3G hastigheten på Desire HD?

Diskussion i 'Desire HD' startad av Peer2peer, 3 okt 2010.

1. Peer2peer

Peer2peer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Dock så tänker inte jag sätta mig i ett "vattentorn med fri sikt till masten och något avsides från stan" bara för att jag köper en ny lur..

2. Elinsa

Elinsa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej, men du säger det i stort sett som att det är omöjligt. Förövrigt så är 10Mbit+ mitt i centrala stan inga problem förutsatt att du inte är helt inlåst mellan husväggar och kör på en allt för befolkad mast.

3. gcarlbark

gcarlbark Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Du verkar tycka om att negativt värdera Elinsas kommentarer. Att sprida negativa värdeomdömen leder oftast till ofördelaktiga resultat, även inom Internets godtyckliga gränser för uppförande.

4. Peer2peer

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Inte mitt fel att Elina kommer med korkade kommentarer. Jag ställde en fråga så kommer Elina och säger att man visst kan komma upp i 10 mbit/s "vattentorn med fri sikt till masten och något avsides från stan". Säger bara att jag tänker inte leva där så den kommentaren var onödig. Jag pratar om medel hastigheten inte någon teoretisk. Det är Elina som tycker om att negativt värdera mina kommentarer.

Och ja du är OT i tråden. Keep OnT..

5. Elinsa

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du får tolka det hur du vill, jag ville bara poängtera för dig (Och för andra) att 10Mbits är fullt möjligt och tog därför ett exempel som folk kan reletera till. Jag tror nog inte att någon direkt hade i åtanke att bo i ett vattentorn för att få 10Mbit i 3G hastighet (Ja, förutom du vill säga).

Förövrigt med utbyggnaden av 900Mhz bandet så kommer vi förhoppningsviss se högre hastigheter även utanför stadskärnan och på mer ställen där det inte har varit lika gynnsamma hastigheter. Vet dock inte när det är sagt att dom flesta sätter på 900Mhz banden som många byggde/bygger ut 2010. Kanske t.o.m har skett?

6. Peer2peer

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Men varför kommer jag aldrig upp i 100 Mbit/s på mitt fiber, det kan omöjligt vara så att någon sitter och laddar ner och att det påverkar mig så mycket.

900Mhz? Dvs snabbare 3G?

7. Elinsa

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det finns tillfällen där du delar fibern med flera andra på gatan och kan på så sätt få en lägre hastighet än utlovat. Även längd har viss betydelse när det kommer till hastighet på fiber (Dock inte lika mycket som koppar kabel).

Jag antar även att det är en UTP-kabel du har för att ansluta till datorn. Antingen direkt från uttaget i väggen, eller routern. Dessa enheter kan sno bandbredd. Får du ut 96 Mbit på en 100 Mbit lina så tycker jag personligen att du ska vara nöjd.

900Mhz bandet erbjuder snabbare 3G samt bättre räckvidd. Vet att Tre pratar om hastigheter upp till 86Mbit på sitt 900Mhz nät.

8. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Däremot behövs ju processorn för att lädda hemsidorna på skärmen. Snabbare processor = snabbare surf. Htc desire öpnnar ju en webbsida ganska mycket snabbare än sin 400mhz långsammare lillebror htc Legend

9. Pasulj

Pasulj Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ja visst är det så, men om man räknar på genomsnitt så ligger det runt 3-5 kan jag tänka mig. Vad som händer när det är extremt perfekt förhållande är oväsentligt då man aldrig är i den position om man nu inte ska utföra ett sådant test.

10. Peer2peer

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hur stor skillnad kommer det vara på Desire HD och en 4G telefon tror ni?
    Kommer det vara en brutal skillnad eller är processorerna för långsamma för att göra någon skillnad i mobil världen?