2.1 till minin är här!

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Rackabajsarn, 31 okt 2010.

1. lupus

lupus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Känner mig lite besviken på uppdateringen faktiskt. När dom tagit 8 månader på sig för att släppa 2.1 känns det befogat att förvänta sig att SE skulle ha uppdaterat sina egna varianter av standard-applikationerna så att de har funktionsparitet mot de som finns i vanilla-eclair.

Exempelvis så saknar väckarklockan fortfarande volyminställning, kontaktboken har inte stöd för nicks, musikspelaren klarar fortfarande inte av att skapa spellistor...Det finns säkert många flera exempel.

Sedan tycker jag SE:s användargränssnitt har blivit lite väl schizofrent av sig, ibland är det mörkblått, ibland ljusblått som i 1.6 och ibland är det googles grå-svarta. Vem som tyckte utseendet på det nya grafiska lösenordet var en förbättring funderar jag också på.

Menmen, får väl nöja sig med att kunna komma åt 2.1 applikationer från Market och en möjligen diskutabel prestandaförbättring.

Det första problemet lösta jag iofs. genom att roota telefonen och avinstallera SE:s skräp vilket gjorde att jag kunde installera googles standard alarmclock istället. Den processen fungerade även för musikspelaren, dock så var den istället inte särskilt väl anpassad för den lågupplösta skärmen :-(.

2. H3raz

H3raz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Efter att jag installerade 2.1 har jag fått ett sånt 'skjutlås' när jag väcker upp telefonen.. Hur får man bort detta? vill bara trycka på vänstra knappen två gånger som det var innan uppgraderingen för att vecka telefonen..

3. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Då är vi 2!

4. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Man får vara nöjd att den släpptes... men håller med dig. Det vart väl ingen WOW upplevlese som man väntat sig. Btw, mitt alarm pep inte alls imorse. (Har ingen appkiller installerad, klockan rätt inställd).

5. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Nä, precis. Lite små fixar här och där, men inget uppseendeväckande. 2.1 själv bjuder ju annars på en del nyheter själv som multipla e-mail konton, bättre BT support, live wallpaper, flera appar och säkert massa annat som jag glömt.

Andra uppdateringen i början av nästa år kan nog ge lite mer funktionella nyheter t.ex. i MediaScape som kommer få ett lite större ansiktslyft då om jag tolkat det hela rätt. Får hoppas minisarna får något mer godis också.

Tror nog också den största förrändringen just nu är nog under huven. Under natten har min telefon t.ex. endast droppat 2% batteri på 6h dvs ca. 0.33% per timme att jämföra med ca. 0.5% per timme förut. Inte alls illa. :)

Det går inte att få bort på något enkelt sätt vad jag känner till. Det här är nog ett område som SE eller Google (vet ej var begränsningen ligger) skulle behöva jobba på för att få det mer korfigurenbart. Konfigurerabra teman överhuvudtaget är något de skulle behöva jobba mer på.

Last edited: 2 nov 2010
  6. botze

botze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Jag hade hoppats på bättre batteriprestanda men jag har fortfarande svårt att klara en dag (obs inte dygn utan dag). Då har jag visserligen lekt en hel del med telefonen. Hur dålig batteriprestanda ska man acceptera? Jag har många gånger tänkt lämna in telefonen, så att de iaf kollar att det inte är något skumt med just denna, men inte orkat... det längsta min telefon klarat är väl drygt ett dygn, då har jag i princip inte använt telefonen. Är det normalt?

7. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Detta är en funktion som Google la till då två tryck på meny knappen gjorde att många fick spontanupplåsningar när den låg i väska/byxfickan. När den var upplåst så kunde man utan att veta ringa eller göra andra saker. Därför är denna förändring tillagd.

Tyvärr så går det inte att ändra men du kan ju alltid kika på andra lockscreens i market.

8. Nick

Nick Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har försökt att få 2.1 till min x10 mini pro, jag har använt PC C & SEUS, men säger att jag har senaste vilket enligt telefonen är 1.6. Min operatör är Telenor. Vad är problemet?

9. twintin

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Svårt att säga vad som är bra eller dåligt. Beror ju på vad man kör i bakgrunden (använd t.ex. watchdog task manager light som övervakar CPU last), hur signalförhållandena ser ut där du bor mm.

Som det ser ut just nu verkar mitt batteri har blivit bättre med 2.1. Natten till idag hade telefonen droppat 2% på 6h dvs. den drar ca 0.3% per timme att jämföra med ca 0.5% med 1.6 under liknande förhållanden (dagtid drar den givetvis något mer).

10. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Just det, är nog problemet. Att din operatör är Telenor. Rätta mig om jag har fel men det är väl bara de som har obrandade telefoner (icke operatörsbundna) som fått uppdateringen än så länge..?

11. JEB

JEB Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE
    Hej har just köpt mig en x10 mini, som har 1.6, är värt att uppdatera(om det nu går) 2.1? eller ska jag vänta?

12. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Uppdatera, såklart. Man ska väl alltid ha den senaste mjukvaran i alla prylar..?

13. steevoo

steevoo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jodu, försov mig med 2 timmar imorse...

14. JEB

JEB Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE
    jo sant det, tänkte mer om det var nåt strul.
    men nu har man 2.1 iaf :D så nu blir det utforska och fixa :)

15. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 285

MINA ENHETER

Personligen gillar jag det ny upplåsningssättet bättre än det gamla men smaken är ju som baken ;) SE borde kanske lagt in några alternativa låsmetoder då alla inte gillar samma sak. Det jag verkligen gillade med den nya sliden är att man kan aktivera ljudlös enkelt. Överlag tycker jag telefonen blivit bättre och snabbare, touchen tycker jag blivit mer känslig och exakt mot tidigare.

Bluetooth stödet har ju ökat och numer kan man ju skicka filer utan att instellera 3:Parts program.

Den största förbättringen är ju trots allt att det är just 2.1 och det finns stöd för en större mängd applikationer nu mot tidigare, tex Launcher Pro som var det första jag installerade ;). dessutom är det nog en hel del buggar fixade som man kanske inte märker.

16. twintin

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Då känner du dig i alla fal väl utvilad idag då (och kanske lite skamsen) ? ;) :)

17. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Det verkar ju högst oroande eftersom detta var ett problem för vissa även innan uppdateringen. Finns en del trådar om det här på forumet och jag vet att iallafall ett antal bugrapporter skickades in till SE angående att alarmet inte ringde. Det verkar finnas ett flertal buggar som man tydligen inte brytt sig om / kunnat lösa.

Last edited: 2 nov 2010
  18. izze_honda

izze_honda Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

mitt larm pep inte heller imorse. har alltid funkat innan 2,1

19. datagubben

datagubben Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Min morsa har en Telia branded Mini Pro och hon har fått 2.1 via SEUS redan, men jag var dum att köpa av Tre, får nog vänta ett tag till. :P

20. Pett4

Pett4 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Obrandad och obunden men ändå "du har senaste mjukvaran". What to do? :(