Dold agenda har jag då inte, och jag tycker inte rubriken är missvisande. Inte om man ser vad det skriver. Visst ordagrant att SONY inte rekommenderar att uppgradera, existerar inte, det är sant. Men läser man mellan raderna, så är det precis vad Sony säger. Med X10 när GB kom så läste man ingenting om sådant här, vilket sedan visade sig tyvärr uppkomma. Visst jag säger inte att det är dåligt att Sony varnar att detta kan vara vad som händer. Men nog trodde jag att det inte skulle bli så här igen. Jag gillar Sony Ericsson lurar och gör det fortfarande. Men om denna inte skulle fungera optimalt på luren, då tycker då inte jag att det är bra. Men visst, ok. Man skall kanske inte måla fan på väggen ännu. Det är möjligt att det blir bra. Som jag skrev längst ner i mitt första inlägg, så har inte beta-romen vad jag sett uppvisat slöhet eller några problem, så hoppas detta i fortsättningen också är fallet.
På vilket sätt skulle detta vara en icke-tråd? Jag blev orolig och lite arg ja, visst. För så lät det ju inte ifrån dem ifrån början. Självklart skall jag ladda ner och testa och se. Funkar det bra, så gör det det. Men nu är jag liksom orolig. Ok, så varför hoppar på mig på det viset? Med en ny uppgradering så vill då inte jag höra några negativa aspekter på det hela, för DÅ uppgraderar man inte. Detsamma gäller datorer. Man uppgraderar inte datorn till senaste operativet om det blir segt och oanvändbart. Och det är detta jag reagerar på. Jag gick över till windows 7 bara för att det INNEBAR en förändring till det bättre. Och ICS skall ju göra detsamma, men om det blir så att det kan gå åt andra hållet, då vill man inte gärna uppgradera. Det är väl inte så svårt att förstå. Visst, bra att Sony går ut med att det är så här det är nu och förvarna. Men jag fick då informationen att arc S skulle vara relativt framtidsäkrad, vilket inte verka vara riktigt sant. Men återigen, har sett filmer som visar på bättre resultat. Så om det är så, så klagar då inte ja.
Det är bra att de har höga krav. Helt klart, det tycker ja, men jag blev bara orolig, för att det inte skulle bli bra. Jag vill ha ICS i min lur, men det skall fungera bättre än nuvarande, och det Sony nu förklarade, så var ju risken att detta inte skulle vara så. Men Jag litar på dig Holck, om du säger att luren överlag fortfarande funkar bra med ICS, så litar jag på dig. Jag tänker ju självklart uppgradera, men märker jag att det blir som med X10, så är det reklamation som gäller, för jag anser fortfarande att Sony lovat en väl fungerande och stabiluppgradering.
Last edited: Mar 31, 2012