2.2.1

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Gojz, 27 feb 2011.

1. olskar

olskar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag har följande på min telefon:

2.2.1
    I9000XXJPY
    FROYO.XWJS3

Det är alltså den gamla versionen av 2.2.1 jag fick ner innan den drogs tillbaka. När jag försöker uppgradera nu (för visst borde jag kunna det då det finns en senare version?) så är alternativet "Uppgradera inbyggd programvara" gråmarkerat och går inte att klicka på..

2. Dogan

Dogan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Uppdatera till nya KIES v2 så ska det nog funka.
    För så var det för mig med, med kies 1.5

3. Robster01

Robster01 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Får bara upp något skit medelande.... Det går ju inte att uppdatera till 2.2.1...
    Har senaste Kies... Vad göra?? Och.. ja e helt novis så beskriv som om du snackade med en dagis fjolla... ;)
    Tack på förhand....

4. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Snyft. Skulle skicka SMS nu, första efter uppgraderingen.

Det fungerar inte. "Misslyckades" står det vid meddelandet. Jag tycker mig ha läst om andra som har lagt in 2.2.1 och fått problem med SMS, men hittar det inte nu. Sökte igenom tråden här, men utan resultat. MMS-problem brukar jag ha (har ju Tele2...) men SMS har alltid fungerar förut.

Är det någon som fått SMS-problem nu, och vet hur de kan lösas?

(EDIT: Jag kan ta emot SMS, men inte skicka)

(EDIT2: Jag kan tydligen skicka till folk med Comviq verkar det som efter en del testande, men inte andra, kanske ngt annat problem än uppgraderingen då...)

Last edited: 20 mar 2011
  5. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Vet inte om du redan har kollat det, men om det är fel på dina APN-inställningar (om du inte har kollat), följ länken och skriv in uppgifterna för din operatör. Om du redan kollat det så vet jag inte vad som kan vara problemet tyvärr. Länk

6. olskar

olskar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Har nyaste kies, men samma problem.. :ehm:

7. Robster01

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen som vet??? :(

8. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    En bra början är en lite noggrannare felbeskrivning. "får bara upp nåt något skitmeddelande" är inte mycket att utgå från. Vad säger den på riktigt?

Vilken version har du installerad nu? Har du uppgraderat förut? Med Kies eller på annat sätt? Är det en utländsk lur?

9. Zethor

Zethor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Här kommer nått lite OT men jag kan bara inte låta bli... :)
    Lite kul ändå att stock rom'arna verkar ha mer fel än custom rom'arna! :D hoho!
    Cred till Doc's, Darky's, Juwes och alla andra som gör ett sjukt bra jobb!

10. asimov

asimov Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Efter jag uppdaterade till 2.2.1 (JS7) och rootade med CF-Root-XW_XEE_JS7-v1.3-BusyBox-1.17.1 fick jag massa problem med wifi - den hittar mitt hemmanät o kopplar upp sig, men får en massa "A network error has occurred" när jag försöker med Market, synca Gmail/Calender, Dropbox, Youtube, m.m.
    Downloads står o tuggar utan att komma nån vart. Ibland funkar det bra en stund, sen börjar problemen igen. Har felsökt hela helgen :-( Bl.a Flashat om från Eclair 2.1 med Elofs lathund o börjat om.

Nån annan med samma problem?

I nuläget kan jag inte lita på att mina bakgrunds apps funkar (t.ex Skype, Whatsapp, gmail-sync, osv) när jag har wifi igång. 2.2.1 i övrigt flyter på bra, men detta är en showstopper för mig..

EDIT: Fixade det till sist, lösningen finns *här*

Last edited: 23 mar 2011
  11. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

hur många använder stockrommarna vs tex darkys? säker lika många fel procentuelt MEN när bara 500 personer kör på en special anpassad rom och 7 miljoner kör på en stock rom så syns det lite mer på stock romen och blir dessutom mer uppmärksammat när det kommer från tillverkaren än när det kommer från en glad hobby meck som även gör det GRATIS. dessutom så måste stockrommarna tilltala ALLA personer medan folk som installerar special rommar i regel vet vad dom vill ha samt är mkt kunniga och kan själv fixa till eventuella fel.

måste ju försvara stockrommarna lite iallafall :)

själv är jag mkt nöjd(bortsett från batteritiden) med nya 2.2.1. äntligen kan man köra tex ADW launcher utan att telefonen blir så seg att man tror att den låst sig hela tiden.

12. Jippi

Jippi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

När jag kopplar in min mobil så får jag inte upp någon firmware info och jag kan inte välja att uppdatera. Jag har NEEJS1 nu som jag fick när min mobil var inne på service. Innan dess är jag ganska säker på att det var XEE så vet inte om det kan vara något problem med det?

13. inact_044

inact_044 Teen Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Är det fler som har problem med batteri tiden nu när de uppdaterat till 2.2.1? När jag drar ur sladden o mobilen har laddad klart, jag får notering och efter att ha laddat hela natten, när jag drar ur sladden går den ner till 97 eller 99% direkt..

efter uppdateringen så fabriksåterställde jag som man får tips om,, nå fler som har detta problem och kanske nån lösning?

14. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

15. inact_044

inact_044 Teen Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag har ej root'at min mobil så tråd 1 hjälpte inte.

och tråd 2 "however, that repeated bump charging will wear your battery faster and begin to reduce its capacity" tror inte de..

men aja tack ändå :D

16. Robster01

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick till det till slut.... Nu har jag 2.2.1 men när jag körde fabriksåterställning (och då genom 3 knapps tryckning) så har jag fortfarande saker kvar i luren.... Hur kommer det sej.... Jag vill ju att den ska va helt clean... Någon som vet? :)

17. emilh

emilh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Vissa saker finns fortfarande kvar. Du behöver rensa cachen också, samt formatera det interna minneskortet, kan göras från recoveryläget.

18. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Jag har sett flera med samma problem. Testa att ominstallera Kies och rensa registret (finns i current user>software>samsung) eller använd den här. https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=502561#post502561

19. 200dl

200dl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Kör exakt samma setup som du. Bara CF-root (samma som du) och JS7. Inga problem alls. Jag gjorde ett par kompletta wipes innan jag återställde allt och har inte upplevt några problem.

20. emilh

emilh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Jag har fått det problemet ett par gånger förut, samma sak nu efter CF-root (gemensam nämnare kanske) till js8. Problemet för mig var att den kopplade upp sig o allt funkade, men efter en stund när det legat en stund (skärmen har gått i viloläge) så funkade den inte när man skulle surfa, såg ut som den var uppkopplad men fick samma felmeddelande. Ändrade då i wifi, under avancerat tror jag det är, så kan man välja när den ska byta från wifi till mobila nätet. Den stod på aldrig och jag ändrade till "när skärmen stängs av". Med andra ord kopplar den upp sig på nytt till wifi då, har funkat kanon och strular aldrig nu!