Fråga: 4G men omöjlig att ringa till

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av nickolo, 22 okt 2012.

1. Eek-A-Mouse

Eek-A-Mouse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ringde fele2 igår o dom sa efter att ha pratat med teknikern att det var mjukvaru relaterat fel. Och att Samsung var medvetna om det,men de visste inte när en ny uppdatering var på väg. Väldigt kort samtal för hon jag pratade med verka inte kunna ett skit om telefoner. Snacka om att jag ska ha kompensation för alla mån det blir av strul innan detta blir fixat. Så med andra ord så kommer jag göra världs rekord rent tidsmässigt med att göra en DOA om inte nästa uppdatering löser växlingen av nätet.

2. doktordöd

doktordöd Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem med telia. Vissa samtal kopplas direkt till mobilsvar och när jag ska ut på nätet blir det no network. Felanmält, telia säger att dom obbar på en lösning och att dom inte vet om det beror på telefonen eller nätet

3. Eek-A-Mouse

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag av installerade appen : phone info för jag ville prova 4g igen, men nu har den fastnat på 3g o dom nedre frekvenserna. Är inne i mitt sovrum o har telefonen på samma plats o ändå hoppar den från fulla staplar på 3g till o ha endast en stapel. Så håller den på hela tiden hahahahaha. Tillåt mig att skratta.......................................eller gråta.

4. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 411

MINA ENHETER

Testa gå in på telefonensinställningar och växla till wcdma och sen tillbaks till gsm/wcdma/lte (auto). Då borde du få 4G igen

Mr.Hammer gillar detta.
  5. Velgro77

Velgro77 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Finns ingenting som fungerar hos Telia för att få igång 4G. Har haft problem i över en vecka nu men dom gör verkligen ingenting mer än att dom lovar återkomma i ärendet när lösning finns. Bad dom stänga ner mitt jävla abbonemang och köra igång ett nytt men det vill dom inte. Problemet ligger på just mitt abbonemang, någon parameter i deras system som gör att det inte fungerar som det ska. Jag har bytt två simkort och telefon utbytt, reset på abonnemang men inget hjälper. Men kör man i någon annans simkort i telefon så blir det full 4G direkt.

Telia verkar tycka att det ska vara såhär tills dom hittar en lösning, inte genom att hjälpa kunden genom att bara köra igång ett nytt abonnemang och skrota skiten som dom inte verkar kompetenta till att reparera. Sanslöst kasst.

Sedan att deras kundtjänst går ut här och på andra forum och hävdar att det inte är fel på deras 4g nät, vad har det med saken att göra. Det är flera som betalar höga månadsavgifter för en tjänst som i individuella fall inte fungerar pga av att något är fel hos Telia.

6. Legosoldat

Legosoldat Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det var ju nån från telias kundtjänst som postade i den här tråden skicka ett PM till dom så får du nog ett svar.

7. velonoir

velonoir Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Mitt 4G slutade fungera i torsdags. Får jag ett Pm från Telia nu? Hellre att de fixar felet än jiddrar.

8. Legosoldat

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tror du skrev fel eller inte läste exakt vad jag skrev :)

9. nickolo

nickolo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Telia !!!
    Kul att ni engagerade er här på forumet till ingen nytta.
    Ringde er support som ni rekomenderade,men till ingen nytta.
    Killen på supporten tjabba nått om uppdatering av noc-adress och att han hade begärt återkoppling som i sin tur skulle resultera i ett mail till mig.
    VILKET SATANS SKITSNACK !!
    Inte ett skit har hänt och sitter fortfarande med en 6000:- telefon som inte är värd pengarna.
    Vad rekomenderar ni ?
    Skall jag kasta skiten i soptunnan och byta operatör ?

// Nicklas

P.S Personen på Telias kundtjänst som skrev här på forumet får gärna höra av sig igen och förklara meningen med inlägget.
    Har idag även varit i mailkontakt med några av sveriges stora tidningar som samtliga har besvarat mitt mail med att de med intresse följer forumet här och förbereder artiklar.

