av att gnälla och pajkasta så gör det här i fortsättningen!

Last edited: 6 aug 2010
  2. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Bra idé där husknuten :D

"#¤%#¤%"% Samsung "#%" jävla "#%" GPS %"#¤%¤ och piss #¤&%# lagg.

Så nu känns det faktiskt lite bättre :P

3. svendolph

svendolph Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad ska jag göra då, är ju jättenöjd med min Samsung Galaxy S fast jag gnäller både på "3G för evigt tappet om man inte startar om telefoen" och GPS hårvaran som kanske inte är ett hårdvarufel.

PS - "3G för evigt tappet om man inte startar om telefoen" har inte dykt upp igen sedan jag körde in JP3 med FROY fast säker kan man aldrig vara.

"#¤%#¤%"% Samsung "#%" jävla "#%" 3G %"#¤%¤ och piss #¤&%# kopplar inte upp igen

Så nu känns det faktiskt lite bättre här också

4. Husknuten

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Jag har visserligen inga som helst problem med min GPS på Galaxy S, men kan tillägga att om någon telefon hade det så var det Nokia N97.

Så mycket problem att Nokia senare ändrade konstruktionen och erbjöd alla tidigare köpare att få GPS-antennen ombyggd på garantin. Sug på det ni!

5. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Bra initiativ och jag tänkte själv starta något fast inte med en sådant radikal rubrik. Problemet är att många noobbar/veteraner kommer ändå att starta en massa gnäll trådar just för att få uppmärksamhet som de kanske inte kommer att får här.

Men tummen upp ;)

6. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 366
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Haha, fes man dig på näsan eller?

7. zetar

zetar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Alltså "fryslagget" har ju att göra med att den använder långsammare minne för applikationer (vilket å andra sidan gör att vi har 2 GB att installera appar på till skillnad mot Desire (med android 2.1) som har typ 200 MB). Dessutom verkar fryslagget var rätt lätt att åtgärda genom att partitionera om sd-kort osv.

GPS-n däremot... %&!#×§×¥£¤±º!!!11

8. Husknuten

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Något åt det hållet kanske ja...

9. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 366
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Så känslig så att du inte tål att din lur kritiseras? Tyckte inte Desire var felfri den heller - då hade jag inte sålt den. Men det var inte lika tydliga och irriterande fel som på Galaxy S som får en att vilja kasta luren i golvet

10. svendolph

svendolph Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Var det inte pajkastningstråd för Samsung Galaxy S?

11. sniff

sniff Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

heh, gnäll på en annan lur kanske är off topic men det känns inte så hemskt i en sådan här tråd :)

12. xlightan

xlightan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    SGS 21 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    SGS 21 Ultra
    Platta:
    Lenovo A10-70
    Tycker om telefonen. Men KIES KAN FAN DÖ.

13. EUR1LEC

EUR1LEC Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tror att 3G problemet beror på Samsungs sätt att bestämma hur exakt den ska läsa statuset för täckningen. I detta fall verkar de ha satt att det ska vara en liten fördröjning mellan när täckningen går upp eller ner. Om de skulle visa exakt så skulle nog "barsen" hoppa från 1-4 rätt ofta.

Så jag tror den ansluter till 3G men på grund av fördröjningen av läsningen av statuset för täckningen så syns inte uppkopplingen till 3G. Detta kommer hända mycket där det inte finns så bra täckning.

Jag har tele2 och har inte några problem med min 3G täckning. Dock på vissa ställen ser jag att den inte hinner med att uppdatera bars eller symbolen i statusbaren.

Bara en lite teori :)

14. Husknuten

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Där håller jag fullständigt med. Fyfan vilket missfoster!

En 140 MB stor klump är det också och inte kan de skicka med vettig hastighet heller, så det tar en evig tid att ladda ned...

15. Herrolsson

Herrolsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad är kies?

16. DigiMan

DigiMan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C

MINA ENHETER

Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C
    ROM:
    5.1.1
    Info:
    SM-N910C Exynos Octa Core
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Broodplank AOSP 4.4.4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8,4
    ROM:
    4.4.2
    Info:
    SM-T320
    Hehe.. ni är ju störda...
    Det måste finnas en jävla massa måndagsexemplar där ute. min funkar kanon, någon endaste gång har den blivit oresponsiv men det är oftast alldeles efter man installerat och avinstallerat appar och donat, efter en omstart så funkar den rappt igen.
    En gång har den stängt av sig själv, vet inte varför...
    Jag ser fram mot Froyo, det finns ingen annan lur som jag hellre vill äga för tilfället.

17. antekatt

antekatt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Precis! Min funkar också perfa :) Blev en aning seg efter att ha varit igång i mer än 1 vecka. Men en liten omstart sen var den lika rapp som när jag köpte den. Go Galaxy S:P

18. antekatt

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vad ska man med Kies till? Jag behöver då inte starta skitKies när jag ska slänga in grejer till min mobil eller föra över till datorn från mobilen :) När jag kopplar in usb sladden till datorn ser det ut som med vilken annan mp3spelare eller usb enhet som helst :)

19. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Om man fortsätter den officiella vägen så är det ju bara kies som gäller för uppdatering av ny firmware på telefonen. Tyvärr... fattar inte varför de tog bort OTA uppdateringar...

¨

Har iofs. inte dykt upp någon officiell firmware heller så änsålänge är kies gammal burkmat.

20. antekatt

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Precis, hur ofta kommer vi att få officiella firmwares? Ett par gånger per år max? det kan jag leva med iaf!