Diskussion: 4.04 rullas ut

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Snö, 28 mars 2012.

1. Festan

Festan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Jag håller med dig till 100 procent, därför borde den ha skickats med yakju. Då hade detta inte varit ett problem. Någon, förmodligen Samsung, har fuckat upp det här totalt.

Jag ville bara klargöra att yakju inte är en custom rom för det var så jag tolkade att han/hon menade.

Det känns lite som att detta har blivit en principsak hos vissa, "jag ska inte behöva göra detta så jag vägrar". Jag kan förstå detta då jag själv är väldigt principfast men det är bara dom själva som drabbas. Att kontakta Samsung & co i denna frågan är ungefär lika effektivt som att stångas med en vägg tyvärr.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

Last edited: 15 juni 2012
    Droid79, fireon och gripen gillar detta.
  2. HazZzpektrum

HazZzpektrum Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Fortsätt kämpa, Chig! xD

3. 4ndroid

4ndroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    *** har gjort ett inlägg iSamsung Sverige
    den 8 juni kl. 13:05

Hej. Sjunk inte lika lågt som LG! Ni gör toppen mobiler men ni börjar bli värdelösa på mjukvaran, precis som LG! Ta och skicka detta meddelande vidare till din chef. Åtgärdas inte detta snart så får man börja bortse från era mobiler också. Ni har inte varit såhär dåliga på länge!

Ta och släpp de färdiga uppdateringarna för Galaxy Nexus och Galaxy Note. Vad väntar ni på? Och släpp en buggfix till SGS2.

Skärp er!

***: Förresten så vet jag att du, antagligen Sarah, läser detta. Antingen så svarar du inte på detta eller så kommer du med en klassisk spydig kommentar som "Jag vet inte när uppdateringarna kommer, med de kommer." eller "Detta var tråkigt att höra, jag för detta vidare." Tyvärr så märks det att ni inte har någon koll.
    den 8 juni kl. 13:08

Jimmie Von Blomberg: Jag tycker du har fel, ofta svar Sarah skriver är inte spydiga.
    den 9 juni kl. 05:43

***: Förlåt, det har du rätt i. De är inte spydiga.
    den 9 juni kl. 06:33

Akdov Telmig: Jag kan absolut hålla med om att det finns en poäng i din kommentar (och jag tycker att du har helt rätt i ditt orginalinlägg), men jag är övertygad om att de som ger support här på facebook-sidan gör sitt yttersta med vad de har att gå på. Vilket många gånger är pinsamt fattigt (och mer än en gång har fått mig själv att sucka och skaka på huvudet).

Så de förtjänar helt klart en eloge för att de alltid är trevliga och tålmodiga trots att de uppenbarligen kämpar i motvind, lika mycket som det förtjänar att riktas en känga högre upp i verksamheten.
    den 10 juni kl. 11:08

Akdov Telmig: En gissning är att Samsung har tio nya kunder som står i kö med pengarna i handen för varje befintlig kund de skrämmer bort, och någon förändring i kundvård är nog inte att vänta förrän siffrorna är de omvända..

Själv är jag beredd att ge dem en till chans och sätta fler Samsung-produkter på framtida inköpslistor om de skärper till sig bara en aning ganska snart (men tidsramen för att få se mig äta ödmjukpaj pga ovanstående kritik är dock passerad).
    den 10 juni kl. 11:35

***: Man kan tro att de är prao elever. Hade inte nuvarande Nexus varit en Samsung produkt så hade jag aldrig köpt en annan telefon som Samsung gjort.
    den 11 juni kl. 08:07 · Gilla

Samsung Sverige: Hej! Ja ***, mycket riktigt så läser jag detta! Jag läser alla kommentarer som kommer in här på Facebook och som jag vid många tillfällen skrvit och som du poänterar så tar jag all feedback vidare. Det är därför jag finns här; för att svara på era frågor och framför allt, för att lyssna på er och ta del av era synpunkter, förslag och upplevelser. Min ambition är att besvara era frågor enligt bästa förmåga men ibland händer det att vi av olika anledningar helt enkelt saknar information. Till sist vill jag påminna om att SII:an redan fått ett antal mindre programfixar och att uppateringen till Galaxy Note är på gång och ska komma i juni. Det är såklart trist att ni fått vänta så länge men när man väntar på ICS... väntar man aldrig för länge ;). //Sarah
    den 11 juni kl. 10:06

Mikael Mattsson Fast på uppdateringar till Galaxy Nexus väntar man ALLTID för länge! Det ni inte verkar förstå är att Galaxy Nexus är en utvecklartelefon, på vilken jag som utvecklare av applikationer och annat skall kunna testa min mjukvara på den allra senaste versionen utav Android.
    den 15 juni kl. 10:11

---

Var förresten jag som skrev första inlägget.

