Acer liquid kvalite??

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av glimbrink, 19 maj 2010.

1. Kiddy

Kiddy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    419

MINA ENHETER

Ni som fått läckage på er display. Vilken månad var luren tillverkad? (står på under sidan av tele-boxen. "MFG Date")

2. DR_Gonzo

DR_Gonzo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

December 2009

3. johnnyponny

johnnyponny Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

MFG: Nov 2009 står det på förpackningen men den har redan varit inne en gång och på telefonen står det MFG: Dec 2009

4. Perra

Perra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min liquid åkte i golvet igår kväll.

Det som hände var att jag fick lite repor på baksidan av telefonen samt en rejäl repa på nedre delen av skärmen och batteri luckan öppnade sig en bit.

Telefonen rebootade sig , DOCK endast hälften av en normal reboot.
    klart skumt men efteråt började min 1.100.05 att FC´a som en liten blå.

Plockade ur batteriet en 10 minuters tid och blåste in 1.6an ifall
    den skulle få för sig att dö helt.

1.6an fungerar som den ska göra. men damn vad smidigt 1.6an flyter på jämfört med 1.100.05an men ack så tråkig. (Vill ha min B-Elegans igen)

Udda är är att med 1.6an har 60mb ledigt efter en reboot annars 45-50mb.o_O
    2.1an 109 efter reboot annars 80-90mb. (Inga acer skit samt live wallpapers e borta)

5. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Verkar som om Liquid gör lite vad den vill om den inte blir väl omhändertagen 24/7. Tycker att Acer har en del att jobba på när det kommer till den delen, det är ingen tamagothchi man köpt.
    Det som stör mig ofta är att när batteriet blir tomt så tar det ca 2 timmars laddning för att ens få igång telefonen..
    Senast hände det imorse, skulle kolla klockan när jag vaknade o såg att batteri symbolen va på X ,alltså nästan död, sekunden efter dog mobilen. Satte in den i laddaren i andra rummet (nej har ingen laddare i sovrummet än) o tro fan att den inte ville vakna.. laddade ca 1 timme, tog med den till jobbet och laddade i ca 1 timme till, o då fick jag fram "tomt batteri symbolen" efter ca 30 minuters laddning till så gick den igång.

Egentligen är det inte att jag måste vänta i 2 timmar som är det stora problemet, utan det är ångesten att man inte är säker på om telefonen kommer starta eller inte...

6. Perra

Perra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, kvallen verkar vara något ojämn på liquid´en.
    Värst e batteri tiden.

2.1an suger ut nallen på max 2 dar.
    1.6an då har vi nästan dubbla tiden upp till 3 dagar.
    Jag som kommer från nokia telefoner inann är ju bortskämd med batteri tiderna runt 7 dagar utan större problem.

Då har jag ca. 1.½ timme per dag med music+gpsen på slagen när jag kör med cardio trainer.

Det var en annan tråd där en tappade sin liquid och tydlige så hade hans gyro dött i nallen vart efter den sparade störm som bara den.
    kanske inte acers moddade droidware stänger av gyrot när skärmen släcks och där av den kassa batteri tiden.

7. tomle

tomle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Man ska väl inte jämföra en Nokia med liten skärm och klen processor med en smartphone. Jag hade en Nokia 5800 (3.2" skärm) och den höll i princip alltid 2 dagar så det är ingen större skillnad faktiskt.

8. Perra

Perra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sant det är skillnad på äpple och päron. :teeth:
    Liquid är långt mycket roligare än nokian.

Bara 2 dagar på din 5800. o_O lågt iafl.
    Jag köpte min x5800 precis när dom kom.

iofs jag lyssnade bara på musik o snackade i telefon på min x5800.

9. glimbrink

glimbrink Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

ingen som är intresserad utav 2 st batterier en laddare och vit baksida ev trasig mobil där skärmen är kass (kanske den händiga kan laga) Jag har ingen nytta av dessa saker så vill helst bli av med det..

10. tomle

tomle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Nåja, tyckte 2 dar var helt ok, hade på mailsynk var 15:e min och surfade en hel del. Känns ju som att ta ett steg bakåt i evolutionen när man måste ladda mobilen oftare.
    Fast det slår inte min Motorola A920/A925 där det medföljde ett extra batteri i kartonen för att det var så dålig batteritid på mobilen. Knappt så det höll en dag med båda batterierna... Man fick till och med gå in i 3s butik och byta in sitt tomma batteri mot ett fulladdat :eek:

11. Perra

Perra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

fy f##.
    snacka om illa alltså.

:ehm: