Samsung Sverige bekräftade på sin Facebook-sida att svensk ordlista fanns med i den svenska anpassningen av Galaxy Nexus. Jag köpte en Galaxy Nexus på Mediamarkt i Gallerian i fredags och på den hittar jag ingen svensk ordlista. Det finns med (eller möjlighet att ladda ner i telefoninställningarna) ordlistor för spanska, franska, tyska, italienska, slovenska, ryska och holländska. Där finns en "refresh"-knapp för att söka efter fler tillgängliga ordlistor, men där finns ingen. Jag har provat att ha svenska som systemspråk, men det gör ingen skillnad. Har någon lyckats hitta den utlovade svenska ordlistan?
Om du vill kolla att filen verkligen finns där kan du kolla i /system/LatinIME.apk (eller kanske snarare LatinIMEGoogle.apk då det är en stock-rom) om du ser en fil kallad main.dict i res/raw-sv.
Jag vet inte om det är så på alla svensksålda nexus, men ingen av de på MM har svensk ordlista. Jag vet inte om de importerar eller om Samsung ljög för oss. Någon som fått den från CDON eller Webhallen t.ex. kanske kan bekräfta att ordlistan saknas? Det är otroligt frustrerande i alla fall.
Har nu tittat i /system/LatinIMEGoogle.apk och under res där finns inte raw-sv. Kul att Samsung ger felaktiga svar. Bevisar ytterligare hur oseriös deras support på Facebook är.
Katastrofalt dåligt. Vi kan väl bara hoppas att det dyker upp i listan av möjliga ordlistor att ladda ner snart.
Köpte min från webhallen och fanns ingen svensk ordlista på min heller. Märkte nu när jag bytte till engelska som systemspråk att den inte gjorde röda streck under orden när jag hade på svenska men det var oxå det enda den gjorde. Lite synd då jag ville testa original tangentbordet men jag får snällt köra vidare med SwiftKey Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Har läst att svensk ordlista finns till nexus s, borde det inte vara ganska enkelt (för nån som kan) att extrahera den o lägga in på GN? Eller är de inte kompatibla?
Jag har bara läst att Samsung ska fixa någon form av språkanpassning. Vad det sedan innebär verkar ju bara Samsung veta. Eller har dom explicit sagt att ordlistan ingår i denna anpassning? Vilket borde vara självklart. Frågan är iaf ställd på facebook.
Jag vill köra systemet på engelska men med svensk ordlista. Det ska väl generellt sätt funka, eller? Funkar på min iPhone iaf...