Har lite problem när jag försöker flasha 2nd rom. Kör nu PA 2.51 och vill ha Samsungs JB som 2nd. Har laddat ner NEE från sammobile. Men när jag väljer Install zip to 2nd rom och pekar på zip-filen får jag felmeddelandet E: Can't open /../.._NEE.zip (bad). Installation aborted.
Har testat att ladda ner zip-filen igen, utan lyckat resultat. Har testat med en anna ROM (Samsungs som de släppte till Telenor) som jag har flashat med tidigare (med Odin och då hade jag stock kernel) så den funkar.
Edit: Nu testade jag att flasha 2nd rom med pa 2.51 zip:en och det funkade...va f...kan det vara trasig fil i alla fall, men det verkar ju konstigt eftersom jag fick felmeddelande på Telenor romen och den har jag ju flashat med från Odin, så den är ju inte trasig (eller borde inte vara iaf)
Edit2: Kollade i zip-filen från Samsung nu och den innehåller en dll-fil och en .tar.md5 fil. Om jag tar bort .md5 på den filen så får jag en .tar fil som innhåller:
boot.img
cache.img
hidden.img
modem.bin
recovery.img
system.img
Medan .zip filen från PA innehåller
META-INF (katalog)
system (katalog)
boot.img
Edit3: Kan man t.ex. lägga in en rom (PA) i 2nd rom och sedan starta telefonen i download-läge och använda Odin istället?
Last edited: Oct 26, 2012