Tack för alla svar!
Om jag ska utvärdera hur jag gjorde, så blir det ungefär såhär:
- Vid rootning och ROMning (gjorde båda.....) följde jag en blandning av
http://www.villainrom.co.uk/vBwiki/index.php?title=Installing_Custom_ROMs och Swedroids wiki https://swedroid.se/wiki/index.php?title=Flasha/Roota_HTC_Hero. Förutom lite kladd med att flasha recoveryn (som löstes med en reboot), så var det inga problem.
- Jag pallade inte vänta på en gmail-sms-sync (som skulle tagit bedömt 6 timmar) utan hoppades på att WaveSecure backupat mina sms, som jag bett det att göra varje natt. Tyvärr hade inte wavesecure skött sig, men med blandningen av några tusen wavesecure-sms och några hundra gmail-backupade sms, så har jag nog inte mist så hemskt många månaders sms-historik ändå.
- Jag sket i Titanium-backupen. Jag spelar för mycket RoboDefense och min fästmö vann någon timme extra av mig varje dag när jag bestämde mig för att inte spara mina framgångar. Ska jag spela RoboDefense nu måste jag börja om från början och det pallar jag inte.
- Jag kör Floyo med ADW Launcher. Jag blir mer och mer nöjd (Det var sjukt laggigt i början, men nu har det faktiskt blivit mycket bättre). Dock kraschar launchern mest hela tiden och trots att jag fipplat fram och tillbaka med inställningar så ritar den om widgetarna varje gång jag återvänder till desktopen (och ibland helt omotiverat när jag befinner mig på desktopen).
- SD partionerade jag, och jag antar att det var bra gjort. Tidigare kunde jag inte ha Opera-browsern och MiniSquadron installerat på telefonen, men nu kan jag ha båda två
Men, på tal om SD-installationer, så verkar det inte som att man kan köra widgetar från apps som ligger på SD. Inte bara så att de tar en stund på sig att ladda när man bootar, utan de finns inte ens med i listan på widgetar att lägga till, när appen ligger på SD.
- Batteriet räcker nog lite bättre nu, tror jag. Men jag tycker fortfarande att det är så roligt att telefonen är som helt ny, så jag pillar ganska mycket på den...
Så då har jag bara en fråga till som jag kan komma på - Hur lång tid kan det ta innan nån gjort en Custom Pepparkaka?
Last edited: Dec 10, 2010