Problem: Telefonen startar inte!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av babydroid, 13 mar 2012.

1. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Dpi står för dots per inch och innebär att du ändrar "upplösningen" på skärmen. Som när du ändrar Upplösningen på datorn. Allt blir mindre/större beroende på hur du vill ha det. Ju lägre dpi desto mer plats plats på skärmen. Du ser mer och så vidare.

Här är två bilder som visar hur jag menar.

Bild 1: 240 dpi original.

Bild 2: dpi 160. Ser du hur mycket mer plats jag får? Du ser mer i menyer och så vidare.

Hoppas du förstår vad jag menar.

Oj, laddade upp bilderna via tapatalk och kvaliten lev helt kass. Men de gick inte att ladda upp via datorn pga av swedroid gräns. Orkade inte fixa till så det fick bli som det blev. Men du ser ju iaf på ett ungefär hur jag menar trots värdelösa bilder.
    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Last edited: 16 mar 2012
    Arbu11 gillar detta.
  2. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Jahaja okej, man tackar så mycket! :) Ska pröva någon gång att leka med det där när jag har tid, förmodligen under påsklovet! ;) Sparar denna tråd så jag kan läsa era tips! ^^

3. babydroid

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Ett tips är att köra på 160 dpi, då slipper du problem med market.

Och med market-problem menar jag att om man ändrar dpi till låt säga 180 så får du upp (din enhet är inte kompatibel med denna app) på rätt många appar och spel. Detta händer inte på 240, 160 och ett till dpi. Detta på grund av att 160, 240 är standard dpi. Det är ett till också, men jag kommer inte ihåg vilket det var!

4. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Tackar så mycket! En liten snabb googling säger att det är 320 som är den sista, det kanske stämmer eller? ^^

Det man skulle göra BARA är alltså det som nämndes nyligen - det där med Root Explorer? ^^ Tips på grejer att tänka på? Kan man bricka mobilen, att den inte går att starta? ;) Fattar dock inte det som sades om att "mounta R/w", om du hade lust att säga något kort om det!

Last edited: 16 mar 2012
  5. babydroid

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    det med 320 stämmer nog. Vet att det är standarden för galaxy note.

Du måste först ha root, men det förstår du säkert. Det enda som kan hända är väl egentligen det som hände mig. Men har man gjort en backup så är det ingen fara. Då är det bara att återställa ifall det skulle jävlas. Om man däremot gör som jag gjorde första gången så får man ladda hem romen och flasha om den i odin innan man kan starta mobilen igen :P

mount R/W betyder mount read/write, alltså att du både kan läsa och skriva till rootmappen. Det är det som är root kort förklarat. Du kan alltså ändra/lägga till och ta bort filen i te x systemmappen.

6. qnorsten

qnorsten Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    241

MINA ENHETER

Vilket i root explorer görs genom att trycka ål en knapp där det står mount r/w

7. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Ni två...

...är änglar! Gillar DPI-bytet staaarkt! :) Bytte till 192 för 160 kändes snäppet för lite! :P Enda jag inte gillar är att kalendern blir helt disorienterad och ful,
    resten fungerar finfint! Vet ni något sätt att fixa så att kalendern blir snygg igen? Eller tips på annan Kalender-app som fungerar snyggt med nya DPI:n? :P

8. babydroid

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Det är några standardappar som blir lite galna när man ändra dpi. kalendern, miniräknaren, dialern bland annat. Men det löser man med tredjepartsappar. En bra kalenderapp är "Jorte" som finns att hämta här:

https://play.google.com/store/apps/...1bGwsMSwxLDEsImpwLmNvLmpvaG9zcGFjZS5qb3J0ZSJd

En bra miniräknare är "Easy calculator" och finns här:

https://play.google.com/store/apps/...251bGwsMSwxLDEsImNvbS5qdW5nbGVzb2Z0LmNhbGMiXQ..

En bra dialer är "Go contacts EX" och finns här:

https://play.google.com/store/apps/...1bGwsMSwxLDEsImNvbS5qYmFwcHMuY29udGFjdHBybyJd

Jag kör med svart tema till den.

Hur löste du marketbekymren, då du inte valde att köra med ett standard dpi?

9. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Tack för tipsen, miniräknare har jag en hel drös (är studerande ^^) och Dialern står jag ut med... Men ska testa GO's ändå, och gillar jag den så behåller jag den - tack!

Angående kalendern... Jag såg Jorte, men den var ju jätteful... Vill ha något som liknar Stock ungefär... :( Aja, får försöka överleva på något sätt! Eller hitta någon walkaround runt det hela!

10. qnorsten

qnorsten Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    241

MINA ENHETER

Det är nackdelen med att byta dpi men det kan jag leva med.

Kör fortfarande stock apparna jag.
    Hoppas att någon på xda moddar dem sen.det gjorde dem på gb rommarna i alla fall

11. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Om de gör det så - säg till! :$ Jag håller inte sådär jättestor koll på XDA tyvärr, bara deras nyhetsfeed och det lär ju ej komma upp där! :P