Jag var på Dustin Expo 2011 idag då jag är egen företagare och var och klämde och testade på några tablets. Acer Aconia kändes väldigt tung i handen i alla fall jämfört med Samsung Galaxy Tab 10.1 (den tjocka varianten hade dem där, inte den tunna som kommer säljas) men favoriten av Acer Aconia, Samsung Galaxy Tab 10.1 och sedan var det någon ViewSonic jag bara kollade lite snabbt på för ViewSonic kör något mega omgjort GUI som i första blick såg ut som Windows 7 :-) så var i alla fall för mig Samsung Galaxy Tab 10.1 den som kändes bäst i handen. Men Asus Eee Pad Transformer fick jag inte pilla på då det var fullt med folk och jag orkade inte vänta in säljarna som hade dem två exemplar dem hade på mässan.
Jag gillade ändå Acern, kändes lite "tåligare" med skalet av metall jämfört med Samsungs variant. Favoriten är nog ändå Transformer, den har en skön design som "smalnar av" mot kanten vilket gör att den upplevs tunnare.. Dessutom är skärmen klart bästa av de tre.
Hade en Iconia bokad sedan länge men jag avbokade den och förbokade asus transformer ist. Gillar acern men föll för transformerns IPS-panel samt att den är lättare. Annars är dom ju nästan identiska. tror ni jag gjorde rätt val??, är fortfarande lite osäker
Huvudsaken är att du blir nöjd, Jag har iconian bokad sedan Februari.. och jag kommer att hålla mig vid denna har ingen lust att vänta ytterligare en månad . /Droidman
Jag tvekar också. Min lista (jag har bara känt på dom i ca fem minuter var): Iconia: usb, 32GB, i handen sex veckor tidigare Transformer: tangentbord som även skyddar när hopvikt samt fungerar som töd, extra batteri, dock usb endast i tangentbordet, bättre bildkvalitet Osäker: Iconia hade inbyggd vibration men jag hittade inte det på Transformern.
Skärmkvalité ?? Ni som hållt i de olika enheterna, kan ni lista vad ni tycker om skärmen på respektive enhet?
Dem få minuterna jag höllt i den tyckte jag inte skärmen var så mycket sämre än andra, för mig var tyngden och att den verkade lite slö så var lite laggig när man byte hemskärm mm. Däremot efteråt har jag funderat på Asus Eee Pad Transformer som jag bara såg en säljare hålla i och stod och pratade med andra så måste jag tycka den hade väldigt nice synvinklar vilket den är känd att ha då det är en så kalla IPS panel (rätta mig angående namnet kan ha fel). Men Iconia var duglig skärm på också tyckte jag.
Det börja närma sig release datum en liten unboxing teaser ........ http://www.youtube.com/watch?v=2Ns5OyRj_WU http://www.youtube.com/watch?v=jg2GjKNhvWc Demo med Iconia a500 Android 3.0 http://www.youtube.com/user/minipcpro#p/u/1/aZG3FjEyUZY Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Nu blev jag lite tveksam igen.. Den SER rätt bra ut (bättre än jag minns från Expo), och skärmen verkar helt OK (dock glansig som f-n). Gillar dessutom att den har en alu-baksida och en riktig USB-port. Är annars inne på Transformer. EDIT: Någon har fyllt i "MVA" som paneltyp på Prisjakt! Googlade och hittade bara någon australiensk sida som referens. http://www.citysoftware.com.au/Acer_Iconia_Tab_A500_16GB_10_1_inch_WiFi_Tablet_ACE0114.aspx I vilket fall, stämmer det blir plattan genast MYCKET intressantare.
Jag vart dock inte så imponerad av hur mycket det laggade när han bytte homescreen och när han öppnade app-drawern. Avskräckte mig faktiskt.
Tyckte inte var så mycket lagg ... men det e klart jag har en Samsung Galaxy S med orginal rom, så man kanske inte är så bortskämd
W500 säljs med tillhörande tangentbord/docka för 1000:-. A500 har samma port så förmodligen kommer den fungera / ett tangentbord komma till den också. A500 = wifi A501 = wifi + 3G Orkar man vänta så kommer förmodligen nya modeller i höst som samtidigt hamnar på "skolstartrea" á la klassikt Acer-manér. Har inte orkat läsa hela tråden men eventuella frågor om ICONIA-serien lär jag kunna besvara.
Inwarehouse Tillgänglighet: Inte i lager. 251 st. 21.maj.2011 (Preliminärt) nu avbokar jag min.... kan liksom inte vänta längre... Har nu beställt en xoom på www.bazula.se