Problem: Touch problem med min nya N7 32Gb

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Gadoh, 9 jan 2013.

1. Gadoh

Gadoh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tjena!
    Tänkte kolla om någon har haft liknande problem som jag med touchen.
    De flesta talar om lag i plattan när de gör olika saker, men min platta öppnar stänger och aktiverar menyer lite hursomhelst. Händer inte hela tiden men då och då.

Jag läste på en annan tråd om hur man kunde aktivera en visuell feedback på vart på skärmen det trycktes, så detta gjorde jag. Jag gick in via inställningar för att se vart på skärmen det trycks och till min stora förvåning är det som ett enda streck av tryckningar på skärmens högra sida. Jag tog en bild med min Xperia S för att kunna visa er hur det ser ut med alla tryckningar.

min fråga är om någon har liknande problem och hur man kan lösa detta på enklast sätt?

Vill ju helst inte behöva reklamera den då jag ska iväg på en resa om ca en vecka.

Tack snälla för att ni tar er tiden och läser om detta problem.

MVH Gadoh

2. Gadoh

Gadoh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Video på hur det ser ut

3. Yoshien

Yoshien Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Testa att görs en återställning först, om det inte hjälper så är det nog att bara lämna in den på service tyvärr :(

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

4. Gadoh

Gadoh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har gjort factory reset 2 gånger då det kändes som någon mjukvarurelaterad bugg, men felet är fortfarande kvar. Suck vad trött jag blir :/

5. Elax

Elax Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hade ett liknande problem med min förra N7, skärmen slutade slumpmässigt registrera touch på högra delen av skärmen och ibland förekom spontana klickningar. Kändes som att det bara blev värre med tiden och jag lämnade tillbaka den efter mindre än en vecka och fick en ny utan diskussion. Den nya har funkat perfekt i ungefär en månad nu :-)
    Satte också på så att man kunde se alla tryckningar och när den började konstra kunde man se att den inte registrerade mina tryckningar alls. Antagligen något hårdvarufel så det är nog bäst att lämna tillbaka och få en ny.

6. Gadoh

Gadoh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

@Elax
    Jag skickade precis in den idag efter att ha snackat med både komplett och asus (fick ringa båda företagen 3 gånger var) och kunnat skickat in den som ett DOA ärende. Så jag hoppas att allt går bra nu.
    Det tråkigaste för mig var att jag köpte plattan för att kunna ha med den nu när jag ska till sydamerika i en månad, men det löste sig och jag fick låna med farsans samsung 10.1.

Så nu hoppas jag att när jag kommer hem igen så finns det en fungerande n7a som väntar på mig :)

7. nexusplexus

nexusplexus Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

gå annars in på appen EKO och ta bort all bakgrundssync. Funkade för mig

8. Gadoh

Gadoh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Testat allt det där. Läste igenom alla liknande problem och det gjorde ingen skillnad alls. Nu har jag inte kvar den iaf, hoppas på att slippa bli besviken igen.

9. dannyh

dannyh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Har kört factory reset. Haft den avstängd sen dess, 24timmar. Nu börjar det igen. Men detta är ju sporadiskt, även om det sker allt oftare. Hur fick ni asus och servicefirman att godkänna bytet? Filma och skicka med cd?

10. Gadoh

Gadoh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag ringde fram och tillbaka till komplett och Asus för att kunna skicka in den som en DOA. Jag hade inte haft den i mer än 10 dagar och via telefonen så visade jag min Youtube film. Tog en morgon att få allt fixat. Just nu är jag utomlands och hoppas att min sambo får den någon gång snart.

Mvh

11. dannyh

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Polera skärmen med lite grönsåpa, torka med fuktig trasa och torka. Responsen har varit väldigt mycket bättre. Efter att ha spelat flick kick en stund och sen gått ut i launchern återkom det. Släckte skärmen och efter dess har det varit lugnt. Avvaktar.

12. Gadoh

Gadoh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Torkade med alla möjliga saker utan resultat. Tror inte att vi hade exakt samma problem. Hoppas att det löser sig för dig.

Mvh

13. dannyh

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Även om vi inte hade det, så har vi det nu. Fy. Funderar på att leva med de en stund. Filmar symptomen och tänkt maila asus. Verkar hänga ihop med att skärmen är lös. Hur det nu går till...

14. Gadoh

Gadoh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Japp jag skickade som sagt in min som doa. Blev att häva köpet och nu har jag beställt en ny.
    Önskar dig all lycka jag försökte stå ut med problemet men klarade inte av det sjukt irriterande

Mvh

15. dannyh

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Ok. Skrivit till asus sverige denna gång och förklara läget. Vill inte få tillbaka plattan utan åtgärd en gång till. Har ett par filmer och bilder ifall där råder tvivel.

16. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Jag såg någon kille på Youtube som hade fått ett exemplar där touchen inte funkade. Han bände lite grann på sin platta för att det skulle funka. Det släppte efter ett tag och touchen blev obruklig igen. Så det e helt klart något mekaniskt fel och det skulle vara relativt känt. Å de ska givetvis inte behöva vara så. Speciellt när modellen generellt (iaf min) är jäkligt touch-känslig. Jag kan för det mesta scrolla med nageln om det vore så. Nästan att jag knappt nuddar den. Med targus kapacitiv penna.. jäklar va de e känsligt.

In med din platta nu igen å få det fixat! Den generella standarden är hög

17. dannyh

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Snackat med asus igen. Dom är eniga i att så här skall det föRstås inte vara. Gjort en factory reset för sakens skull och det är direkt lika illa. Så denna gång kan dom knappast tvivla. Tämligen säker på att det beroR på lösa skärmen. Så fort jag håller i skärmen enbart där eller lägger på lite tryck så dör touchen.
    Men nu jäklar ska det ordna sig. Går inte att använda plattan såhär.
    Peace

18. Gadoh

Gadoh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Min sambo har precis tagit emot min nya tablet och den verkar funka prima nu! Längtar tills onsdag då jag är tillbaka från semestern!

19. dannyh

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Och, höll den stilen? UPS kom och hämtade min idag. Nu får tjeckerna skärpa sig och faktiskt laga den. Gjorde rentav en factory reset så dom fattar.

20. Gadoh

Gadoh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag fick en helt ny platta, då jag som sagt fick skicka in min som DOA efter många arga telefonsamtal.

Min nya platta funkar helt perfekt och jag är riktigt nöjd nu :)

Önskar dig all lycka

dannyh gillar detta.