LauncherPro är bara en launcher. Det har inget med funktionaliteten av synk etc att göra. Tänk dig Windows med annat tema och massa extra lull-lull.
Eftersom du har en Hero utan sense så har du onekligen upplevt skillnaden redan, för du har ju haft sense i original. här har du en presentation av Sense när det först kom till Android, numera har det hänt lite mer och många funktioner har också blivit kopierade av andra launcher och widgettillverkare. http://www.youtube.com/watch?v=Kax24GN1458 Här har du en lista över applikationer som påverkas (sakner dock dialer i listan): http://en.wikipedia.org/wiki/HTC_Sense
Hmm.. youtube-snutten visar ju redan vad jag alltid använt sen jag fick min Hero :/ hur va det innan då?
Heron har alltid haft och kommer alltid ha Sense när du får den från HTC. Nu har du däremot hackat din telefon och kört in en icke-Sense ROM. Hur är den nu är väl isåfall frågan du bör ställa dig?
Suck.. Jag länkade en lista med alla ändringar i wikipedia men den ville du visst inte ta till dig? Nästan alla funktioner i Sense finns numera kopierade i andra appar så visst kan du få till det liknande med widgets etc, men som vi redan skrivit så har ingen av oss lyckats hitta någon dialer eller bildvisare etc som lever upp till den som levereras med Sense. En annan sak är när man ställer en tid så får man snygga scrollers a la iphone istället för platta knappar. Facebook sync är ett annat exempel på vad som först dök upp i Sense och numera också finns i Vanilla, men inte riktigt lika välintegrerat.. Ett annat exempel som inte går att hitta utanför Sense är att du har animerat väder (tex vindrutetorkaren) över hela launchern när du tar bort knapplåset och har HTC:s klock/väderwidget. Är det ingenting du saknar från orignal så föreslår jag att du helt enkelt släpper ämnet. Är du genuint intresserad så föreslår jag att du byter till en orignalrom och testar igenom de funktioner som listas i på wikipedia samt vad jag skrev här så att du får ett svar på frågan som du kan ta till dig.
Sense är snyggt, men segt. Teman i Cyanogen Mod, och därför Elelinux, är mycket trevligt. Överlag så får man leta hårt om man skall hitta ett fulare designat OS än Android.
För att citera Feeyos försök att få igång Wifi mm på Heron med Gratia ROM Han skulle försöka porta Sense från den romen till sin vanilla release istället ser det ut som. Får hoppas att nån får ordning på det!
Är det någon som vet om det är Sense ifrån nya DesireHD dom leker med? Det hade ju varit väldigt, väldigt trevligt att få offlinekartorna, navigation och allt annat trevligt som är nytt i DesireHD!
Tyvärr verkar det inte va nya Sense https://swedroid.se/htc-gratia-ny-kompaktlur-for-europa-marknaden/comment-page-1/#comments Struket i artikeln efter information i kommentarerna..
Legend och Gratia har samma processor och samma skärmupplösning så utvecklarna verkar vara överens om att det inte är mer att jobba med än de redan har.. Däremot så har de ju lyckats porta över lite Wifi drivrutiner till Gratiaromen nu så det är ju bara en tidsfråga innan vi har en funktionell rom. Har inte kollat hur det går på några dagar nu..
Här har ni en 2.2 sense, vet inte hur bra den fungerar men ni kan ju alltid testa själva [ROM-DEV] HTC Sense Android 2.2.1 V8.1 Deodexed, Flash 10.1, WiFi: Updated 11/12 Den är dock till CDMA, finns en portad version till gsm här: [ROM]Froyo sense + FLASH PLAYER 10.1 added