2.3.3. ute nu!

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Lenax, 24 maj 2011.

1. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Det står ju inte ATT den kommer nu, det står dessutom att det mycket väl kan vara fake...men visst, den kommer nog nu vilken minut som helst...

2. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Du har säkert redan läst och även förstått hur mycket konkurrenterna stressade ut sina telefoner med dubbla kärnor... den ena klart mer än den andra iaf...

Btw. vilka andra tycker du supportar gamla telefoner som du kallar det..?

3. sun

sun Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har inte så stor erfarenhet av Android, men jag vet att Apple supportar sina telefoner minst 2.5 år, det tycker jag är ganska rimligt.

4. mrNoodles

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    På vilket sätt tycker du att tillverkarna ska supporta sina telefoner under den tiden?

• Buggfixar?
    • Nyare Androidversioner?

5. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Båda?

6. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Personligen fattar jag inte den här hysterin som är kring uppdateringar. Tidigare så var det så att du hade den programvaran som telefonen levererades med. Ville du ha några nya funktioner så gick man och köpte sig en ny telefon och det var ingen som gnällde över det. Nu gnäller många som små barn över att dom inte får ditten eller datten och tycker att tillverkarna skall ge dom nya saker hela tiden. Men nu börjar det bli lite för mycket OT så nu avrundar jag innan det svävar ut för mycket.

Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk

bfly gillar detta.
  7. sun

sun Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

@bylund
    Det är inte helt OT, det handlar fortfarande om uppdateringar ;-)
    Jag är med i ditt resonemang. Skillnaden är att dagens smart phones är mer datorer än telefoner och då ställs andra krav.
    Sedan att fruktfabriken har satt en sådan hög standard gör att användarna förväntar sig samma support av konkurrenterna.

8. chompiz

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Eftersom fruktfabriken egentligen bara släppt en telefon som dom sedan uppdaterar och lurar folk att det är en ny telefon så har dom det EXTREMT lätt när det kommer till programvaran. Kollar man bland Android mobiler så är specen på de som finns idag väldigt annorlunda med allt från enkla telefoner som ZTE Blade till kraftfulla som SGS2, Sensation, arc m.fl. Därför är det inte ens möjligt att skriva en kod som gör att du kan underhålla alla med senaste programvaran utan att kväva de mer avancerade telefonerna. Själv föredrar jag alt.2 då det är roligare att låta tekniken flöda än att hålla igen.....

Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk

9. Ziboez

Ziboez Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

varje gång jag går in till x10 forumet står det "2.3.3 ute nu" då man bara ser titeln på tråden och inte vilken telefon som fått det så blir lurad hela tiden att det är till X10 haha :((

10. sun

sun Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

@bylund
    Så svårt är det inte att skriva kod som är skalbar, det krävs bara lite mer arbete.
    De flesta andra operativsystem (Windows, OSX, iOS etc) lyckas med att anpassa användarupplevelsen utifrån hårdvara, så det borde inte vara några problem för Android.

11. chompiz

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Men frågan är hur glad du som konsument varit om dom skalat bort de flesta nya funktioner. Då hade det gnällts på det istället.

Och att anpassa iOS utifrån hårdvara är som sagt inte så svårt. Till grunden är ju 4an samma som 2G, 3G och 3GS. Små minimala justeringar i hårdvara och design som lanseras som att dom gjort enorma framsteg.

Men nu är vi som sagt väldigt OT då tråden handlar om 2.3.3 och inget annat.

12. mrNoodles

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Jag ökar kraven får man väl handla sig en ny lur, inom gränser så klart..
    2,5år vore fint, men jag tycker inte själv det känns rimligt..

Klart som f_n tillverkarna hellre säljer nya telefoner.
    Jämför med Windows, du får uppdateringar, men inte får du nya versioner på köpet..
    :)

13. sun

sun Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Som konsument har man möjligheten att av Microsoft köpa nya versioner av Windows till sin befintliga dator.
    När man köper en ny iPhone så går en del av kostnaden till nya versioner och uppdateringar av iOS, så där betalar man i förväg.

Sony Ericsson skulle kunna välja någon av dessa modeller, men självklart vill dom inte det.
    De vill att man ska köpa en ny telefon minst en gång varje år.

Så fort Sony Ericssson släpper sin nya dubbelkärniga "Arc 2", så glöms gamla Arc bort.

14. mrNoodles

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Eftersom de valt att uppgradera X10an till 2.3 så tror jag väl inte att arc kommer släppas helt va de gäller support och uppgraderingar den dagen SE släpper dualcoren.

Visst kommer väl största delen av krutet att läggas på de/den senaste modellen men..