Last edited: 15 februari 2013
    Nisse Järnet gillar detta.
  4. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Tjena. Min är från utlandet :)
    Däremot hade jag 3-4 förhandsbokningar i Sverige men först kom det från Clove.

// Anders

5. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3.144

MINA ENHETER

Jaha, ok :)

Då sket det sig där, men jag vet att man kan köpa yakju-lurar i Sverige.

6. Droid79

Droid79 Guest

Som sagt rent ut för jävligt. Inhandlade min GN för en månad sedan. När man kom fram till att man inte körde senaste versionen av Android blev man röd i ansiktet. Köpte ju Nexusen enbart för att köra senaste vanilla Android.

Kommer aldrig köpa en Samsung telefon igen.

7. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    Har upprättat en mailkonversiation med Deltaservice angående hurvida garantin gäller om man lägger in yakjubuilden för egen maskin.
    Jag återkommer med update när jag har fått svar

8. 4ndroid

Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Ja återkom gärna :)

9. Chig

Chig Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag vet mycket väl att det inte är en custom rom, har hållt på länge med custom roms. Vet inte riktigt hur du lyckades tolka det så.

Håller med om att dom har fuckat upp totalt i detta. Jag hade som sagt tråkigt och ville se om man kunde få ut något annat än trams ur dom men verkar inte gå så bra som ni ser på mina nästföljande mail. Ska se om jag kan ringa till dom och inte ge mig förren jag får svar :)

------------------------------------
    Svar från Samsung:

Hej Tobias!

Tack för ditt E-mail till Samsung Electronics Nordic.

Jag får be så hemskt mycket om ursäkt för det föregående svar du fått från oss på Samsung Suppport, det är såklart oss du ska vända dig till för information angående detta. Vi håller i nuläget på att arbeta på denna uppdatering och jag kan tyvärr inte ge dig något bekräftat releasedatum då det inte finns något sådant i dagsläget. Det jag kan rekommendera dig att göra är att hålla utkik på Samsung.se samt på vår Facebook-sida för den senaste informationen gällande kommande uppdateringar. Tack för ditt tålamod!

Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor.

Med vänliga hälsningar
    Max
    Samsung Support

Fråga till Samsung:

Fortsättningsfråga på svar nedan:
    Okej, då vet jag att jag har hittat rätt nu men om ni inte kan säga när releasen är
    kan ni ta reda på vad det är som tar så lång tid ?
    Eftersom det är en utvecklartelefon så vill man gärna ha den senaste versionen så tidigt som möjligt. Det är många gånger därför man köper en Nexus just för snabba uppdateringar, jag vet att jag gjorde det.
    Just för att kunna testa sina appar så de fungerar på den versionen (4.0.4) eller använda nya funktioner.
    Den ligger på nästan alla telefoner som inte är svensksålda och många nyare modeller så som er Galaxy S2 och S3.

"Hej Tobias!

Tack för ditt E-mail till Samsung Electronics Nordic.

Jag får be så hemskt mycket om ursäkt för det föregående svar du fått från oss på Samsung Suppport, det är såklart oss du ska vända dig till för information angående detta. Vi håller i nuläget på att arbeta på denna uppdatering och jag kan tyvärr inte ge dig något bekräftat releasedatum då det inte finns något sådant i dagsläget. Det jag kan rekommendera dig att göra är att hålla utkik på Samsung.se samt på vår Facebook-sida för den senaste informationen gällande kommande uppdateringar. Tack för ditt tålamod!

Med vänliga hälsningar
    Max
    Samsung Support"

Hej Tobias
    Tack för ert E-mail till Samsung Electronics Nordic.
    Tyvärr kan vi inte se varför det tar tid, den informationen vi får är att de jobbar på det, sen är det självklart att man vill ha snabba uppdateringar till sin Nexus, så det är bara att hålla tummarna på att det släpps snart.
    Med vänliga hälsningar
    Daniel Eriksson
    Samsung Support

Sluggo gillar detta.
  10. totjoj

totjoj Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nu har min fru fått ICS-uppdateringen till sin GNote och har således än senare build av ICS (4.0.3) än jag har på min GNex (4.0.2). Det är väl så långt ifrån tanken med Nexustelefonerna man kan komma? #Fail

11. 4ndroid

Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Galaxy Nexus behövde inte 4.0.3. 4.0.3 är för allt som inte är Galaxy Nexus.

