jag pluggar jag med, det här använder jag mig av:
alla scheman lägger jag in i mitt Google konto så att jag har sal, tid etc. i mobilen. Sannolikt så använder sig din skola sig av Timeedit för att distribuera scheman på nätet till studenterna. Längst ner på sidan när du kollar ett schema så kan du ladda ner schemat som en iCal fil. Denna lägger jag in i min Google-kalender. Om du vill att ändringar automatiskt skall ändras i din kalender så får du ställa in din google-kalender att prenumerera på denna fil. Nere till vänster i Google-kalender hemsidan så har du "Andra kalendrar", under titeln så finns det en liten pil bredvid "Lägg till", om du trycker på den kan du välja "Lägg till webbadress". Där lägger du in den webbadress som iCal filen har i ditt Timeedit schema (högerklicka på ical nedladdningslänken i timeedit och välj "kopiera länkadress". Jobbig förklaring kanske men hoppas att du fattar
Sen så använder jag Desiren med appen Dropbox för att enkelt synka filer mellan datorn/kompisar osv. Bra vid skolarbeten etc.
Ofta bra att man kan läsa information upplagd på skolans hemsida såsom worddokument etc. Jag använder Documents to Go för detta.
Reseplanerare för lokaltrafik är ju bra

men det antar jag att du redan har koll på...