OBS! Lösning/guide finns post 4
Igår vid lunchtid upptäckte jag att det inte längre gick att skicka ut SMS eller MMS (in gick dock bra). Har fipplat lite i *#*#INFO#*#* då jag tycker att telefonen för gärna väljer GSM/GPRS framför 3G (säkert för att spara batteri), och där finns ju även inställningar för SMSC. (WCDMA prefered verkar fungera tillfredsställande för den som vill testa.)
Minns faktiskt inte, men har säkert tryckt på Refresh på SMSC-knapparna för att se vad de gör, och jag antar att det är då numret blivit bortblåst.
Chattade med Tele2 igår och fick ett nummer till deras SMSC, även om operatören inte förstod vad jag skulle ha det till. Skrev in det, men fick bara ett error.
Alla mina gamla telefoner är låsta till Telenor och jag kan inte kolla SIM-kortet där. Finns det någon logisk app/inställning där man kan kolla upp sånt här? Har testat System Information, men ser ingenting som liknar SMSC. Har för mig att på gamla knapp-telefoner finns det någon inställning under typ Meddelande --> Central".
Alltså vilken info som ligger på SIM-kortet (antar att det är där nr ligger)?
Fabriksåterställde telefonen i ilska igår kväll (utan resultat), passade även på att från stock gå till CM7 (utan resultat).
Last edited: 14 augusti 2011
söder och windmark gillar detta.