2.2 gör så mitt batteri dör MYCKET snabbare

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av wMathy, 2 aug 2010.

1. Medroid

Medroid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inte helt omöjligt. Igår kväll hade jag telefonen på laddning, men i morse försov jag mig pga att batteriet var stendött. När jag kopplade in laddaren och fick igång telefonen stod det att facebook installerats ok...

Men det kan inte vara hela sanningen, för jag har tyckt att batteriet tar slut fortare över huvut taget. Men det här fallet var rent löjligt.

2. Bagge

Bagge Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Börjar bli gråtfärdig.

För ett par dagar sen var batteritiden nästan för bra för att vara sann.

Kollar jag grafen i JuicePlotter så var den nästan helt horisontell, dvs på 12 timmar förlorade den inte mer än 10% av batteristyrkan, sen en kväll när jag var ute så surfade jag en del och ja, det slutade med att telefonen dog, inget konstigt med det.

Sedan den urladdningen så laddar telefonen ur på 5 timmar efter full laddning, utan undantag.
    Kollar jag grafen nu så ser det ut exakt som pyramiderna i egypten, laddar upp fullt på 3 timmar, laddar ur helt på 4-5 timmar.
    Telefonen kan bara ligga utan att användas, detta händer ändå.
    Har testat gå in i batterimenyn som man kommer åt när man trycker in 4636 å allt det där, men den rapporterar inte så mycket på app nivå vad som drar batterier.

Så frustrerande att kunna följa förloppet helt i JuicePlotter men inte veta exakt vad det är som händer.

3. Milky Way

Milky Way Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Apple iPhone 15
    Platta:
    Apple iPad PRO 12.9" M1
    Installerat nya versionen av facebook? Många här problem med den.

4. Bagge

Bagge Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Installerade den först idag, men jag tror jag har hittat boven i dramat den här gången. Startade juicedefender för första gången efter senaste uppdateringen och den ville köra nån automat wizard. Efter att ha kört den ser grafen bra ut igen. Den måste ha hållt på med någe jävelskap innan.

5. dididi

dididi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mitt batteri drar också ur snabbare nu än före 2.2 Froyo. Jag pratar knappt alls, kör väldigt lite surf och sen lite Text-tv. Märker direkt att den laddar ur snabbare än förut. Tycker även den har blivit segare. Samt så är ljusstyrkan försämrad jämfört med förut.

Tips på vad den kan vara..anyone?

6. Bagge

Bagge Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Om du kör juicedefender kan du ju testa det jag gjorde

7. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Jag kör ingen juicedefender, ingen taskkiller, ingenting.. Och jag har facebook 1.3.1 , och jag har inga som helst problem med att stå ut en hel dag :S . På en natt har c:a 25% gått åt...

8. Fizzy

Fizzy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

jag gjorde två hard resets och hade fortfarande jättekasst batteritid, android-system drog dryga 40% av batteriet, men nu (utan att ha plockat ur batteriet ett längre tag) verker de helt plötsligt ha fixat sig sj ( har gått 2 dagar).

De första två dagarna hade jag slut batteri efter 10 timmar medans idag har jag fortfarande kvar 50% efter 13.5 timmar , nu börjar de me andra ord likna nått!! kanske ska testa batteri frånkoppling också så kanske man får ytterligare bättre;)

9. Gurk

Gurk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Skumma grejer.
    Själv hade jag ett program installerat som heter "led light"

Det syntes aldrig i ngn processlista men det krockade tydligen med andra saker.

1. Det gjorde så att telefonen var/blev mycket varmare än normalt.
    2. Kameran fungerade oftast inte. Det blev tydligen ngn kamp om vilket program som skulle bestämma över led lampan. (min gissning).
    3. Batteriet tog slut fortare. Inte så konstigt.

Jag gissar att det lär finnas fler program som är lika dumma.

Last edited: 7 aug 2010
  10. four911

four911 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Berätta gärna mer detaljerat vad du gjorde för att uppnå dessa resultat. :)

11. Bagge

Bagge Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Om du inte använder din telefon väldigt mycket under de timmarna tycker jag man kan förvänta sig bra mycket mer batteritid. När telefonen funkar som den ska får jag utan problem ut 2dar.

12. markku81

markku81 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag upplevde samma sak som ni andra, i mitt fall verkar problemet vara att Facebooksynken med kontakterna är igång hela tiden och den gör 4-5 dubletter av alla kontakter och synkar i flera timmar, detta verkar ha påverkat batteritiden rätt så mycket dom senaste dagarna... Någon annan som upptäckt nåt likadant?