Brus

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Loo, 26 feb 2010.

1. Loo

Loo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte min Galaxy Spica igår och var överlycklig. Sen provade jag att koppla upp ett samtal, ett par sekunder innan det kopplat upp, började telefonen brusa. Tog ur lurarna, samma sak. Tog andra lurar, samma sak. Det hörs även när man inte har några lurar i...

Någon som varit med om samma sak? :ehm: Så fort nåt ska låta, så börjar det brusa en sekund eller två innan...

Så nu måste jag åka tillbaka med den, provade att fabriksåterställa den nyss utan ändring. Starta om funkar inte helller.

2. azek

azek Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Verkar onekligen inte bra, ta ur batteri en stund, starta om. Tråkigt om det skulle vara fel från början... Är du snabb får du byta den i butiken, har för mig jag läst om 5 eller 7 dagar. Hoppas det löser sig.

3. Loo

Loo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, tack för tipset :)
    Fick en ny i butiken i fredags. Då hade jag provat att starta om, ta ur batteriet, bytt och testat med tre olika sim-kort, två olika hörlurar... men det är samma sak med den här nya. Konstigt om bara jag skulle ha det problemet, och med två olika telefoner. Tänkte först att jag kan ju inte ha satt i lurarna rätt, men eftersom det låter även när de inte sitter i kan det ju inte vara dem.

Låter alla telefoner mer eller mindre, bara det att jag är den enda som gnäller..? :(

4. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

min telefon brusar inte, så det är nog du som har otur.

5. Loo

Loo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, måste vara jag som lyckats få två måndagsexemplar då.. blir till att prata med samsung imorrn då, och åka in och byta för andra gången. Hoppas jag får en bra då, annars får det nog bli en HTC Tattoo :S

6. Mist

Mist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+
    ROM:
    Noble Rom 3.6
    Info:
    Android 13
    Usch, inte en Tattoo!

7. ffodil

ffodil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Har aldrig heller hört nåt brus. Väldigt fint klart ljud.

8. Imdroid

Imdroid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Köpte en Spica igår, men har märkt att det brusar när jag pratar i telefonen. Det hörs inte lika tydligt om jag pratar UTAN de medföljande hörlurarna. Men kopplar jag in medföljande lurarna brusar det i bakgrunden. Jag har testat ett par andra hörlurar men då får jag försämrat ljud. Jag testade också att prata med en vän med högtalaren på och då hörs bruset också men inte lika högt som med hörlurarna.

Vad tror ni, ska jag försöka updatera telefonen med mjukvara via min PC? Om det nu ens finns något sånt eller ska jag vända mig tillbaka till återförsäljaren och köra en DOA?

Om någon haft liknande problem får ni gärna berätta hur ni löste det.

Mvh
    Imran

9. Loo

Loo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Precis som jag har det då... Ska in på Onoff i Uppsala för att byta ut telefonen en andra gång. Pratade precis med Samsungs support igen, men ingen hade hört nåt om såna problem där. Ska prova den nya telefonen i affären idag iaf, och se så att det funkar. Hittade ingen ny mjukvara till min, har inte telia så jag kan hämta deras heller.

Skriver mer ikväll, så får vi se vad jag kommer hem med för nåt...

10. Imdroid

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallo igen,

Var på onoff igen nyss och fick min utbytt mot en ny men gissa vad. Det är precis samma brus återigen i den nya mobilen jag fick utbytt. Har inte hunnit ringa Samsung ännu men antar att de inte har en aning om vad det är som gör att det brusar.

Frågan är ska man byta ut den återigen och chansa på att nästa ska fungera eller skiter man i detta nu?

11. Loo

Loo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma här!! Var in och tänkte byta min för andra gången, men nu blev de lite misstänksamma eller vad man ska säga. De gick iväg och testade, ringde chefen, vred och vände på den. Känns alltid lika kul när de tror att man kommer in och hittar på massa skit så de måste kola massa. Nu ville inte ge mej en ny, men jag fick pengarna tillbaka iaf.

Samsung vet inget om det, har pratat med dom tre gånger nu tror jag.

Imdroid, btw köpte du din på Onoff i Uppsala? Tänkte om det var samma serie som mina var i... Jag ska ta en allvarlig funderare på om jag ska ha en Galaxy Spica... Gillade den verkligen men tänker inte acceptera det där bruset.

