Först och främst så vill jag att ni slutar att säga att vi ska byta till yakju, vi vill inte byta. Vi vill ha en clean telefon från Google som vi köpte den som... Det är Off Topic och tagit upp alldeles för mycket plats i denna tråden.
För det andra så hade jag lite tråkigt så tänkte tracka Samsung lite för att vi fortfarande är kvar på 4.0.2 och se vad jag fick för svar 
Här kommer det jag hunnit med hittils:
------------------------------------
Fråga till Samsung:
Hej, undrar bara när jag kommer att få uppdateringen till min Galaxy Nexus ?
Jag har 4.0.2 och den senaste är tydligen 4.0.4.
Svar från Samsung:
Hej Tobias
Tack för ert E-mail till Samsung Electronics Nordic.
Vi har inga uppgifter om detta från Samsung i dagsläget. Men då uppdateringen först går till operatörerna så kan ni testa att kontakta eran operatör och se om dom vet något mer kring detta. Uppdateringen kommer till operatörerna först så att dom kan godkänna den för sina mobiler/kunder.
Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor.
Med vänliga hälsningar
Philip
Samsung Support
Fråga till Telia:
Hej, fick detta nedan från Samsung och undrar nu varför ni inte har skickat ut Android 4.0.4 till min Samsung Galaxy Nexus ?
"Hej Tobias
Tack för ert E-mail till Samsung Electronics Nordic.
Vi har inga uppgifter om detta från Samsung i dagsläget. Men då uppdateringen först går till operatörerna så kan ni testa att kontakta eran operatör och se om dom vet något mer kring detta. Uppdateringen kommer till operatörerna först så att dom kan godkänna den för sina mobiler/kunder.
Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor.
Med vänliga hälsningar
Philip
Samsung Support"
Svar från Telia:
Hej!
Tack för din förfrågan.
Du har tyvärr inte korrekta uppgifter från samsungs support. Vi skickar inte ut denna uppdatering. Det är inte vi som tillverkar, skickar ut eller supportar Android.
Jag får passa på att önska dig en fortsatt trevlig dag.
Med vänlig hälsning
Dennis Forsling
Telia Kundservice
Fråga till Samsung igen:
Hej, frågade innan när min Galaxy Nexus skulle uppdateras till 4.0.4, jag fick som svar att jag skulle kontakta min Operatör för att dom får uppdateringen först för att godkänna men jag fick nedan svar. Så nu undrar jag åter igen när jag får min uppdatering ?
Det är inte bara jag som väntar på den utan det är alla som har svensksåld och orörd Galaxy Nexus.
"Svar från Telia:
Hej!
Tack för din förfrågan.
Du har tyvärr inte korrekta uppgifter från samsungs support. Vi skickar inte ut denna uppdatering. Det är inte vi som tillverkar, skickar ut eller supportar Android.
Jag får passa på att önska dig en fortsatt trevlig dag.
Med vänlig hälsning
Dennis Forsling
Telia Kundservice"
Försöker ställa så hjärndöda frågor som möjligt så dom inte kan styra in på något annat.
Fortsättning följer.....
Last edited: 15 juni 2012