Fråga: 4G men omöjlig att ringa till

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av nickolo, 22 okt 2012.

1. Eek-A-Mouse

Eek-A-Mouse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Bortom? Det e väl bara TRE kvar då som också säljer dom.

2. Eek-A-Mouse

Eek-A-Mouse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Min tanke e lite att om det nu skulle vara ett hårdvaru fel som bara uppenbarar sig på "random" s3 lte, så tror jag Samsung gör allt för att det inte ska komma "fram". Fatta vad många kunder dom skulle tappa om det visa sig att det inte bara är fel på s2:an lte!! Sen att din Sony 4g o alla andra märken verkar funka klockrent med 4g e ju lite oroväckande:).

3. nickolo

nickolo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej på er allihopa !
    Som trådskapare tänkte jag att jag skulle komma med en liten uppdatering.
    Sedan telia rotade och grejjade med mitt abonemang har jag inte haft några som helst problem.
    Det enda jag väl kanske kan klaga på är batteritiden som kunde varit betydligt bättre.
    En släkting till mig har pacemaker som hoppar in och ger stötar flera gånger varje dygn på honom.Hans batteri har varat i 10 år nu....
    Någon skrev något om problem som olika operatörer har med 4G nätet.
    Kan det inte vara så att de olika operatörerna har samma hårdvara för sina nät och därmed också likartade problem ? (samma hårdvaruleverantör )
    Jag har tjänsten att visa vem som försökt nå mig men inte kommit fram genom att skicka ett sms.
    Sådana sms fick jag hela tiden innan men sedan jag fick mina problem åtgärdade så kan jag räkna dessa sms på hälften av ena handens fingrar.
    Och i de fallen e jag inte säker på att jag hade någon täckning över huvud taget på grund av svåra förhållande.
    Jag vet i alla fall att tjänsten fungerar.
    Hoppas alla ni som fortfarande har problem får det avhjälpt snarast.
    En liten undran har jag: E problemen fördelade över operatörerna eller e det någon speciell (samma) operatör ni har som fortfarande har problem ?

// Nicklas

4. Tegheim

Tegheim Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nicklas, vad har Telia gjort för att hjälpa dig?

5. nickolo

nickolo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej Tagheim !
    Jag blev uppringd av en tjej från Telia som gick igenom problemen med mig.
    Hon vidarebefodrade mina svar till en tekniker och 2 timmar senare ringde hon tillbaka och sa att det var fixat.
    När jag frågade vad som var felet så hade hon inte en aning.
    Telefonen har funkat perfekt sedan dess.(om man då bortser från batteritiden)
    Jag bor lite utanför Helsingborg.

// Nicklas

P.S Ring telia och hänvisa till den här tråden (som dom e mycket väl medvetna om) så ska du se att det fixar sig. Tjejen jag pratade med hette Linda men dom e säkert hur många som helst där så det kan vara svårt att hitta henne kanske.
    Såg precis att du hade Halebop.Vet inte om du kan ringa Telia då kanske..

6. Tegheim

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nej, jag gick in på Teliabutiken där jag köpte telefonen om hjälp. Fick som svar att dom skulle ringa upp mig. Okej tänkte jag och åkte hem. Väl hemma i soffan ringer dom. Men så fort jag nämner Halebop så kan hon inte hjälpa mig eller svara på några frågor alls. Notera att jag nämnde Halebop i butiken.

7. Hanneskaka

Hanneskaka Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick samma svar, dom har fortfarande inte ringt upp mig. Och Telias kundtjänst är väl den mest dryga jag varit med om tycker jag.

8. SEW995

SEW995 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2

Skönt att du drar 300 pers över en kam...

Har du halebop så betalar du inte för den servicen. Du får vända dig till chatten kompis.

Själv har jag märkt att telefonen är värdelös på fallback.
    Den kan ligga stil med en 4G stapel, helt plötsligt har den ingen kontakt alls förens man flyttar på den.
    Batteri tiden ska vi inte ens prata om...

9. Hanneskaka

Hanneskaka Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har pratat med ett antal olika ifrån kundtjänsten och ingen verkar förstå vad det är som inte funkar. Ringde en ifrån telia för 3 timmar sen, skulle ringt tillbaka 1 timme senare.. inte hänt än.

Och nej Halebop har jag inte..

