Diskussion: 1More Fit S50 Open Ear Träningslurar

Diskussion i 'Hörlurar' startad av erik.rahm, 28 sept 2023.

  1. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 530
    Mottagna gillanden:
    1 226

    MINA ENHETER

    Beställde hem ett par 1More Fit s50 från Amazon eftersom mitt sökande fortsätter efter bra trådlösa träningslurar som man kan cykla med dvs höra sin omgivning utan att bli påkörd eller rammad av en gubbe från Nacka i lycra.

    Tror mitt sökande är över tbh

    Fit S50 erbjuder open ear design men med en "silikonring" som 1: riktar ljudet mer mot hörselgången 2: ökar passformen - svårt att förklara bättre att kolla på bilderna.. MEN det fungerar riktigt bra!

    Lägg till låg vikt, bra passform, smidigt case och riktigt bra ljud och dessa blir fantastiska träningslurar.

    På något magsikt sätt har de även riktigt bra mikrofon - idag gick jag hem från min PT längs med Huddingevägen och kunde föra ett samtal med min fru utan problem - lägg till att det blåste rätt bra och hon sa bara "det hörs att du är ute och går men inte att det är trafik i bakgrunden"

    Passformen är riktigt bra, alltid individuellt men de har ringen som jag nämnde ovan samt en böjar vinge som går bakom örat och håller de på plats - jag kan ärligt säga att de inte rört sig ur fläcken under något av mina träningspass (till skillnad från Oladance OWS2 som ramlar av öronen när man lägger sig ner på en bänk)

    Ljudet upplever jag som klart godkänt - absolut basen sliter men det gör det på alla open ear, tips är att gå in i appen och slå på "base"-profilen vilket gör hela ljudbilden klart luftigare. Men de låter riktigt riktigt bra!

    När man cyklar uppstår givetvis vindljud som gör poddar svårare att höra men man hör de iaf till skillnad från många andra liknande buds jag testat.

    Priset är 1900kr vilket jag tycker är helt godkänt för vad man får.

    Letar du efter ett par träningslurar och inte vill trycka in något i öronen är de här utan tvekan de bästa jag testat so far.

    Amazon.se
     
    Jowee och opuschen gillar detta.