Okay, alltså de flesta av er vet antagligen om detta redan, men om det nu är så att någon INTE gör det, så om denne har en rootad telefon så rekommenderar faktiskt Google att man ändrar sin DPI (på en 4,3 tumsskärm) till något lägre än stock.
Stock DPI är 240, jag kör just nu på 162. Google rekommenderade tydligen 160 på motsvarande DHD skärmar. Hursomhelst, här är guiden och ett screenshot på min hemskärm.
Hur man ändrar DPI. Guiden är skriven för en Motorola, men processen är exakt samma eftersom det är systemfiler man leker med.
PS. Gömmer bilden i spoilertags. Den är rätt stor.
EDIT UPDATE:
Till er som kör CyanogenMod (eller bara har "Spare Parts" installerat) så kan man i Spare Parts klicka ur något som heter "Run older apps in compability mode" (Längst ned, valet som heter "Compabatility Mode"). Det hjälpte åtminstone mig att få ett antal apps att helt plötsligt fungera felfritt. Innan jag gjorde detta så blev bl a Reckless Racing bara en liten ruta i mitten, men sedan jag stängt av Compability Mode så blev Reckless i fullskärm + att det laggar mindre.
Rekommenderas!
Last edited: Jan 13, 2011
DjJk and Reinhold like this.