Brus

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Loo, 26 feb 2010.

1. Hawkai

Hawkai Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har ni någon uppfattning hur det blir om man kör headset via bluetooth - är bruset kvar?

2. Loo

Loo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Qvo, Hawkai:

Jag har bytt ut min, fick en ny ur samma leverans med samma fel... Jag tänker köpa en ny, men jag kommer vänta tills fler sett problemet och Samsung gör nåt. Har kontaktat deras kundtjänst flera gånger, men de säger att de bara hört det från mig. Nu var det iofs en vecka eller två sen jag ringde, ska nog prova på lunchen och se vad de säger.

Nån mer som pratat med Samsung?

3. Qvo

Qvo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skickade in två Spica för en vecka sedan och fick tillbaks dem idag. Jag fick inte nya telefoner utan samma med uppdaterad mjukvara. Volymen är inte längre för hög även på lägsta volym men bruset är kvar.

Förut visade *#1234# i nummersatsen:

PDA: I5700XXIJ5
    Phone: i5700XXIJ6
    CSC: i5700TLAIJ1

Efter uppdateringen visas:

PDA: I5700XXJB2
    Phone: i5700XXIL4
    CSC: I5700EEJB2

Den har inte kvar Teliabrandad mjukvara med ödlan i början. Istället är det Samsung. Jag ringde Samsung igen och får skicka in telefonerna en gång till. Kommer de tillbaks med samma fel igen blir det nya telefoner nästa gång.

4. Qvo

Qvo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Idag kom telefonerna tillbaks igen. Denna gång med Telia-brandad Android 2.1, dock kvarstår problemet trots byte av kretskort.

PDA: I570EXXJCF
    Phone: I570EXXJC1
    CDC: I570ETLAJC2

Pratade nyss med kundtjänsten och nu ska jag tydligen skicka in telefonerna på reparation en tredje gång och om problemet kvarstår får jag reklamera dem. Rekommenderar att ni med Spica provar att ringa med headsetet och ser om det brusar.
    Ring Samsung kundtjänst på 0771-72 67 864 ifall det skulle vara så.

5. Qvo

Qvo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ringde Samsung kundtjänst den 3e maj och frågade vad det är som tar så lång tid. De kontaktade CR Service/Deltaservice http://www.deltaservice.se/ som säger att de vill göra en reklamationsansökan på telefonerna och för att göra det behöver de en kopia på inköpskvittot. De har alltså suttit och väntat på kvitto i tre veckor, utan att kontakta mig.

Fick telefonerna den 13e jaunari och skickade iväg dem 23e mars för första gången. Sedan dess har de varit på service. Ominstallation av mjukvaran första gången, uppgradering av mjukvara och byte av kretskort andra gången, och tre veckors väntande på kvitto tills jag hör av mig tredje gången.

Nu återstår reklamation och mer väntande. Är det någon annan som fortfarande håller på med det här eller har ni gett upp?