Flera gånger har jag märkt att luren inte har slagit över till mobil data när jag stänger ner wifi. Jag måste gå in på mobila nätverk och söka efter operatörer (vilket tar en bra stund) och sen koppla upp mig igen. (tele2) Någon annan? Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
Gå in på dataanvändning och slå på mobildata om det inte är på. Det blev avstängt någon gång när jag stängde av WiFi, men efter det funkar det.
Har samma problem här. Det brukar lösa sig genom att sätta den i flygplansläge eller söka efter nät. Har också tele2.
Kolla din APN för surf och ta bort eventuella proxyinställningar. De är så vitt jag vet helt onödiga och kan säkert ställa till saker och ting. Jag har Telenor och har gjort precis detta med min surf-APN.
Tvärtom så blev jag förvånad att det växlade så snabbt mellan wifi och mobilt. Streamade radio och det blev knappt något avbrott. Tele2 här också.
Har du hämtat inställningar till mobilen från tele2? Har samma problem som vissa andra i tråden och har också tele2. Jag har inte ändrat på något i inställningarna men tror att det spökar där. EDIT: Slängde bort AP inställningarna för tele2 och återställde den, starta om telefonen och nu verkar det inte finnas något problem trots att inställningarna är detsamma.
Verkar vara en tele2 problem, händer mig med. Lite irriterande att behöva välja manuellt varje gång man behöver surf.
Efter att jag gjorde som någon skrev här tidigare funkar allt felfritt. Valde apn i inställningarna (Tele2) och raderade det. Skapade en ny tele2-apn med samma innehåll (bara internet.tele2.se i apn-fältet). Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
Testa detta, verkar ha fungerat för vissa användare: "Playing with my Nexus 4 (android 4.2.1 stock) I also found a trick to speed up my data connection both wifi and 3G and let the phone switch properly between them. Unfortunately, the trick does not work after a deep-sleep. sttings-> data (more...) -> Network -> Select a provider After many seconds (about 30) I got the list of available networks at home. I had just to select mine. Just mine (Movistar), not to let the phone to auto select. After this, I could change between 3G and wifi without problems. More important, all the issues with connection speed disapeared. It seems that most of conectivity problems may be related to a sort of no-end search of network. Note that it not works after a deep-sleep. "
Ja, det är det där jag gör efter varje "deep sleep". Funkar tills nästa gång den har sovit. Löser inte problemet.
OK, den snabbaste lösningen verkar vara att slå på Flightmode, sen av. Jobbig bugg... Ringde LG och rapporterade. Det verkar för övrigt vara en känd bugg. Sätt en stjärna överst till vänster här, så att detta får högre prioritet: https://code.google.com/p/android/i...ta&colspec=ID Type Status Owner Summary Stars