Sämre batteritid? Jag är inte helt säker men det känns som batteriet töms mycket snabbare med .14-uppdateringen. Jag har inte mätt alls så det är bara min magkänsla. Någon annan som upplever samma?
Ja precis. Skickade en fråga till Asus, inte hört om några andra som har samma fel, förutom dig nudå.
Ingen som har ett vettigt svar på varför vissa får något fel vid uppdateringen? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Hur får du 720p på SVTplay att funka? Via webläsaren (vilken?) eller appen? För mig krashar alltid flash när jag höjer kvaliteten från låg/medium till hög. Kör .11, få krasher och omstarter för övrigt.
Via webläsaren. Appen är skit. webläsare: Stock. (och den enda som kommer finns i min prime tills google chrome blir standard i Android) Root: Nej. aldrig root:ad kommer inte göra så förrän asus slutar supporta produkten. Room: Stock .14 FOTA update. (funkade med .11) WW Flash version: Senaste ifrån market. Custom-launcher: Nej. Livewall-papper: Nej. Widgets: SnowStorm & Asus date widget. Bakgrundstjänster (tredjeparts): Facebook,Twitter,google+,snowstorm. Strömläge: Ej performance men funkar i det också. Vet inte om det är relevant. Men kanske är eftersom en hel del appar inte är byggda för android 4.0 eller har dåligt stöd. För övrigt inga omstarter alls sedan .14 (Några app frysningar i Performance Mode men skyller på apparna). Följde såklart asus rekommenderade inställningar vid update. (Balanced mode och 50% styrka på skärmen)
Jag märkte när jag gjorde en factory reset att den inte resetar Allt, jag hade tex root kvar mm. Däremot så resettas allt om du tankar hela rommen på asus hemsida. Kanske är värt att kolla? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
fick samma bild fan gjorde hard reset och factory reset och nu kan jag inte ens connecta till mitt wifi. orkar inte detta! allt var perfekt med .11 och nu fuckar allt försökt restora primen 2 gånger och reseta routern, ingeting funkar! FAN FAN FAN!
Jo jag kollade in XDA tråden där du också skriver. Om du "låååångtrycker" på anslutningen så får du upp "configen" > ändra nätverk Är det rätt kryptering valt ?? EDIT Jag kör med WPA2-PSK (AES i routern)
Nej, bara lagt till 1500 och 1600 MHz. Förr kunde jag inte köra så i många sekunder, men nu ligger jag på 55+ hrs utan reboot. Stabilt OS. Nu saknas bara stabil webbläsare. Hörde att stock till 4.0.4 skulle vara kanonbra. Har inte hunnit testa ännu.
Förstår inte riktigt vad du menar? ;( Kan fortfarande inte connecta till wifit, resetat routern och primen några gånger, FAN! den kan ju inte gått sönder....
Nej... det är ju omöjligt eftersom du inte har någon anslutning att se krypteringen som plattan vill använda. Enklaste testet, ta bort krypteringen från routern och kolla om anslutningen funkar. Sen är det ett stalltips att WPA2 samt AES borde funka, TKIP är helt föråldrat. Glöm inte att starta om routern !!
I och med uppdateringen så fick jag för första gången reboots, samt att wifi tappar anslutning varje gång den går in i viloläge vilket gör mig tvungen att gå in i inställningar för att den skall ansluta. Ångrar mig.
Tack för tipset, det verkar ha löst mina omstarter. Iallafall så dör fortfarande wifi när plattan har stått en stund i sleep mode.
Mina problem berodde på att jag hade tagit bort system apps om någon undrar. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk