3G och GPS problem! Fel hos Samsung eller Tele2?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av ducken, 28 jun 2010.

1. Klonka

Klonka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hittade det. Men det hjälpte inte. Går tillbaka till G ändå. Hur gör ni andra som har det här problemet för att få tillbaka 3G? Finns det någon tillfällig lösning som fungerar? Hur var det, är det bekräftat från tele2 och/eller Samsung att de jobbar på att fixa detta problem? Telefonen blir ju i det närmsta oanvändbar i det här läget.

2. Denny

Denny Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag tror inte jag sett en enda användare på forumet med Tele2 som löst sitt problem. Jag löste mitt med att gå tillbaka till mitt gamla sim-kort med Telenor. Jag får önska dig lycka till.

3. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Förutsatt att 3G-täckningen räcker till för dig går det att tvinga telefonen att köra 3G genom debugmenyn. Nackdelen är att täckni gen blir noll om 3G saknas. För mig går det an så länge jag är i stan.. Lite längre bak i tråden står hur man ställer in telefonen på WCDMA only.

4. Andreas L

Andreas L Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ett Telenor företagsabonnemang och saknar helt 3G täckning på min Galaxy S. Har hur bra täckning på min G1 dev phone som jag kört med fram tills nu samt på Huawei-modemet med tvillingkort. Ska också få ett nytt SIM-kort, men det känns lite som it-teknikerns "har du provat att logga ut och sen in igen?"...

5. arono

arono Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Inbillar jag mig eller har det blivit bättre med 3g på tele2?:)
    Har sett att flera dar i rad går upp ganska ofta från G till 3g/H

6. henkeman1

henkeman1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Måste absolut hålla med. Verkar som det hänt något. Framförallt upplever jag det bättre när jag kör. När telefonen har fått bra 3G mottagning så verkar den hålla detta längre än tidigare. Undrar om Tele2 har skruvat något i sina system?

7. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Har faktiskt oxå märkt några gånger när jag tittat på telefonen att jag haft 3G täckning vilket jag inte har haft någon gång tidigare. Dock har jag inte lyckats komma upp i H än men en liten positiv förbättring är det ju allt.

8. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Intressant! Jag har inte märkt av något i och med att jag kört telefonen på WCDMA only i flera veckor. Eftersom det funkat bra har jag inte ändrat.. Kanske ska göra ett försök då!

9. Trevlig

Trevlig Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Går typ aldrig upp över g för mig och tjejen. Bor i centrala örebro.

10. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Nähä.. Då är det antagligen lika kasst för mig fortfarande.. Har samma erfarenheter av centrala Örebro.

11. Czar

Czar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som upplever en förbättring när det gäller detta problem?

12. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Jag måste säga att sedan jag flashade med JM2 så är det som natt och dag för mig. När jag hade fw som kom med telefonen så fungerade inte min GPS någon gång. När jag stod ute under bar himmel och körde GPS-test så hittade min telefon kanske 1 sattelit. Nu när jag kör med nya fw så hittar den kanske 10-11 och använder sig av sju st. Det fungerar att köra navigon vilket det inte gjorde förut, jag kan använda mina golf-apps vilket jag inte kunde göra förut.

Jag upplever även att min mobil ibland byter själv till 3G/H från G automatiskt vilket den aldrig gjorde på original fw. Dock är detta rätt sällan, men det händer har jag sett.

Testade även att köra My Tracks när jag åkte en sväng med bilen härom dagen. Det var dock under all kritik tycker jag. Var inte ofta jag körde på vägen utan oftast ute i skogen eller liknande.

Men jag märker en stor förbättring faktiskt. Men klockrent funkar den inte men bättre än innan.

13. Kidbefa

Kidbefa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har det kommit en ny firmware?
    Jag har tittat på Samsungs hemsida, men jag kan inte hitta någon...

P.s. Jag har inte märkt någon skillnad än på att min byter till 3g. Det har hänt 1 gång, irriterande när man vet att man är på ett ställe och man vet att man har kanon-3g teckning så står det bara G. d.s.

14. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

15. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Är det fortfarande många som har problem med både 3G och GPS?

Jag har använt min SGS i två veckor nu, och har inte märkt av problem med något av det. GPSen är inte väldigt exakt, men den håller sig på rätt gata. När jag testade att lägga telefonen knappt en meter från fönstret så tog det 7 sekunder för den att få position, men sen växlar den visserligen mellan 10m och 30m precision. Jag ska testa utanför lägenheten också.

Telefonen växlar fint upp till 3G och H om jag har varit på någon plats med sämre täckning, har inte haft problem med att jag fastnar på G och den inte går tillbaka.

Verkar väldigt konstigt att bara vissa telefoner har problemet, jag har Tele2-abonnemang (Kompis SMS Special)

16. danielj

danielj Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjo.

Jag har Tele2 och fortfarande stora problem med 3G. I huset finns ingen 3G täckning, startar jag om telefonen så kanske den hoppar upp till 3G en gång när jag närmare mig 3G masten.
    Jag märker även om jag har dålig 2G täckning så kopplas samtalet bort när telefonen ska byta mast.... Telefonen är skitläcker men blir galen på detta, hoppas det kommer en ny fw denna vecka...... !

//Daniel

17. Czar

Czar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tror ni att Samsung verkligen löser dessa problem? Har dem erkänt dessa problem officiellt? Ringde Samsung Sverige idag. Men dem verkar ha noll koll på läget.

Börjar bli otålig nu. Funderar på att lämna in telefonen på service x 3 och sedan häva köpet. Fixar dem problemet under dessa tre gånger så är det väl bra. Annars får jag hitta nån ny telefon. Vilken vet jag inte. Men jag klarar inte av snigelsurf. Tar flera minuter att öppna en websida i centrala gbg under bar himmel. Helt oacceptabelt!

18. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Håller med, men vänta åtminstone tills den officiella updaten kommer!

19. Czar

Czar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vilken update syftar du på? Har Samsung utlovat något sådant officiellt? Froyo-uppdateringen är ju något helt annat. Betyder inte att d löser dessa problem. Jäkla Samsung alltså. Sviker alltid.

20. Bosis1

Bosis1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag bytte ut mitt tele2 till telia och det funkar nu iaf att gå in i 3g kan surfa youtube o.s.v tror mycket av felet är hos tele2's sida men som sagt täckningen kunde ha varit bättre funkar nästan överallt nu.

Jonkan