Vad ni tycker och tror är ganska ointressant. Det är ju egentligen vad riskerna är som vi pratar om här och det finns svart på vitt att om man flashar eller rootar riskerar sin garanti. På både SE och HTC bootloader upplåsningssida står det ju att låsa upp bootloadern "May" bryta garantin.
Fråga er själva, hur ska HTC eller SE kunna garantera användarna en bra upplevelse med sin telefon om användarna bara använder deras hårdvara men någon annans mjukvara? De blir en ohållbar situation. Därför är de lättare att vara lite hårdare med denna frågan.
Sen är det som sagt bara en risk. Om jag lämnar in telefonen för att högtalaren har packat ihop så lär nog inte mjukvaran undersökas något närmare men om det visar sig att jag lämnar in telefonen för att den hänger sig eller inte längre startar och de beror på att jag har överklockat min processor och på så sätt skadat den vid något tillfälle då jag körde med ett extremtrimmande-läge i en längre stund då telefonen hade hängt sig på 100% cpubelastning. Är det rimligt då att garantin täcker mitt anspråk?
Jag snackar hypotetiskt nu. I princip håller jag med er men de ni säger är INTE helt 100% riskfritt.
Last edited: 6 september 2011