Fråga: 4.1 Jelly Bean

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av mahainternationalab, 28 jun 2012.

  1. behedwin

    behedwin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har inte följt diskussionen här.. Men vad är anledningen till att folk inte vill installera den tyska versionen?

    Sent from Santa's bat phone
     
  2. Loxus

    Loxus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Undrar jag också
     
  3. Atkinson

    Atkinson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    För om antalet användare sjunker tillräckligt mycket så kommer de väl inte prioritera de få som är kvar. Vad är vitsen med att släppa en uppdatering när majoriteten bytt telefon?

    Tveksamheter kring garantin. Jag har då inte fått något besked av Samsung att man kan göra så utan att riskera garantin.

    Samtidigt skriver du på ett annat forum att du inte tar något ansvar ifall något går fel vid flashningen. Det tolkar jag som att du inte ens själv anser det säkert att köra med/byta till tysk version.
     
    Last edited: 9 apr 2013
  4. Loxus

    Loxus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Vad är vitsen med att INTE släppa en uppdatering som finns färdig?

    "något går fel" = om någon gör fel. Förstår du bättre då? :P

    Så länge man är tyst om att man flashat själv så är det nog ingen fara ska du se ;)
     
  5. Skyan

    Skyan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Höll ut ganska länge med att vänta på den svenska (nordiska) uppdateringen och efter, i mitt tycke, dumma svar eller uteblivna svar från Samsung på Facebook tog jag mig i kragen för 2v sen och körde fina guiden några sidor bak och tryckte in tyska rommen. 4-5 tyska bloatware appar som snabbt avinstallerades och en fabriksåterställning senare är jag en ganska nöjd jelly bean user. Enda jag är sur över är att jag inte gjort det tidigare.o_O
     
  6. raus_85

    raus_85 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2013
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Håller med fullständigt

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  7. Loxus

    Loxus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Märkte att länken var död till Android-versionen. Här är en annan: http://d-h.st/Hrt
     
  8. raus_85

    raus_85 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2013
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan man flasha in vilken version som helst enligt denna guide? Tänkte om man var sugen på något från xda.

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  9. Loxus

    Loxus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Nej, kolla här :) https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=69175
    Kanske finns enklare sätt än att göra sådär, men det har inte jag nån koll på
     
  10. Amili

    Amili Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag flashade den tyska JBean och telefonen blev seg och battri tiden försämrades. Jag gjort allt möjligt t. Ex. Full wipe och flashade en annan stock men samma resultat. Sen gick tillbacka til 4.0.4.
    Frågan är när kommer JBean till norden?

    Skickat från min GT-N7000
     
  11. Loxus

    Loxus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Det är samma version som kommer hit så det är nåt annat som är fel.
     
  12. Atkinson

    Atkinson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Det hänger lite på när Jesus väljer att återuppstå. Bibelns profetior känns ungefär lika sannolika som Samsungs löften/prognoser.
     
  13. TMH

    TMH Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    http://m.gsmarena.com/jelly_bean_fo...sung_galaxy_note_arrives_in_may-news-5864.php

    Haha maj månad sägs det nu. Asså Samsung är ett jäkla skämt! Dem beter sig inte affärsmannamässigt, och man tappar fortroende för dem. Varför ska jag betala 6000 spänn till en ett företag som inte är måna om att uppnå mina krav o önskemål? Och på köpet får man löften som inte hålls heller. Jag skiter i att flasha hit eller dit, jag t.o.m. skiter i jelly bean. Det som stör mig är den usla kundservicen. Jag kommer ALDRIG mer köpa en Samsung telefon igen. Full med buggar är den också med en skärm som totalt förstör mörka bilder (black clipping).

    Kommer välja HTC One utan minska tvekan. Det är ett företag som levererar produkter enligt kundernas önskemål. Htc one är ett praktexempel på det!

    Klart slut. Ha en bra kväll :-)
     
  14. D2N2

    D2N2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    731
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Säger bara det här om uppdateringar...

    Sony - Been there, done that!
    HTC - Been there, done that!
    Samsung - Been there, done that!
    Nexus - It's the place to be...väntar med spänning på vad motorola kommer med nu när google styr och ställer.
     
  15. behedwin

    behedwin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ja motorola kan va det som får mig att lämna samsung. Inget annat företag har presenterat en mobil som verkar intressant i jämförelse med note 1.



    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  16. Atkinson

    Atkinson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Samsung har verkligen skitit i sina SG Note-kunder. Sämre kommunikation och uppdateringsfrekvens går knappt att ha. Vid nästa köp av telefon blir det troligen ett nytt märke. Jag har ingen lust att stödja detta elände. :mad:
     
  17. The

    The Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2009
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Folk klagar på uppdateringar hit och uppdateringar dit och gräset är alltid grönare på andra sidan.
    Men fråga: Fungerar era enheter dåligt så ni BEHÖVER en uppdatering, eller är det bara för att den finns ni tycker att ni MÅSTE ha den?
     
    torkel_b gillar detta.
  18. Atkinson

    Atkinson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Betalar man dyrt för en smartphone i premiumsegmentet så förväntar man sig att få uppdateringarna inom rimlig tid. Samsung klarar inte av att leverera uppdateringarna i samma takt som sina konkurrenter. Därav mitt missnöje.

    Huruvida min smartphone fungerar dåligt vet jag inte förens jag har något att jämföra med, d.v.s JB-uppdateringen.
     
    Last edited: 18 apr 2013
  19. Loxus

    Loxus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Vet inte hur det är med andra, men jag förväntar mig att tillverkaren gör så att min produkt fungerar optimalt.
     
  20. sneas

    sneas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej finns det någon som kan hjälpa mig, jag la in den tyska jelly bean och nu funkar inte mitt 3g nät, när jag går in och ska skriva in apn så får jag upp en ruta där det står inställningar har stoppats. vet någon hur jag ska kunna lösa detta