2.2.1

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Gojz, 27 feb 2011.

1. Big-red

Big-red Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Efter recovery ,factory reset och annat strul så fungerar tillslut funken igen
    och kan konstatera att det går snabbare. Installationer av appar tar ingen tid alls jämfört med förut. Dock så i Quadrant får jag nu bara 940 mot tidigare 2200 med oclf.

2. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

Urk OCLF är läskigt gammalt och varför bryr du dig om quadrant? Speciellt när du säger att den är mycket snabbare.

3. lagergren

lagergren Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Gick från 2.2.1 JS3 till JS8, inte märkt någon direkt "woooooh" effekt men den är ju minst lika snabb iaf, menyerna kändes lite snabbare, skönt att slippa strul med Kies som många andra. Plug-in och kör, sen klart, perfecto!

4. Big-red

Big-red Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Quadrant jo. Det är väll ett bättre mått på hur telefonen möjligtvis presterar
    i andra program och spel än vad ett runtklickade i menyer och Market ger.

5. peak282

peak282 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

bara pluggar in och allting fungerar, så de ska vara :)

Allting flyter på underbart bra nu!

6. tobbe0

tobbe0 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har: PDA:JS5/ Phone:JPY /CSC: JS1 (NEE)
    Men Kies 2 säger: Den här enheten kan inte uppdateras.
    Körde in JS5 genom odin innan

Vad är det som är fel? Kan man inte uppdatera i Kies om man har uppdaterad innan i odin?

7. josåatt

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

Jag och många med mig tycker inte Quadrant är ett bra verktyg. Till exempel så maxar den resultaten om det är något deltest den inte klarar av så som att koda av en viss videotyp.

8. Big-red

Big-red Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det har du och många andra säkert rätt i men borde det inte ligga nått i att det gör att sånt dropp bara iom att man uppdaterar telefonen eller är programmet rent utav undermåligt?
    Har du andra benchmarkprogram att rekommendera?

9. linus_droid

linus_droid Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Uppgradering med Kies funkade smidigt här på en gammal xp-burk med nyaste Kies. Inte gjort nån factory reset, utan bara installerat och startat om.

Märker direkt att der är snabbare - facebook är helt plötsligt användbart, market går snabbt, och den verkar inte hålla på och hänga sig.

Verkar som att en del, men inte alla, appar har tappat sina inställningar. Wifi-inställningar fanns kvar och funkade, gmail och K9 funkar, men unified remote och en del andra fick ställas in från scratch.

10. filur93

filur93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Bestämde mig för att uppdatera från 2.2 till 2.2.1, och tog därför bort min Voodoo lagfix (5.4.1) samt en factory reset. Allt gick smidigt i Kies, den installerade uppdateringen utan problem. Men när jag väl startar om fastnar den i en oändlig boot-load.

Hur ska jag göra nu? Flasha in original firmware via Odin?

11. filur93

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Kanske inte var 5.4.1 versionen av Voodoo lagfix, men den var till Froyo iallafall :P

12. Kreftan

Kreftan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

jag blir galen. vart kan ja få tag i ODIN? :D

13. filur93

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

14. josåatt

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

Hur tog du bort voodoo?

15. filur93

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Genom att skapa en mapp i Voodoo mappen som jag döpte till "disable-lagfix". Sedan startade jag om och telefonen började att prata. Jag fick vänta en stund, men sen starta den upp som vanligt.

En grej jag tyckte var märkligt var när jag gjorde fabriksåterställingen. Man var ju tvungen att starta om, och då skedde samma process igen (som när jag tog bort Voodoo lagfix från början, den prata och det tog lång tid). men jag lyckades med den också.

16. jfg

jfg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Upplever alla att 2.2.1 är snabbare än 2.2?

Jag satt nämligen i en halvtimme-timme förra veckan med två SGS. Båda inhandlade samtidigt i samma butik i slutet på sommaren 2010. Båda XEE. Den ena uppdaterad med 2.2.1, den andra fortfarande med 2.2. Jag förväntade mig att den med 2.2.1 skulle vara klart snabbare, efter alla positiva kommentarer här. Men skillnaderna var i stort sett obefintliga. Provade (med de två mobilerna sida vid sida) att öppna appar, scrolla fram och tillbaka, webbläsaren, market, wifi, GPS, osv, osv.

Den med 2.2.1 visade lite bättre resultat i GPSTest. Den rapporterade också lite, lite bättre styrka på accesspunkten i Wifi Analyzer. Å andra sidan hittade den med 2.2 ett par nät som och hoppade mellan obefintlig och minsta möjliga styrka, vilket den med 2.2.1 inte hittade (jo, jag provade att byta plats på dem).

Jag tycker dock, men kan inte bevisa det, att mailappen låser sig mycket mindre med 2.2.1 och känns snabbare. Tidigare var den smått oanvändbar mot den mail-server (IMAP S) jag körde mot.

Frågan är varför vissa upplever så stor skillnad efter uppgraderingen? Beror det på hårdvaruserie, vad och hur mycket man installerat, hur den mjukvaran installerats från fabrik eller något annat? Alla verkar ju inte ha haft laggproblem...

17. Thunell

Thunell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hej!

Hände mig med, jag drog batteriet sen gick jag in i recovery och gjorde en factory reset. Då startade min telefon.

//Thunell

filur93 gillar detta.
  18. filur93

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Vilken tur att jag såg ditt inlägg! Skulle precis flasha in original firmware med odin när jag läste ditt inlägg. Får ta och testa det.

19. filur93

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Det hjälpte :D Tack!

20. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Eftersom inte Quadrant levererar några relevanta siffror så är det en bättre benchmark att sitta med en stoppklocka och öppna app drawern och scrolla hela vägen ned och starta sista programmet i listan. Dålig bench, javisst - men inte *direkt* felaktigt som Quadrant är.

Så vad sade rösten andra gången?

Det varierar säkert vilket inte är så konstigt med tanke på hur oändligt många olika konfigurationer det går att ha med appar och inställningar.

För mig var 2.2.1 ett *litet* lyft tills jag gjorde fabriksåterställningen då det blev en underbar skillnad! Min lur är köpt förra sommaren och hade en tidig laggig 2.1-rom som i höstas uppgraderades till en snabbare 2.1 och sedan till 2.2 och nu till 2.2.1 då. Jag har hela tiden tyckt att det inte behövdes nån fabriksåterställning (dvs jag orkade inte installera om allt), men en sån plus formatering av interna SD-kortet gav en väldigt *len* lur. Kanske skulle den 2.2.1:a du provade också lyft med en fabriksåterställning?