Officiell gnäll- och pajkastningstråd för Samsung Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Husknuten, 6 aug 2010.

1. inact_0035

inact_0035 Guest

HTC Desire HD kommer piska SGS.

2. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Vore konstigt om den inte gjorde det, eftersom den kommer ca ett halvår senare.

3. inact_0035

inact_0035 Guest

Desire piskar SGS som kom efter Desire :eek:

4. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Attans vi har fått en HTC-fanboy hit, eller så använder han bara tråden på ett finurligt sätt. :)

Men det var ju fan att Samsung inte tillverkat fler ex av mobilen. Fan får vänta hela nästa vecka också, det är tammefan skit.

5. Mundane

Mundane Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    280

MINA ENHETER

Säger samma sak jag sagt förr.

Jag har haft både Desire och SGS.

SGS > Desire på alla sätt och vis, förrutom GPSen.

6. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 589
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    det där är inte sant, och det vet de allra flesta här som är något insatta.

Det finns en uppsjö med tester, både teoretiska fakta och praktiska mätningar som motbevisar det du säger.

7. Peter_l

Peter_l Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Samma läge här, och jag håller med fullständigt.

Trots det ångrar jag att jag sålde Desiren. Hade jag känt till det här med GPS:n så hade jag aldrig rört SGS.

8. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vi får hoppas att din (och många andras ) ånger fixas av Samsung snart ;):D

9. Spuute

Spuute Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Androido: Denna tråd var lite bättre för mitt gnäll än den jag skrev i, igår :P Men hur som helst så rebootade jag telefonen igårkväll och bara en reboot gjorde fan susen! Nu spinner den på lika fint som förr, kör nu även med launcherPro och det blev klockrent, funderar på att köpa fullversionen av den faktiskt.

10. droidhenke

droidhenke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

GPS'en suger på denna sk*t telefon

GPS'en suger på denna sk*t telefon, men inte lika mycket som på min ericsson w760i. Den är helt värdelös på att ta emot gps signaler. Så SGS är faktiskt lite bättre där.

Mellan Danmark och Tyskland på motorvägen söderut var det helt omöjligt att få igång gps'en trots omstarter.
    Den hittade någon enstaka satellit på under 40db. Så den vägrade låsa. Så det gick inte att använda alls. Det var inte förrän vid Berlin som den kom igång igen.

Häromdagen var jag ute och gick 5.5 km enligt sportypal. Fast andra dagar har jag gått samma sträcka på 4.4 km enligt sportypal. Starkt jobbat av gps'en där tycker jag. 4.4 är det korrekta.

Sen så vill jag inte att gps'en skall behöva ta hjälp av vare sig wifi eller telefonstolpar. Den skall helt enkelt fungera för sig själv. Hade gps'en i min nyköpta Rolls Royce inte fungerat (SGS är ju lite som telefonernas Rolls Royce) så hade jag lämnat in den för byte alternativt hävt köpet.

Hoppas att det kan lösas med en mjukvaruuppdatering.

Sen är det ju skit att inte Rolls Royce telefonen SGS stöder 802.11n vid leverans fastän det står att den skall göra det. Lite som att köpa en bil med bilstereo fast du kan inte använda cd spelaren. "Du kan ju lyssna på radion så länge tills att vi släpper en uppdatering!".

Tja vad finns det mer för skit i denna j*vla sug telefon?

När man ansluter den till windows så dyker 2 diskar upp som windows vill formatera. Det är nog inte så klokt. Det är först när man installera fulla KIES (och inte enbart drivarna) som det fungerar att läsa från kortet.

GPS + Skärm drar såpass mycket batteri att billaddaren KNAPPT hinner ladda upp den. Det är tamejfaen hårfint att den inte laddar ur.

"Smart väckning" med väckarklockan? Då funkar inte snooze? Kan inte tänka mig att jag själv har gjort fel ;)

Ibland råhänger telefonen utan anledning. Nästan så man tror att det är Windows man kör på telefonen, och inte Linux som ju ska vara så J*VLA STABILT.

Det var väl allt jag kan komma ihåg nu.
    Så..nu känns det faktiskt lite bättre :)

Ps, i övrigt är jag nöjd ;)

Last edited: 8 aug 2010
  11. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu pusta ut och andas djupt några gånger och du kommer att känna dig mycket, mycket lugnare :D:D:D:D:D:D:D:D:D

Försök stretcha också lite så som här :

12. inact_0035

inact_0035 Guest

Men... Desire har flash, en fungerande mobil som inte laggar som SGS gör och notification LED.

HTC Desire HD kommer sopa golvet med SGS.:-*

13. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Men kom igen.... jag förstår inte att folk orkar.

Neeej har inte galaxy notification led, så synd om den och ingen flash? menar du det?? wow tack att du upplyste ovetande. skulle aldrig i mitt liv köpt en sgs om jag visste detta. Jag förstår inte, utan flash går hela jorden under! shit

Skämt o sido varför skriver man ens inlägg om detta? Jag varför sitter jag ens och läser?

14. inact_0035

inact_0035 Guest

innan iPhone 4 så klagade alla på att den inte har Flash i webbläsaren och blixt kamera.

lite roligt nu när SGS inte själv har det :D

15. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
  16. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Mehh
    SGS har visst flash just nu är det lite versionen och i september blir det full flash :) något som ip4 aldrig kommer få :P . Kan du vara snäll och leta upp ett ända inlägg från SGS delen av detta forum där vi bajsar på iphone för att den inte har någon kamera blixt? Sen har väl dock inte ip4 någon kamera blixt? Det är väl en led ?

17. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Roligt för dig Zaffe, hoppas du blir nöjd med din Desire som fick FroYo för någon vecka sen.

SGS får 2.2 (FroYo) i september och då är det riktigt flashstöd. Jag och 99.9% av alla som köpt SGS vet ju att den saknar både ledblixt och led diod. De flesta vet också att de nuvarande buggarna som t.ex. GPS problemen blir lösta.

Du behöver nog inte försöka rättfärdiga ditt köp av Desire här inne på Samsung Galaxy S forumet :cool:

18. gneken

gneken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 722
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    För att han inte har något bättre för sig och verkligen vill ha en SGS egentligen :)

19. droidhenke

droidhenke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ha ha, ja allting är ju faktist relativt. SGS är ju trots allt den bästa telefon jag haft, men jag hade förväntat mig mer "stabilitet" av gps'en. Kommer från en lång serie av Ericsson där w760i var min senaste.

20. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Inte nödvändigtvis om vi får den nya lagg fixen att fungera från XDA killarna
    Det ser väldigt lovande ut och vi slipper böka med externa kort och sånt.;)

Det börjar ljusna för SGS nu :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D