Visserligen jobbar jag inte med datorer i den bemärkelsen utan är helt själv lärd, men allting är ju relativt och sen beror det ju på hur man definierar "stödjer inte" dual-core, rätt uttryck kanske skulle vara "är inte optimerat".
Att det inte skulle stödja det i form av att den ena kärnan inte skulle användas alls är säkert fel, men som du själv skriver har Froyo YAFFS vilket väl innebär att endast en kärna kan jobba mot respektive applikation eftersom det är ett entrådigt filsystem, eller?
I och med detta spelar det väl ingen roll om du har en applikation som är skriven för flera kärnor då begränsningen är filsystemet, eller?
För mig som glad amatör innebär detta att 2.2 inte stödjer dual-core, men allting är ju som sagt relativt

Övergången till ext4 gör ju att 2.3 redan i grunden kan dra nytta av dual-core pga sitt flertrådiga filsystem.
Vad det egentligen handlar om är ju om 2.2 kan dra nytta av dual-core eller inte.
Om det nu är så att jag har fel i det jag säger så får någon vänlig själ gärna förklara var jag har fel och på vilket sätt, men gör det på ett moget sätt och inte en massa "trash talk".Click to expand...