Last edited: 3 nov 2012
  10. Legosoldat

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Uppmärsamhet sökande very much? Har du testat att skicka PM till Telia personen här på forumet? är nog större chans du får tag i han/henne då än att du ragar som en 3 åring i trots åldern. Min telefon var också helt broken förut inte fan var jag 3 år för det.

11. nickolo

nickolo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Känner du många 3-åringar som har flera obesvarade supportärenden på telia/samsung som samtidigt har råd med 6000:- ?
    Idiotsvar undanbedes tack !

12. paska

paska Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du gör helt rätt i att gå till tidningarna för alla operatörer skyller på Samsung. En sån pass dyr mobil och en massa strul och man får ingen hjälp. Det var likadant när 3g kom.

13. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Är du Telias skyddsängel rädd för att de ska få dålig publicitet, jag tycker att killen/mannen i fråga gör helt rätt, och ska ha stort beröm, brister och fel ska påpekas särskilt då tele bolagen inte lyssnar på en när man försöker att fixa problem i tysthet med dem. Tack vare såna som honom så kanske vi andra slipper problem.

14. Eek-A-Mouse

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Instämmer helt! Har gjort allt i min makt förutom att gå till tidningarna. Och det är ju faktiskt först när saker visar sig i tidningarna som saker o ting händer. Har man inte problem med ovanstående tråd rubrik eller vill hjälpa o diskutera så har man inte här att göra!

Jag följer t.ex denna tråden just för att jag har problem med täckning och missade samtal. Och enda anledningen att jag inte lämnar in den hos tele2 är för att de inte ens vet (eller vill veta) va felet är.

15. gneken

gneken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 722
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    Här i Stockholm funkar min sgs3 lte perfekt. Den sköter bytet mellan 4g och 3g utmärkt.

Har tele2 som operatör.

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2

16. Eek-A-Mouse

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja alla med tele2 lider inte av problemet.Liksom, alla med telia inte heller lider av det.

17. Hotel

Hotel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    228
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Platta:
    iPad Pro
    Allt löser sig. Alla bör tämligen omedelbart sluta trissa upp detta problem och måla fram telefonen som värdelös.

Jag har Tele2 och ringer 20-30 samtal varje dag, surfar med 4G mellan dessa samtal utan några som helst problem.

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2

18. Eek-A-Mouse

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja så bara för att din funkar utmärkt så ska vi vara tysta och hylla våra inviduella telefoner. Läs tråd RUBRIKEN för f#n. Du är bara irriterande! Tror inte du skrivit så som du gör om du fått missade samtal o hade problem med täckning etc! Telefonen var ju inte precis "gratis".

Last edited: 4 nov 2012
  19. Legosoldat

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skyddsängel? jag gick från Tele2 till halebop endast för att jag inte orkade vänta på att få min telefon efter 13 dagar av väntan. Trots det stod att den var i lager i över en vecka och att man då skulle få den inom 3 dagar. Jag vet inte men jag antar jag inte är ett lika stort gnällberg som alla andra. Då jag tycker det är löjligt hur mycket folk ska bli jätte upprörda för ganska triviala saker. Jag klagade när jag blev frihetsberövad jag tycker att en telefon som krånglar är rätt mycket I-lands problem...

Har du testat skickat PM till Telia kontot här på forumet?

*edit*

har ni testat att göra en post på
    http://www.fairshopping.se/ ?

Last edited: 4 nov 2012
  20. Eek-A-Mouse

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Men vad gör du här inne om de e så j#vla gnälligt här?

Har ni helt ärligt inte läst vad tråden handlar om eller e det för att ni har fungerande telefoner som fungerar som man förväntar sig, som ni tycker folk gnäller. Jag har tele2 så varför skulle jag kontakta telia? Det verkar inte som om du e här för o hjälpa eller diskutera eftersom du inte ens verkar LÄSA vem som har vad. Sluta kasta paj o låt oss andra diskutera ifred!
    (Med "ni" menar jag dig och hotel.