LÖSNING PÅ PROBLEMET??
Min nya lur tog en dag på sig att dyka upp, så det var snabbt.
En vänlig tjej i Telia-butiken lyssnade på mina tips som jag fått från det här forumet (TACK alla!!) och ringde upp Samsungs support för återförsäljare. Där verkade man inte alls främmande för problemet, för det kom ett svar tämligen omgående.
Det gick ut på att gå in och ändra APN under åtkomstpunkt Telia SE WAP.
Den ändrades till
halebop.telia.se
Hon kan ha gjort någon mer ändring, men nu fungerar det iaf helt felfritt.
Jag har nästan konstant 4G-täckning, och när jag tappat den så går den snällt över till 3G eller Edge och sedan lika snällt tillbaka till 4G när det är tillgängligt.
Samma sak med WiFi: Tidigare släppte all datatrafik efter att jag använt WiFi.
Så är det inte längre.
Plötsligt blev det en väldigt trevlig mobil att ha.
Tack igen till alla som bidragit med tips.
Om det är någon som undrar något mer angående min lösning så är det bara att fråga.
Click to expand...