Tips: Abonnemangspriser för LG G3

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av Cupcakes, 28 maj 2014.

  1. Stevo86

    Stevo86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2014
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S7
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Hur menar du? Har dom andra ingen spärr?
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 958
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    Det Maxi Unlimited du har idag har ingen spärr, där sänks hastigheten istället. Om du förlänger med Maxi Unlimited så kommer surfen att spärras helt numer.


    Skickat från min iPhone via Tapatalk
     
  3. viwa

    viwa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Jag ringde netonnet nu och dom bekräftade att det var 32gb med 3GB RAM, endast felskrivet på hemsidan.
     
    robb_bb gillar detta.
  4. LasseTM

    LasseTM Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag kan tipsa om att The Phone House säljer LG G3 32gb för 399 i månaden med 3 total 5GB. Dock så kör de kampanj så du får 2gb på köpet dvs 7GB.
    Till råga på det ringde jag tre och sa att jag ville ha samma pris av dem och det gick tydligen att ordna för då slapp jag 250kr i inkopplingsavgift, 3 första månaderna gratis samt att jag får den trådlösa laddaren. Ett riktigt kap med andra ord. Om man slår ut de 1200 man tjänar på de 3 första månaderna blir ju månadskostnaden 349kr dvs samma som maxi unlimited fast med 7GB surf istället för 10GB.
     
    DroidJunkie gillar detta.
  5. Frequey

    Frequey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S8
    Och jag som trodde man gjort en okej deal med "trogen kund rabatt" på tre med LG G3 3 Total 10GB (ringde och fixade så jag fick 12 iom ändringen) för 449kr/månaden. Och pga att man ringer för att få trogen kund rabatten så skickar de inte med laddaren...

    Det är ju inget dåligt erbjudande jag fick men seriöst ditt var ju riktigt värt, särskilt om man står och väger ifall man verkligen behöver mer än 7GB i datamängd.

    Edit: Hur fick du 3st fria månader?
     
  6. Sper

    Sper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    594
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Till mig sa han man fick laddarn oxå? Alla andra typ Halebop osv skicka med? Ska väl inte spela roll var man bokar?
     
  7. LasseTM

    LasseTM Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    3:s säljare får alltid ge bort tre fria månader på abonnemanget men oftast är det mest effektivt att ringa reklamationsavdelningen då de är mest service minded. Men som sagt bara att prata med dem och be om 3 fria månader om inte de hjälper be dem fråga sin "chef" så får du garanterat det.
    Tele2 har också alltid stående rabatt på 75kr i månaden om man bara ringer reklamation och frågar vad de kan göra på priset då en konkurrent är billigare. Anledningen till att jag får laddaren är att jag beställde telefonen på nätet precis efter LG visade telefonen så ringde jag efteråt och klagade på priset och då ligger min order kvar med laddare och allt men de sänkte priset.
     
  8. Frequey

    Frequey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S8
    Hatar att det ska va så bökigt, fick prata med 3 personer innan de ens sa att man kunde få rabatt som trogen kund... Blir väl att slå dem ett samtal snabbt imorgon om det inte är försent.

    Såklart var det ngt som bökade med deras kundservice ikv så kunde inte komma i kontakt med dem:(
     
  9. LasseTM

    LasseTM Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Tyvärr brukar det vara så när man pratar med folk på telefon, vissa är jäkligt kassa och fattar inget medans 1 av 10 prickar man rätt och pratar med en vettig människa som slänger fram ett bra pris direkt utan att tjafsa.
     
  10. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    3 081

    MINA ENHETER

    Hur lyckades du? Jag försökte nu, och de sa att dom ''bara'' kan lägga in till ordinarie pris, 468:-, inte 399:- som TPH. Pratade med abonnemangsavdelningen och säga upp abonnemanget-avdelningen. Jag har också fått 3 månader kostnadsfritt, men jag får inte ner priset till 399:- som dig. Kanske läge att ringa TPH?
     