10. Herrn

Herrn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 601
    Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Hej har varit i kontakt med Samsung ang uppdateringen så man får så att telefonen även får 2G/3G, dom säger att dom har skickat ut den uppdateringen till ALLA opertörerna, jag har även pratat med TELE2 idag, och dom slår i från sig och säger att dom att det är Samsungs ansvar, men i detta fallet tror jag mer på Samsung en TELE2, så ni som har TELE2 och inte fått denna uppdateringen, ring dit och klaga, nu har det nästan gått 1 månad sedan dom som har Telia/Halebop fått den uppdateringen

11. Tegheim

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Måste man be om den uppdateringen ifrån operatören?

12. Herrn

Mottagna gillanden:
    1 601
    Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Nej man ska inte behöva be om det, men man måste tydligen ringa och tjata om att få uppdateringen, då Samsung skickar uppdateringen till operatören för godkännade, och sedan skickar operatören ut den, men av någon anledning håller på TELE2 på den uppdateringen.

13. zyrix

zyrix Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har liknade problem med tele2 men det börjar ringa hos mig efter 3-4 signaler när jag ha 4g på tele2 kände till problemet och sa att det är så till det går att ringa på 4g nätet. de men kan göra är att stänga av mobil data när man inte surfar och då funkar de som det ska för mig iaf.

14. Herrn

Mottagna gillanden:
    1 601
    Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Tele2 snackar lite i natt mössan, för samtalen går inte via 4G, och man ska inte behöva stänga av mobildatan för det, man behöver inte stänga av mobildata för att få problemet att försvinna, sätter man sätter telefonen antingen på antingen 3G eller 2G så fungerar allt som det ska med mobildata på

15. Hotel

Hotel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    228
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Platta:
    iPad Pro
    Ringer på 4G-nätet gör vi inte i dagsläget. Vad Tele2 förhoppningsvis menar är att det är så det fungerar med en 4G-telefon eftersom att den måste koppla om, från 4G till 3G/GSM.

Det tar precis lika lång tid för mig att "upptäcka" att någon ringer, det är inget problem för mig då röstbrevlådan inte går in förrän långt senare.

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2

16. rörmokarn

rörmokarn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Samma för mig att det tar 3-4 signaler, men bara när den är på låga 4g-frekvensen och ska ner till 2g/E.

Är den på 2600 bandet ringer det nästan direkt.

17. Hotel

Hotel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    228
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Platta:
    iPad Pro
    Det har jag inte spekulerat i förrän nu, jag var därmed tvungen att testa. Det du säger är sant!

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2

18. Malmis_

Malmis_ Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Comviq Kundservice - Kan ej ta emot samtal vid 4G uppkoppling

Har precis, eller är just nu i skrivande stund i konversation med Heléna på Comviq kundservice-chatten.

Jag började med att förklara att jag haft kontakt med dom flera gånger tidigare om att det inte går att ringa till min telefon när den kopplar upp sig på 4G, och att de i Måndags sa åt mig att testa med GSM-läge i telefonen under ett dygn, för att se om det löste mitt problem med att inte kunna ta emot telefonsamtal. Självklart fungerade det med GSM. Så hon kollade upp mitt ärende och kontaktade tekniker och svarade:

Heléna:
    De jobbar alltså på detta hela tiden... I två månader har jag upplevt dessa problem, jag har inte varit kund längre hos Comviq.

Jag gick vidare till att fråga om kompensation för detta och ville såklart få min faktura makulerad, men fick detta till svar:

Heléna:
    Något som i alla fall verkar positivt. Så ni med SGS3 LTE från Tele2/Comviq, starta ett kundservice ärende hos dom och påpeka detta problem, om ni har det, så att ni får kompensation för besväret i efterhand.

19. nickolo

nickolo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag trodde att problemen var lösta !!
    Jag skapade denna tråden den 22 oktober förra året och fick massor med svar från folk med problem.
    Den 7/11 fungerade min telefon som den skulle efter samtal med supportfolk på Telia som jag hade kontakt med.
    Efter det tyckte jag det verkade som att de flesta som skrev i tråden försvann/uppgav att deras lurar börjat fungera.
    Trodde inte att problemet verkligen fortfarande existerade.
    Kan dock tala om att om du inte fått en skitlur (läs måndagsex.) så är det inte telefonen det är fel på.
    Hade varit kul om denna tråd fortsatte så man fick kläm på hur många som fortfarande har problem och vilka operatörer ni med problem har.

//Nicklas

20. rörmokarn

rörmokarn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Har börjat uppleva problem nu de senaste dagarna, innan fungerade det felfritt..

Ibland när jag är uppkopplad på 4G så verkar det som att det inte ens går fram signaler, utan samtalen kopplas direkt till telefonsvararen.
    Detta sker endast på vissa platser, medans det på de flesta platserna fungerar bra. Var tvungen att sätta telefon på 3G/2G pga detta.

Har Tele2 och bor i stockholm