3:s officiella 2.1 uppdatering

Diskussion i 'U8220' startad av 1an, 3 jul 2010.

  1. HyvelTjuven

    HyvelTjuven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    584
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Det är själva romen du lägger i som det är root på.
     
  2. Samurai237

    Samurai237 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Okej, tack så mycket :)
     
  3. Samurai237

    Samurai237 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag har tre's 2.1 rom installerad för tillfället. När man ska göra en backup gör man den då på den 2.1 rom jag har när man ska installera en custom rom? Jag gjorde ingen backup på 1.5.
     
  4. 1an

    1an Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    ja, du kan göra den på 2.1. Då kan du alltid gå tillbaks till hur din telefon är nu!
     
  5. branns

    branns Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,
    skulle vilja installera om till en ny rom, men fastnar redan i första punkten då jag inte får kontakt mellan dator och telefon.
    Jag har uppdaterat telefonen med tres officiella uppdatering 2,1.
    När jag kör igång med pc suite finner han ingen usb-enhet (telefon) och datorn letar frebrilt efter enhetsrutiner.

    Har ni några tips om hur jag skall gå till väga???
     
  6. 1an

    1an Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    http://android.modaco.com/content/t.../308399/pulse-2-1-windows-drivers-7-vista-xp/

    där kan du ladda ner drivers till telefonen. Gå sedan in i enhetshanteraren och uppdatera drivrutinerna.
     
  7. 1an

    1an Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Pratade med tre idag angående sms-buggen som gör att inte vissa sms kommer fram.

    Han jag pratade med kände inte alls till problemet och hade inte hört talas om det tidigare. Han ville först att jag skulle prova sim-kortet i en annan telefon och påstod att problemet troligtvis beror på mitt sim, förstår inte hur en "support" kan vara så sjukt dåligt insatt. haha

    Killen sa också att dom skulle ta bort uppdateringen från tre:s hemsida nu när dom fick reda på att den var defekt.

    Tre skulle nu kontakta Huawei för att få en lösning på problemet och jag frågade även om han trodde att problemet kommer lösa sig och fick då svaret "Ja, det kommer det absolut göra".

    Om ni också ringer in och sätter lite press på tre så kanske dom kan fixa problemet.
     
  8. tomas

    tomas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Måste bara fråga: i 3:s guide står det att man måste ha minneskortsläsare. Men är det inte bara att ansluta telefonen till datorn med usb och dra över filerna?
     
  9. 1an

    1an Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jo :)
     
  10. tomas

    tomas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tack! Vad bra!
     
  11. Zyber

    Zyber Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Vad jag väntade är på 2.1 och blev så glad när det äntligen släpptes.
    Installerade 2.1 och tyckte att det såg bra ut med alla homescreens och andra finesser. Under de första 3 dagar har min mobil blivit så pass seg att jag får vänta i ca 2 minuter när jag har tryckt på tex "gröna luren". Spel går inte och spela pga att det laggar otroligt mycket. Nu e jag tillbaka på 1.5 och är besviken på 2.1
    Applikationer går ej att installera på SD-kortet utan endast på telefonen - otroligt jobbigt att känna sig begränsad.
    Vissa apps går bara inte att hitta i market - 3s spärr? Varför går det på 1.5?
     
  12. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Jag upplevde att jag hittade mkt mer apps när jag bytte till 2.1. Det stämmer bra att luren kan bli seg eftersom 2.1 tar mer minne, jag provade bara tres 2.1 några dagar och sen körde jag in 2.1 FLB med root och apps2sd. Kan köra in i princip hur många apps som helst och det segar ej ner luren.

    Skulle rekommendera dig att göra det samma, det är inte alls så komplicerat som det verkar. Bara att följa guiden steg för steg.
     
  13. chaserse

    chaserse Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Fold 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Fold 2
    Telefon 2:
    Samsung Note 10+
    Telefon 3:
    Tickwatch E2 Black
    kör 3's 2.1 update med FLB-mod 1.5 med launcher pro (pga det är snabbare än ADW.Launcher) och telefon är riktigt snabb nu, märker inte av att det laggar alls nästan, kan lagga lite smått när jag kör scandinavian keyboard. men orginala 3 romen ville jag inte rekomenderat.
     
  14. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Funderar på att köra in FLB 1.5 jag också, har hört att den ska va stabilare än FLB 1.3
     
  15. donnys

    donnys Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Att det ska vara så svårt, jag har provat att uppdatera till 2.1 custom ROM. i den guiden som finns här. går bra tills jag kommer till att Lägga in "custom ROM". då blir det bara fel.
    återställer jag telefonen. o tänkta bara köra in den uppdateringen som är från tre:s sida. laddar hem den o följer guiden. men det är fortfarande 1,5 i mobben. varför blir det inte 2,1 för?
     
  16. 1an

    1an Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tänkte bara meddela er att 3 nu tagit bort 2.1 uppdateringen från sin hemsida pga problemet med att skicka sms. 3 skulle ni föra vidare problemet till Huawei.

    Hoppas bara Tre kommer släppa en uppdaterad 2.1 utan sms problemet : )
     
  17. donnys

    donnys Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    OK då kan det vara svaret på min fråga då.
     
  18. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Jag har faktiskt inte haft några problem med sms, MMS däremot har jag inte fått att funka trots alla möjliga APN inställningar.

    Körde in FLB 1.5 med LP igår, får se om det funkar bättre nu.
     
  19. Trident

    Trident Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Skall hjälpa en polare att roota sin 8220. Om jag fattat saken rätt så funkar det inte på samma sätt som när jag rootade min N1.
    Här skall jag alltså:

    1 Installera RA recovery
    2 Göra backup
    3 Wipe
    4 Installera valfri ROM

    Behöver man inte låsa upp bootloadern som i N1? Måste man ha 3s 2.1 uppdate innan eller kan man lägga in FLBs ROM från 1.5?
     
  20. 1an

    1an Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    http://android.modaco.com/content/t...o-com/311809/the-ultimate-pulse-owners-guide/ Där har du en väldigt bra guide som beskriver precis hur du ska göra för att flasha cumstom rom och på så vis roota telefonen.

    Du måste ha 3s 2.1 eller annan officiell 2.1 ROM innan du flashar en custom 2.1.

    Tänk på att du följer guiden jag länkade till steg för steg så ska det inte bli några problem.