Hej!
Svarar lite snabbt och smidigt på dina frågor.
Ta gärna liknande frågor i en tråd istället så fler kan ta del av svaren... [Done! ix anm.]
1. Upplösningen räcker utmärkt att läsa böcker på. Kör mest med EPUB, och det fungerar skitbra.
2. Vill man zooma vilket jag egentligen inte förstår varför man vill göra så "dubbelduttar" man på skärmen eller så klickar man på plus-tecknet nere i hörnet. Man kan även ställa storleken på texten genrellt och då radbryter den automatiskt etc.
3. Den inbyggda appen har stöd för de flesta formaten och jag har testat många olika läsare, men jag tycker inte att dom har fungerat lika smidigt som den inbyggda i 7CK100. Gillar när man ser att bladet "vänds" med en animering, istället för att bara "blinka till" som många andra gör...
4. Man fixar en PIN-kod till sitt lånekort genom att gå in på bilioteket. Oftast så har man denna kod sedan tidigare. Sen installerar man "Adobe Digital Editions" på datorn som då fungerar som "värd-program" till plattan. Gå in på bibliotekets hemsida och ladda ner boken där, så öppnad den lokalt på datorn och då kan du föra över den till plattan. Du kan alltså inte gå direkt via plattans browser och det beror på att du måste få med dig ett certifikat som låser boken till just din platta. Sen håller boken i 30 dagar och sen kan du bara låna om den...
Se mer info på ex.
www.elib.se/library/faq.asp?lib=135
Just ovan går till Nyköpings bibliotek, men det spelar ingen roll.
Största fördelen är ju att man sitta i lugn och ro hemma och bara tanka den bok man vill ha. Aldrig utlånad och man behöver inte bry sig om att lämna tillbaka den... har aldrig läst speciellt mycket tidigare, men det är grymt smidigt att man kan ha typ tio böcker i samma platta, så det blir mer läsa nu...
Good Luck!
Click to expand...