Problem: Telefonen startar inte!

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by babydroid, Mar 13, 2012.

1. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    uppdaterade till ics för en stund sedan. Rootade sedan men hjälp av denna guide:

http://forum.xda-developers.com/show...php?p=20075898

ladda sedan hem lcd dpi någonting och ändrade till 190 och rebootade. Nu startar inte telefonen utan den stannar när det står galaxy s2. Har gått in i recovery och gjort en full återställning/wipe men ingenting ghjälper. Snälla hjälp mig med detta! Hur ska jag göra?

2. babydroid

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
  3. qnorsten

qnorsten Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Se mitt svar i den andra strul tråden

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

4. babydroid

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Nu 'är det så här att min telefon har varit död hela dagen då jag inte hade tid att sitta på jobbet och flasha om den och ha mig.

Problemet är som sagt att jag inte kan ändra dpi utan att telefonen hänger sig vid uppstart. Det hjälper inte om jag går inte och wipar hela telefonen eller om jag rensar cache och allt det där. Har försökt återställa den men det går inte heller.

Det enda som hjälper är om jag flashar in ics via odin. Har provar både appar och att ändra i build.prob med samma värdelösa resultat. qnorsten lyckades genom att ändra dpi i build.prob men min hänger sig som sagt bara och jag måste flasha om den i odin. Är det någon som har något svar på varför jag inte kan ändra dpi?

Sedan har jag en annan fråga. Då jag inte kunde få hem den nordiska versionen av ics så flashade jag en annan officiell ics-rom jag hittade på xda. Jag rootade den därefter med hjälp av denna:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1501719

Jag skall alltså få med cwm. Men när jag startar telefonen i recovery mode (volym upp+hemknappen+start) så kommer jag in i vanliga recovery. Jag måste därför "flasha" in cwm.zip igen för att få fram cwm. Varför är det så? hur får jag fram cwm vid uppstart i recovery mode utan att behöva flasha in den varje gång?

Uppskattar svar!

5. babydroid

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    ingen som har samma problem eller som kan hjälpa.

jag vill verkligen ändra dpi, känns som att jag sitter på en DORO-telefon.

6. qnorsten

MINA ENHETER

Låter väldigt skumt det där. Ingen aning om varför det inte vill fungera för dig. Jag flashade som sagt in nordiska ICS, rootade med Cf-Root och sen ändrade jag bara filen och sen dess har allting fungerat(förutom att jag var tvungen att modda market för att kunna installera alla program men det var ju rätt väntat).

Du kan inte testa att flasha in nordiska ICS om du orkar och sen prova att testa?

Känns ju som det borde gå att fixa.

Edit: Vilken DPI är det du försöker ändra till? kan ju vara så att bara visa fungerar. jag kör i alla fall 192 som fungerar prima. 160 borde också fungera tror jag.

Edit2: Triangle away fungerar förövrigt perfekt för att återställa countern och ta bort triangeln.

Last edited: Mar 15, 2012
  7. babydroid

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Jag har nu

Baseband version: I9100XXLPQ
    Building number: IML74K.XXLPQ

Vet inte om det är den nordiska eller hur det är?

Men det funkar då iaf inte när jag ändra i build.prob. Testade även en dpi changer på market som skulle funka på 4.0 enheter.

Jag vette fan vad det är som är fel. Men det är fruktansvärt äckligt att inte kunna ändra dpi. Känns som sagt som att jag sitter på en DORO-telefon :P

8. qnorsten

MINA ENHETER

Den här versionen har jag orkar inte jämföra om det är samma.men lider med dig höll på att dö den halva dagen jag körde standard dpi.

9. babydroid

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Den här versionen har jag orkar inte jämföra om det är samma.men lider med dig höll på att dö den halva dagen jag körde standard dpi.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk[/QUOTE]

Haha vad fan. Vi har ju precis samma. Hur kommer det då sig att jag inte kan ändra dpi?

Kan du förklara exakt hur du gjorde så skulle jag vara väldigt tacksam. :-)

10. qnorsten

MINA ENHETER

Haha vad fan. Vi har ju precis samma. Hur kommer det då sig att jag inte kan ändra dpi?

Kan du förklara exakt hur du gjorde så skulle jag vara väldigt tacksam. :-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk[/QUOTE]

Jag gjorde så att jag:
    1. använde root explorer för att mounta system som R/w sen gick jag in i /system/
    2.öppnade upp build.prop filen med text editor.

Ändrade två stycken rader där det stod
    ro.sf.lcd_density=240
    till ro.sf.lcd_density=192

de fanns på radnummer 45 & 60

kopierar in det som var före och efter dem här så du har lättare att hitta:

3. Tryckte bakåt och valde att spara filen.

4. Flyttade build.prop.bak som skapades till mitt sd kort (någon på xda skrev att man kanske var tvungen att radera den eller flytta på den.

