3:s officiella 2.1 uppdatering

Diskussion i 'U8220' startad av 1an, 3 jul 2010.

1. anders_ludwigsson

anders_ludwigsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

om man har tre's officiella 2.1 men vill köra FLB-mod v1.0beta5 Custom 2.1 istället, måste man först nergradera till tre's officiella 1.5 då?

2. heglen

heglen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Det är ju precis ''en sån rom'' jag menar. Visste inte den redan var ute bara. Beta 5 är de visst inte fullt nöjda med där, men den där rootade Tre med a2sd kan nog va nåt.

3. tobbek

tobbek Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Kör senaste flb nu och är sjukt nöjd hittills.. körde beta 5 innan.. men den här är snabb och inga fc ännu.. har testat att skicka mms och sms till och från min telenor mobil och alla har kommit fram.. hade problem med att facebook appen hängde sig i beta 5 men det funkar nu med.. är grymt nöjd med denna.. mycket snabbare än alla andra fbl jag testat.. har dock inte testat tre:s officiella än så jag kan inte jämföra med den.

4. anders_ludwigsson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

trevligt! jag har tankat den och ska prova den med men jag undrar en sak: jag har tre officiella 2.1 rom nu. måste jag "nergradera" till 1.5 först innan jag går över till flb mod??

5. Ante80

Ante80 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har föjlt utvecklingen kring speckulationerna om den officiella uppdaterimgen en längre tid nu och har äntligen reggat mig. Personligen är jag nöjd med den officiella uppdateringen från 3, det som stör mig som för många andra är det begränsade utrymmet för appar, har funderat på att gå tillbaka till 1.5, men jag vet inte om utrymmet var så värst mycket större med den heller och då återstår ju bara custom rom med a2sd, minns ni hur mycket ledigt minne man hade med 1.5?

6. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Har du testat den? Eller någon annan som har? a2sd vore ju guld, finns ju så många fler roliga apps nu iom. 2.1.

7. tobbek

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Vet inte jag kör hungarian 2.1 men borde funka att lägga på flb på svenska med.. men är inte 100

8. anders_ludwigsson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

då kanske det är bäst att vara på säkra sidan och nedgradera först. ska fråga på modaco också och höra vad dem säger där.

9. tobbek

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ja fråga på modaco de borde veta.. men när jag la in senaste flb hittar jag inte swebank appen i market.. skumt.. hittade den när jag körde beta 5. Någon som vet vad det kan bero på? Körde ett script som låg med senaste flb som skulle snabba upp market.. kanske kan vara det?

10. HyvelTjuven

HyvelTjuven Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Har Flibblesan bytt market-fingerprint?

11. tobbek

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Verkar inte bättre om inte swedbank tagit bort appen. Men det tvivlar jag på..

12. gummo

gummo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vet inte riktigt var jag ska posta det här, men testar just här. Jag har bara en bärbar dator utan CD-rom-enhet, som endast med vissa bekymmer pratar med min Huawei när jag kopplar ihop dem med hjälp av USB-kabeln (den ser f-enheten när jag ber Huaweien "mounta" genom att klicka på USB-ikonen).

Detta verkar ställa till problem när jag försöker uppdatera till 2.1, då Huaweien inte alls är med på att det finns ett "upgrade package" (som när jag dragit över dload till f-enheten och mappen som finns där).

Min fråga är då alltså - prylarna som fanns på den medföljande CD-rom-skivan, finns de att ladda ned någonstans? (Och ja, jag har gjort mina tappra försök, ägnade bättre delen av gårdagen åt att försöka uppgradera telefonen...).

13. HyvelTjuven

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Installerade den rootade 2.1 ROM:en ifrån 3 som Flibblesan så snällt satt ihop, verkar fungera bra hittills.

Ladda ner här (men packa inte upp!!):
    http://flibblesan.co.uk/android/tre21rom-rooted-su.zip

Installationsguide:
    1. Installera 3s officiella uppdatering (ej rootad) om du inte redan har den.
    2. Installera Amon-RA om du inte redan har det.
    3. Gå in i Amon-RA och gör en Nandroid backup av 3s 2.1 rom
    4. Backa upp allt på SD-kortet till datorn och formatera det sedan.
    5. Wipe:a allt (bortsett från ext partition som du nog inte ens har)
    6. Lägg in zip-filen du laddat ner och Flasha den i Amon-RA
    7. Skapa en ext partition på SD-kortet i Amon-RA, glöm inte att sätta "Swap" skall vara 0, "Size" är valfritt, jag har 256mb.
    8. Starta om telefonen, det kommer ta ett tag vid första start, men sedan är du good to go!

(tips, avinstallera alla onödiga language packs till TouchPal när telefonen bootat)

Last edited: 13 jul 2010
  14. 1an

1an Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag flashade in FLB-MOD 1.0 för några dagar sen och är mycket nöjd med den också, den fungerar mycket bättre än original ROM:en från tre iaf.

Har du provat FLB-MOD 1.0? I så fall vilken tycker du är bäst, den rootade original tre ROM:en eller FLB-MOD 1.0?

15. HyvelTjuven

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Nope, inte testat den.

Märker någon av sms-problemet på FLB-Mod 1.0?

16. anders_ludwigsson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har testat tres originalrom och flb 1.0 och jag måste bara säga att flb 1.0 är sjukt mycket bättre!!! snabbare och mer stabil!

17. HyvelTjuven

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Inget SMS-problem?

18. tobbek

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har i alla fall inga sms problem vad jag märkt ännu i 1.0 har kört den sen i fredags nu och är sjukt nöjd.. dock är jag på hungarian 2.1 fortfarande.

Last edited: 14 jul 2010
  19. anders_ludwigsson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inga smsproblem med FLB mod 1.0 och tilläggas ska att jag kör den ungerska 2.1.

20. 1an

1an Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Blir det olika resultat om man uppdaterar från Tre till FLB 1.0 eller om man uppdaterar från hungarian ROM till FLB 1.0?