12. Qvo

Qvo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma problem med två telefoner från katshing.se med Telia-abonnemang. Brus under samtal men inte när man lyssnar på musik. Särskilt störande blir det när man använder handsfree då det blir extra tydligt, med handsfree är dessutom volymen för hög även på lägsta.

PDA: I5700XXIJ5
    Phone: i5700XXIJ6
    CSC: i5700TLAIJ1

Kontaktade Samsung support och fick det här svaret:

Last edited: 1 mar 2010
  13. Loo

Loo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Qvo, ok, jag har Parlino och kör med kontantkort än så länge. Mina brusade vilket ljud som än spelades upp, men extra tydligt under samtal.

Samsung sa åt mig att prova med ett annat simkort, vilket jag gjorde. Med det medföljande helt nya Halebop kortet lät det likadant...

Har funderat och tänker vänta nån vecka för att se om Samsung "erkänner" felet, kanske att nån mer rapporterat in det till dem. Gillade som sagt verkligen Spican, kändes som en bra första Android mobil tror jag. :S

14. Imdroid

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Loo :

Köpte min på onoff i stockholm. Två olika till och med. Det kanske är så att det är brus problem i dessa telefoner som de har fått in till butiken?

Måste säga att jag också fick ett bra intryck av mobilen men ett sådan problem ställer ju till det riktigt ordentligt. Och jag är inte så sugen på att få den utbytt ännu engång. Ska själv testa ringa Samsung imorgon och har de inget att komma med blir det nog pengarna tillbaka!

Qvo:
    Jag kör med tele2 och jag har samma problem musik går att lyssna på inget problem alls. Det är handsfreet som förstör allt. Volymen är verkligen tok för hög på lägsta!! Sjukt irriterande.

Ska testa en återställning nu som sista åtgärd.

Edit: Nope, återställning hjälpte inte..

Last edited: 2 mar 2010
  15. Qvo

Qvo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ni som säger att er Spica inte brusar, gäller det även när ni använder handsfree? Tycker ni att volymen är för hög även på lägsta när ni använder handsfree?

Kanske finns det någon koppling.

Är det någon som har bytt ut sin brusande Spica och fått en som inte brusar?

16. ffodil

ffodil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Har testat lite olika saker på min Spica nu, med t.ex. olika hörlurar, ljudnivå.
    Dom medföljande hörlurarna kan det bli lite brus i som varierar lite.
    Däremot finns inget brus alls i andra typer av hörlurar, inte ens i andra billiga typer t.ex. min sambos enkla medföljande till Nokia. Rent klart ljud även när jag anv. högtalare.
    Volymen kan jag ställa så lågt jag önskar.
    Så detta låter lite konstigt eftersom det verkar vara flera som har detta problem, om ni då inte menar bara med dom medföljande lurarna, som brukar vara mer el. mindre skit.

Så här bakefter får jag inte ihop det ricktigt, det är ju trots allt skapligt ljud utan brus om man lyssnar på musik i dom medföljande lurarna???

Last edited: 3 mar 2010
  17. Glycol

Glycol Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag testade precis. Jag hör bruset högt o tydligt när jag använder headset. Kvittar vilka lurar. Men det är bara vid samtal, musik osv är helt ok.
    Hade inte använt headset innan så jag var tvungen att prova. Jag kan dock ha ljudet väldigt lågt till väldigt högt. Bruset hörs dock tydligt även om motparten talar. Blir lite dåligt inställd fm-radio över det hela.
    Får väl reklamera jag med.

18. Hawkai

Hawkai Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Märkligt det där med bruset! Har nån av er reklamerat o lyckats få en telefon utan brus?Har ni haft någon mer kontakt med samsung support?

Jag köpte min i helgen o har brus med två olika headset när jag pratar i telefon. Med musik har jag inte provat.

19. Mist

Mist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+
    ROM:
    Noble Rom 3.6
    Info:
    Android 13
    Är det bara jag som får knaster när jag kollar på filmer på nätet?

20. Cee

Cee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Det är en bugg som inträffar när man kör via wifi, Spotify och liknande kan också påverkas. Vet´inte om det finns någon lösning på det än dock.