7" platta som klarar spel Juni 2013

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av pitsar, 15 jun 2013.

1. pitsar

pitsar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Jag funderar på att köpa en 7" platta från Kina till min son (8år). har ni några rekommendationer? Vilka spec. måste tänkas på ? hur förbehåller dessa plattor i jämförelse med IPad mini angående lagg och kvalitet?

Jag har tittat på några men det är väldig svår att välja...... gärna om någon som har och kan tipsa om bra platta-

Plattan ska kosta max ca 120-140 $, klarar spel,SVT play, och 1080 video.

MVH

2. Gymir

Gymir Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Kolla på PiPOs sortiment http://www.pipo.com/

De är ofta snabba med uppdateringar och DmTech och Andersson är brandade produkter från PiPO (vad jag kunnat läsa mig till)

Välj en platta med IPS-skärm, det är som natt och dag.

Köpte en Andersson 1.0 7" till min dotter som fyllde 5år, och hon är nöjd med den, det är inte den snabbaste eller senaste generationen grafikprocessor i den, men med den upplösningen så presterar den helt ok i spel (1280x800).

Väntar du lite så kommer nog de nya generationerna processorer ut med mycket snabbare grafikdelar.

3. mumse

mumse Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LeTv LeEco LE 2 (x527)

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LeTv LeEco LE 2 (x527)
  4. Kanoder

Kanoder Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Har den kommit ännu? Sitter själv o klurar lite på en sån nämligen...

5. Mrmuppen

Mrmuppen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

6. antooonn

antooonn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallå!!

Det viktiga på plattan, om du vill klara spel, är att du har en bra processor och att den har bra support (mycket uppdateringar, etc etc).

Jag föreslår plattor med rockchip processorer. Såsom RK3188 (bäst på marknaden) eller RK3066 som är dennes föregångare. Båda funkar bra till en åttaåring. Bra grafikdel och grym CPU. Allwinner A31 funkar om du vill satsa lite mer på spel. Bästa grafikdelen men inte riktigt lika bra CPU. Resten av processorer är, enligt mig, inget att ha. Var tvungen att skicka tillbaka en tablet pga just det.

Tablets med dessa är tex: Chuwi v88 och Onda v818 mini. Pipo och Ramos ska ha någon vilka jag inte kan namnet på. Själv har jag en Chuwi v88 och kunde inte vart nöjdare. Alla spel har funkat perfekt och den är inte seg på något sätt. Lite problem med wifi men med lite färdigheter om custom rom och liknande så är det fixat.
    Som sagt, köp en tablet med någon av de 3 processorerna om du vill ha en bra tablet. Hoppas detta hjälpte.

(De flesta av dem är nog inte inom prisradien du angav, men med lite tur så hittar du någon själv)

Mvh Anton