5. Startade om telefonen och hade rätt dpi = glada ögon.

Sen behövde jag installera en moddad market för att kunna installera alla program jag ville ha efter ett tag men det är en annan historia

ps ett tips om du fått cwm att fungera som det ska nu(såg att du hade problem med det) så ta en nandroid backup innan så behöver du bara återställa den istället för att flasha om allt om det skiter sig.

babydroid likes this.
  11. babydroid

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Det är precis så jag har gjort, men det funkar som sagt inte. Men jag ska testa med rootexplorer iställer för ES fileexplorer nu och se om det löser sig.

Och jag har inte fått till cwm än heller. Vette fan vad som är fel. När jag flashar den så kommer den upp. Men startar jag upp telefonen i recovery-mode igen så är den borta. Jag har inte heller något ikon för cwm i appdrawern (har för mig att man skall ha det)

Bara för att vara på den säkra sidan. Visst startar man upp cwm genom att strta telefonen när man trycker volym upp och hemknappen?

12. qnorsten

MINA ENHETER

Jp precis så.

mitt tips är att du kör in cf root då fungerar allting inklusive cvm

13. babydroid

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Jag testade igen. Nu med rootexplorer och det FUNKAR. Fyfan vad skönt. Tack så hemskt mycket. Jag vet dock inte varför det inte funkade för mig innan. Det måst vara för att jag inte använda rootexplorer förr.

Problemet med cwm kvarstår dock.

14. babydroid

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Hur gjorde du förresten med market? Jag vet att på gingerbread så funkade det utan mod om man ställde in dpi på antingen 160, 190 eller 240. Men det funkar inte nu. Har det på 190 men får som sagt att min enhet inte är anpassad för den här appen?

Vill gärna ha google play och inte market.

15. qnorsten

MINA ENHETER

Bra att det löste sig. Ingen människa ska ju behöva stå ut med 240 dpi. Liksom:)

SOm sagt enda jag vet om CVM är att det fungerar perfekt från start om man kör in cf-root. Så det skulle jag ha gjort om jag var du. Men annars får man hoppas att du löser det.

Finns säkert moddade google play på bland annat xda men jag hittade ingen som fungerade för mig när jag googlade i skolan i dag.

Så slutade med att jag drog ned LCD Density Modder Pro från play vilka tillåter dig att installera en permanent fix för market enligt dem. Kostar visseligen 20 kronor. Men det var det värt för att slippa krångla enligt mig.

här är länken till det https://play.google.com/store/apps/...DEwMiwiY29tLmJpcmRhcGkuYW5kcm9pZC5kcGlwcm8iXQ..

om du inte heller orkar krångla, annars kan jag nog ladda upp min moddade google play som de installerade på min och skicka till dig.

babydroid likes this.
  16. babydroid

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Kom på att när jag hade 2.3 så hade jag dpi inställt på 160 och inte 190. Nu funkar market utan modifikation och jag är helnöjd. Många tycker 160 är på tok för lite men jag gillar det som fan. Får mer av en galaxy note känsla när jag har det så. Får plats med mycket mer.

Jag får tacka dig för din hjälp, det var guld värt. Nu kanske jag kan sova ikväll så jag orkar upp till jobbet imorgon :P Men nu skall det först lekas med mobilen :P

Återigen, tack så hemsk mycket!

17. qnorsten

MINA ENHETER

Bara testat 160 en liten stund förut.tyckte det var lite smått men är nog en vanesak. 190 trivs jag med i alla fall.

Skönt att det löste sig i alla fall

18. babydroid

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    ja det var samma för mig. Och nu när jag kört med DORO-240 så är det sjukt litet med 160. Men det tar en dag sedan är man van och kan inte tänka sig att gå tillbaka :P

Men det som är så skönt är att man inte behöver hålla på att fixa med market när man har 160 dpi!

19. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Lite noobig fråga men... DPI är inte det pixeltätheten typ? Och varför ändrar ni den? ;) Blir det lite rappare då? (Processorn får mindre att sköta?) :P Lite fördelar/nackdelar? Lite snabbt sådär? (A)

20. qnorsten

MINA ENHETER

Rent hårdvarumässigt ändras inget alls, så blir ingen skillnad där. Alltså ändras inte skärmens dpi på riktigt eller vad man ska säga.(någon som har bättre koll får gärna säga hur fru är )där emot så lurar man telefonen att ha en annan dpi eller något mjukvarumässigt.har inte så bra koll.

Men det man är ute efter i alla fall är att text och ikoner och dylikt blir mindre på skärmen.vilket jag tycker är skönare för ögonen.sen får man mer plats över på skärmen också