[Appförslag] Resrobot, reseplanerare för hela landet

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av Oneiros, 8 feb 2010.

  1. Oneiros

    Oneiros Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2009
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det finns ju flera utmärkta apps för lokaltrafik, t.ex. STHLM Traveling, men vore det inte suveränt att ha en app som klarade all lokaltrafik, massa trafikslag och resor över hela landet?

    Tjänsten resrobot http://www.resrobot.se och http://mobil.resrobot.se i kombination med STHLM Travelings positioneringsfunktioner vore nåt alldeles extra, eller hur?

    Resrobot har nämnts tidigare här på forumet, och tyvärr verkar ju som Resrobot har en lite märklig inställning till att använda deras API, men Johan Walles tar upp ett par olika möjligheter här:
    https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=42007&postcount=45
     
  2. FlyBob

    FlyBob Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    1 374
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Jag har varit i kontakt med dom angående detta då jag ville utveckla en sådan app;

    Efter att jag mailat tillbaka så har jag inte hört något mer från dom, men hoppas verkligen att de jobbar på en android-app då resrobot är helt underbar!
     
  3. annesan

    annesan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tycker oxå det skulle vara grymt bra med en app for all lokaltrafik och inte ha en för varje region/stad som det verkar vara nu. För mig som pendlar regelbundet med öresundstågen skulle det vara jättebra med en app där man kan kolla vilka turer som går och kanske även se om tågen var försenade och ungefär hur mkt.

    Tycker oxå resrobot somtidigare nämnts här verkar bra och något man skulle göra en app av om det var möjligt. :)
     
  4. Greensea

    Greensea Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja, nu har det ju gått ett bra tag, och fortfarande har vi inte hört ett ord om någon Android-app...

    Egentligen förstår jag inte vad som är problemet angående API:et... Resrobot sköts av Samtrafiken, som ägs av alla 21 länstrafikföretag (plus 11 till).
    Att döma av allt det här så borde de ju bara bli glada om någon utvecklar en Android-app.. Och även om man som utvecklare inte skulle få använda API:erna så kan man ju (som det står i den här posten som första inlägget länkade: https://swedroid.se/forum/showpos...7&postcount=45) parsa hemsidan, precis som alla tydligen gör med sl.se. Dessutom så borde det ju då vara smartare att lägga tid på en app för Resrobot än en för SL, eftersom den verkligen funkar för hela Sverige (även inklusive Stockholm)!

    Det skulle bli den ultimata reseapplikationen, och även vi uppe i t.ex. Norrbotten, och alla andra som bor i en region som varken har en egen app eller stöds av Lokaltrafiken, skulle få tillgång till en bra mobilapp. Skulle verkligen uppskattas när jag ska pendla till hösten, och jag tror nog att väldigt många håller med mig i det här.
     
  5. reseplanerare

    reseplanerare Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  6. samster93

    samster93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ska genast testa
     
  7. lt-johan

    lt-johan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Wow. Intressant.
     
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 766
    Mottagna gillanden:
    44 765
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ohhh, det här var spännande. Skall omedelbart testa.
     
  9. Oneiros

    Oneiros Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2009
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kul att det kom en resrobot-app! Tycker den är kanon, kul att ni inte släppte en beta utan nåt som funkar riktigt riktigt bra.

    Det enda jag stör mig på är dialogrutan som dyker upp när det är datatrafik på G. Behövs inte IMHO.