  11. LasseTM

    LasseTM Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Testa ring reklamations avdelningen och be dem kolla på TPH hemsida så de kan bekräfta att de kostar 399kr. För mig tog det 2 samtal innan de sänkte priset, först fick jag prata med en som hade noll kol och sa att det var omöjligt att TPH kostade 399. Andra gången jag ringde fick jag prata med någon snubbe som kollade TPH hemsida och sa att de självklart skulle matcha TPH eftersom det var samma operatör.
     
  12. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    3 081

    MINA ENHETER

    Hur kopplar jag fram mig till reklamationsavdelningen?
     
  13. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    3 081

    MINA ENHETER

    Nu har jag pratat med 3 stycken på 3. Tydligen har TPH ''andra avtal'' än vad Tre själva har, han jag pratade med förstog inte själv, inte heller hans chef. Han kunde inte matcha deras pris i alla fall. Så... Jag vet inte.
     
  14. Frequey

    Frequey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S8
    Jag kan ju uppdatera med att jag nu iaf fick med laddaren, men inga gratismånader alls! Detta dock med 3 Total 10GB (egentligen 12). Phonehouse har ju inte just detta abonnemanget nedsatt så jag har inte så mycket att komma med. Laddaren gjorde ju iaf 3-400kr = 6-8 månader trogen kund rabatt hade jag ju gått till miste om jag köpt laddaren för egna pengar.

    Orkar inte ringa mer till tre nu, finner det inte värt det men idag så pratade jag med en som tillslut skickade mig vidare till just reklamationsavdelningen. Personen där var det som gav mig laddaren på köpet men de hade tekniska problem så man hörde honom knappt bland allt brus och sprakande = går inte hålla någon vidare konversation.

    Edit: Kan tillägga att de sa att de skulle skicka telefonen idag (inte helt hundra att jag förstod rätt). Den trådlösa laddaren är försenad även till tre så den kommer i ett annat paket vid ett senare tillfälle.
     
    Last edited: 26 jun 2014
  15. Ante80

    Ante80 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Förlängde du ditt abonnemang då? För jag klickade runt på TPH hemsida och valde 3 total 5 gb(7 för tillfället) valde köp nu och fick då välja 1.nyteckning 0kr 2.Förlängning och behålla samma nummer 2500 kr 3. Byte från annan operatör och behålla numret 0 kr.

    Kan det stämma att om man förlänger bef abb så kostar den 2500?

    Edit. Om man kunde läsa så skriver du ju att du beställde via 3....men frågan kvarstår.
     
    Last edited: 26 jun 2014
  16. Sper

    Sper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    594
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Fick oxå så. Fatta ingenting. Orimligt pris för att förlänga ABB.
     
  17. Ante80

    Ante80 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Var inne på Oneplusone men den lär ju aldrig gå att köpa. Sitter på 3 total med 10gb data för 349 vilket man inte kan förlängas med ny telefon.

    399 för 7gb och en g3 lät fantastiskt men tydligen endast för nya kunder.
     
  18. Sper

    Sper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    594
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Jag avbokade min på tre nu när de strulade till de med första beställningen och sa upp abbonemanget. Få se under de 3 månader som kommer vad som sker :P
     
  19. bunkeflochelsea

    bunkeflochelsea Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    3
    Telefon:
    S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    S22 Ultra
    Jo det kan du visst göra!
    Jag ringde dem, hänvisade till priserna på TPH, Katshing mm. Jag sa att jag ville ha en bra deal annars blev det byte... o det fick jag.
    Gick ner till 5 gig ( som blev 7 pga kampanj) och fock priset att vara samma...349 kr!
    Ringde dem en gång till dagen efter när jag så att laddaren bara kom med vid webköp... han tycker nog ja va girig men den kommer den med!
     
  20. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    3 081

    MINA ENHETER

    Du måste ha fått en riktigt bra säljare, jag pratade som sagt med 3 olika avdelningar, plus deras Facebook. De säger att de inte kan matcha TPH:s pris.