12. RobinAug

RobinAug Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro
    Min GN kör jag med yakju och just nu ligger den inne för service. Har inte hört något än om att jag kör denna builden gällande garantin, så håller mina tummer.

13. Festan

Festan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Var glad, 4.0.3 innehöll batteribuggen som gjorde att android OS inte lät telefonen gå i viloläge och därmed drainade batteriet fort.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

14. mekanismen

mekanismen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Last edited: 22 juni 2012
  15. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    Fick detta besked av Deltaservice precis:
    MEN nå vil det ha seg slik at vi fikk beskjed I DAG om at det ble en ny software-versjon tilgjengelig, men vi har ikke fått lagt den inn på noen for å få testet om det er noe annet enn 4.0.2 enda. Hvis du kobler telefonen på nettet og ber om en software update så skal telefonen sørge for å hente det siste som den skal ha.

GT-I9250 Main S/W NEE [Mobile:FM]NEE /yakjuxw-signed_target_files-I9250XWKL2_163640.zip
    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

16. Droid79

Droid79 Guest

17. Ascii

Mottagna gillanden:
    3.144

MINA ENHETER

Hur tänkte du där? Klart JB kommer till Galaxy Nexus. Frågan är bara hur lång tid Samsung behöver på sig för att skicka ut deras variant av mjukvaran.

Jag förstår inte varför folk som gnäller på Samsung om detta inte bara installerar Googles officiella. Går snabbt och smärtfritt, liksom.

pmugghc och gripen gillar detta.
  18. Failemon

Failemon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Japp du har rätt i sak, men jag säger som föregående talare: "Jag ska inte behöva göra det här, så jag vägrar." Tycker det stämmer bra, om Samsung inte kan motivera varför vi inte får uppdateringen eller supporten inte har ett svar så tycker jag gott man kan ligga på dom. Så dom lär sig, eller att man iallafall skapar lite merjobb för dom.

Personligen lustar jag inte jättemycket efter 4.04, jag tycker telefonen är förbannat seg att växla mellan porträtt och landskap men det är också det enda problemet jag lider av, men detta ska vara "The Android Phone", så varför i helvete väntar jag fortfarande på att få senaste versionen? Varför skapar dom en massa frågor och merjobb för mig som konsument? Varför kan jag flasha in en annan "likadan" version med ett annat ID och få uppdateringen med en gång? Varför går dom inte ut med någon information? Om väntan beror på att test-avdelningen ska godkänna det, gå ut med det det då eller säg att det har upptäckts problem som man åtgärdar. Vilket är en väldigt rolig förklaring med tanke på att andra tillverkade pushar 4.04 utan kända problem, Samsung kanske försöker fixa till något utan att se ut som dom fastnat med byxorna nere vid tillverkningen...?

Sen vet jag inte om det är Samsung eller Google som är källan till all denna frustration, men det är i vilket fall som helst Samsung som tillverkat och sålt telefonen till mig (via mellanhand) som kund - alltså är det dom jag skall höra av mig till vid frågor och klagomål.

Last edited: 22 juni 2012
  19. Ascii

Mottagna gillanden:
    3.144

MINA ENHETER

Klart man inte ska behöva göra sådant, men när Samsung håller på som de gör, vad har man då för val? :P

De lär knappast förbättra sig på den fronten om de både har inkompetenta chatt-operatörer samt imkompetenta email-besvararare. Jag skickade dem ett mail igår om just yakjuxw-uppdateringen för att se vad för ställning de tagit i frågan nu efter sisådär någon månad.

Bli medlem eller för att visa innehållet!

Frågorna är: Vad väntar de på och varför?

20. PaKr

PaKr Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi A1
    Det ryktas ju nu om att 4.1 ska presenteras nästa vecka och tydligen släppas kort därefter, kan det vara det Samsung väntar på, och att 4.0.4 aldrig kommer att släppas till dom nordiska telefonerna?

Skickat från min Galaxy Nexus 4.0.4 via Tapatalk 2