Problem: Touch problem med min nya N7 32Gb

Discussion in 'Google Nexus' started by Gadoh, Jan 9, 2013.

1. dannyh

dannyh Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Replaced part :
    [90R-OK0M1L0000U] ME370-1B LCD MOD + TOPCASE ASSY

Fick tillbaka plattan idag. Ser ut att vara i toppskick. Äntligen. Nu till vad man skall ha sin återvunna produkt till...

2. Gadoh

Gadoh Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Nice! jag njuter av min för fullt iaf! :)
    Hoppas att du också kan slappna av nu :)

3. dannyh

MINA ENHETER

Gött det.
    Är nöjd nu. Satt i soffan med frun igår. Hon såg på dog whisperer och nexus 7 visade "Fråga kultureliten". Mkt bra program.

4. NoSubstitute

NoSubstitute Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Köpte min på Netonnet. Var bara att gå och visa i butiken. Fick en ny direkt.
    Bytte ett par veckor senare en N7 där skärmen flippade ut och bara visade lite streck.
    Samma process; visa felet, skriv under ett papper, plocka ut en ny i kassan!

Älskar Netonnet!

5. Fredriks

Fredriks Android Medlem

MINA ENHETER

Intressant tråd !

Har samma problem med min N7:a, skärmen lever sitt egna lilla liv.
    Scrollar jag uppåt kan den av sig själv scrolla neråt eller helt plötsligt öppna
    artiklar på tex Aftonbladet som jag inte tryckt på. Ibland fungerar den bra men det känns som det händer oftare och oftare. Har fått för mig att den blir sämre om jag håller i den så att något finger nuddar skärmen långt långt ut på kanten.

På era inlägg verkar det ju som att det enda att göra är att skicka in den, dottern kommer få spelet då hon kommer bli av med sitt Sims :ehm:

Jaja, jag får ju spelet av att använda den i dagligt bruk så det är väl bara bita i det sura och skicka in den antar jag

6. dannyh

MINA ENHETER

Gör det. Men testa först att aktivera gråa prickar under developer options. Kolla vad den håller på med och bifoga infon till asus. Min balla ur när ja klämde lätt till vänster om skärmen.
    Nu kanon igen.

7. ztereoid

ztereoid Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade en N7 ett tag och sålde den för touchen var knasig ibland. jag kom fram till att det mest var om man håller ett finger på skärmen precis när man slår på den ur viloläge. håller jag bara i bakstycket fungerar det mycket bättre. den är nu såld för ett spottstyver och en ramos W42 chinaplatta är på väg från dx.com

8. soderkvist

soderkvist Kid Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    Gammal men snabb och stabil, KitKat
    Telefon 3:
    Nexus One
    ROM:
    Oduglig ROM med HTC Sense. Why? :S
    Platta:
    Ipad 3
    Min är stundtals glapp i touchen och ibland trycker den av sig själv också. Jag har lämnat den på lagning men allt de gjorde var att lägga in 4.2.1 och sedan skicka tillbaks den. Så felet kvarstår.
    Problemet är att felet framstår inte tydligt förens man har använt plattan under en kväll. Då märker man hur den trycker på länkar av sig själv eller att man själv får trycka flera gånger för att något ska hända, scrollning på webbplatser slirar, om man flyttar ikoner på hemskärmen så tappar man dem etc.
    Jag får väl skicka den igen.

9. Gadoh

Gadoh Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Gör som jag gjorde och spela in en video med problemet.
    Enklast är om du har valt via utvecklaralternativ att man ser feedback på touchen, så att man klart och tydligt kan se att den trycker spontant i olika områden på skärmen.

MVH

10. dannyh

MINA ENHETER

För mig blev det värre efterhand. Väntade ut situationen tills det skedde mkt ofta. Gjorde sen fabriksåterställning, aktivera touch-feedback och vände mig till asus Sverige. Skicka ner den igen och fick tillbaka den i toppskick.

11. halvarrrr

halvarrrr Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har exakt samma problem, n7 trycker av sig själv sjukt frustrerande... Funderar på att ta ett snack med netonnet eller asus...

12. Fredriks

Fredriks Android Medlem

MINA ENHETER

Precis fått tillbaka min också. Strulade som satan med touchen och värst var den om man råkade nudda med den andra handens fingrar.

Dom hade bytt hela skärmen på min så nu fungerade den bra igen, hoppas bara att den här skärmen är förbättrad. Verkar ju vara ett ganska vanligt problem det här.

Sent from my phone with Tapatalk

13. Gadoh

Gadoh Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tveka inte, skicka in den direkt du kommer bara störa dig mer ju längre tiden går.

14. NoSubstitute

NoSubstitute Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Bara gör som Gadoh säger!

NetOnNet har jag bara gott att säga om!
    Lämnat in två N7 där och direkt fått en ny med mig hem, utan snack.

Var där igår för att höra om vad som hänt med en inlämnad platta (den populära julklappen ADT 1.0 7"). Visade sig att de SMSat mig redan 25/2 att de bytt ut den mot en ny! Jag som missat SMS.

Plockade då fram nästa trasiga ADT :-) och förklarade att den uppvisade liknande fel. Tjejen som hjälpte mig ordnade alla papper och precis när jag skulle gå kom en av hennes kollegor förbi och sa att det där behövde vi inte bry oss om, bara gå och hämta en ny och ge till kunden!

Så jag åkte hem med två helt nya plattor! :-)

15. halvarrrr

halvarrrr Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Första försöket gjorde dom bara en mjukvarouppdatering fick hem den samma problem så hoppas nu när jag skickar in den en gång till att dom byter skärm..

16. Gadoh

Gadoh Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

ah vad drygt :(
    Kunde du inte skicka in den som DOA då? jag fick då en helt ny när jag ringde och klagade.