Acer Iconia A500 32GB

Diskussion i 'Acer' startad av DkY, 15 feb 2011.

  1. DrG

    DrG Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hade en Acer laptop modell större för ett par år sedan. Fin skärm, höll bra i två och ett halvt år tills jag lät en polare ta den på äventyrssemester. Den dog en sandig död i en öken :)

    Så har bara bra erfarenheter personligen.
     
  2. cray

    cray Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Vi hade ACER laptops på jobbet förut men inte längre pga av kass kvalité. Själv har jag haft en ACER Ferrari 3200 och den sprack i plasten på flera ställen, trots att jag var extremt skötsam med den. Jag undviker ACER pga det. (Detta var runt 2005 så det är möjligt att de blivit bättre, jag klassar dom som mellan billigt kina smäck och de större märkena.)
     
  3. cloud

    cloud Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Acer är inte samma skit idag som det var för några år sedan IMHO
     
  4. ClubExclusive

    ClubExclusive Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Min acer är inne på sitt 3:e år nu och den har inte vissat några tecken på dålig kvalite än. Köper defenitivt hellre en acer än en hp. Dom gör säkert bra datorer idag, men deras support värkar inte blivit ngt vidare. Så lätt att det blir denna acer tablett för mig :-)


    Sent from my X10i using Tapatalk
     
  5. RickardP

    RickardP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Min erfarenhet säger att Acer blivit bättre på senare år, har själv inte haft någon laptop från dem, dock skärmar som fungerat fint.

    Men jag hjälper ganska många med datorproblem och flera av dem jag hjälper har Acer och dem verkar idag inte ha fler problem än andra.

    Sen att det inte är ett super märke är väl en annan sak men det tror jag priset utspelar sig lite också. Vill man vara säker på kvalite får man ju köpa xoom eller ipad för att få bra byggkvalite och priset är därefter.
     
  6. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 293
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra

    Har haft både skärm, laptop och mobil från Acer på senare år och har alltid varit nöjd. Inget fel på kvaliteten + bra priser.



    I övrigt kan jag säga att när jag såg denna så var det första gången jag blev intresserad av en tablet
     
    Last edited: 5 mar 2011
  7. Mayor Mccheese

    Mayor Mccheese Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Längtar till släppet nu som förhoppningsvis blir i början på april (till kund). Kan säga att jag köpte en ACER netbook till sambon för ca ett år sedan o den har varit kanon. Bra byggkvalite och inget strul hittills iaf, vet dock inte vad detta säger om iconia A500 men kollar man på testerna på youtube så lovordar juh många byggkvaliten på plattan. Unibody-skal i aluminium känns väl ganska ok tycker jag.

    Har dock ett litet dilemma. Vad tror ni om A100:an?. Ska man satsa på en 10" eller är en 7" bättre?....känner mig kluven
     
  8. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 293
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra
    Jag tycker 10" är mer värt. Att köpa en 7" känns för litet och det skilljer inte mycket från en stor smartphone.
     
  9. DrG

    DrG Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    7"an har ju ett pris på runt 4500 med 3g vilket ju måste sägas vara prisvärt. Har jag förstått måtten rätt så får den ju också hyfsad pixeltäthet med sin mindre skärm på 1024x600.

    Det som oroar mig mest med denna är att de slänger på sitt eget gui på Android och därmed förmodligen saktar ner uppdateringarna.
     
  10. Dampwall

    Dampwall Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2009
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Svårt det där med 10 mot 7 tum, om man ska spela 2 tumms spel så som dungeon deffenders så känns nästan 10an för stor iaf enligt mitt mini test av en Pov tegra 2 platta, där tror jag 7 tummaren blir smidigare men sen om du ska surfa så vill man ju ha 10, så går mina tankar iaf.
     
  11. DroidMan

    DroidMan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Samsung galaxy fold 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy fold 4
    Leverans datum ändrat till 13.apr.2011 (Preliminärt) :(
     
  12. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Föredrar definitivt 7" eftersom den är mer portabel och jag kommer att röra mig mycket med plattan. Hade jag inte rört mig så mycket hade nog 10" varit mer intressant.
     
  13. releaser

    releaser Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det blir nog 501:an för mig.
    Men jag letar nu efter en bra enkel metod för att kunna streama spotify till förstärkaren ifrån tableten.
    Har hittat några förslag men eftersom jag funderar på android os så blev det lite klurigare för mig märkte jag.

    Har ni några förslag?
     
  14. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Har för mig att det skall finnas ett antal dlna/upnp appar som kan streama från Android till andra enheter. Kommer dock inte på namnet på någon jusst nu men market.android.com eller google.com borde ha bättre koll.

    Edit: Fast de kanske inte kan strema vidare spotify nej :/
     
  15. rollet

    rollet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag har en acer mobil sedan 1 år tillbaka. Inte den bästa kvaliteten men den har heller inte gått sönder ännu.

    Sen så tycker jag inte att 3G modellen är värd 1500:- mer när man lätt kan köra wifi hotspot från mobilen (nej det är inte bökigt).
     
  16. Johan F

    Johan F Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Lite obskyra italienska twittrare säger att den kommer till Italien den 8 april. Jag har inte hittat någon bekräftelse på det. Mitten av april verkar väl vara rimligt. Acer säger väl själva bara april i sitt pm?

    Xoom eller A500, vilken ska det bli?
     
  17. Validus

    Validus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2009
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det som kommer göra valet för mig är hur mycket bättre/sämre denna är på spela upp HD, användning av HDMI, USB anslutningsmöjligheter och givetvis skärmen. Inte hittat så mycket info om denna så det är ju bara att vänta.
     
  18. bd85

    bd85 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Ang uppspelning av HD med Tegra 2.

    En sak som jag har gått och hoppats på och inte lagt så mycket tanke på att kolla upp är Tegra 2 förmåga att spela upp video. Enligt alla annonser så ska man kunna spela upp 720p och 1080p och marknadsförs rätt flitigt som en potent video spelare.

    Men efter att man läst en del på xda där de som köpt XOOM beskriver hur den klarar att spela upp 720p så blev det jag trott och hoppats på inte infriat. Är inte alls kunnig med de olika termerna som används men det jag förstått är att Tegra 2 inte fixar h.264 high profil vilket är synd då 90% av det man kan ladda ner i film väg är just highprofil.

    Verkar tyvärr att man får forsätta konvertera serier och filmer trots att man tänkt köpa sig en Tab med Tegra2.

    Tänkte bara delge detta så man inte blir besviken över uppspelnings kapaciteten. Verkar som Galaxy Tab fixar video uppspelning bättre än Xoom.

    Några länkar
    http://www.engadget.com/2010/09/13/boxee-box-ditches-nvidias-tegra-2-for-intel-ce4100-pre-orders/

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=968308&page=5

    http://www.anandtech.com/show/4144/...ra-2-review-the-first-dual-core-smartphone/14
     
    Last edited: 18 mar 2011
  19. Johan F

    Johan F Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

  20. mrdrutt

    mrdrutt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER