Acer Liquid Metal

Diskussion i 'Liquid Metal' startad av robban87, 11 sept 2010.

1. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Spotify gör likadant för mig. Tror man måste ha en modifierad kernel för att kunna överklocka.

2. Nocturnal

Nocturnal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nej, jag inte fått Spotify att fungera. Mailat Spotify som säger att dem kolla på problemet.

3. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Så är det nog

Okej synd, använder det mycket på datorn.. Har ju alla musik där så det är ju bara att vänta o lyssna på musik tills det fungerar.

4. flippzii

flippzii Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

det här de första felen jag hör om denna telefon xD verkar bra hitils ;)

5. Nellyk

Nellyk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

REKOMMENDERAS DEN??

Hej
    Rekommenderar ni att köpa denna telefon?

Alla vanliga funktioner så som att ringa skicka sms och mms funkar precis som det ska?

Och surf med mail facebook etc?

Har ingen av er haft något problem med dessa enkla funktioner?
    Verkar vara en bra telefon iaf. Jag funderar på denna och HTC Desire.

TAcksam för svar och tips.

/

6. flippzii

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

htc desire är en värdig motståndare men om inte det är ett problem med att skärmen är mindre ( bara 0.1 tum viserligen) så är denna bättre om du frågar mig

Nellyk gillar detta.
  7. Nocturnal

Nocturnal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har inte stött på några med det du skriver, allting fungerar snabbt och bra. :)

Nellyk gillar detta.
  8. leafbranch

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Htc desire har bra mycket sämre GPU och har den äldre snapdragonprocessorn på 65nm.

Nej jag ser den inte som en värdig motståndare men däremot HTC Desire HD.

Nellyk gillar detta.
  9. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Desire är gammal med dålig multitouch och Desire HD är för stor (och ganska ful enligt mig), Metal är klart mest prisvärd.

Nellyk gillar detta.
  10. Nellyk

Nellyk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack allihopa för era omdömmen.

Jag kanske hade oturen att få ett måndagsexemplar av min acer metal. (Jag har alltså fått lämna tillbaka min då den inte funka som den skulle, småfel efter fel ...)

Om den skulle krångla hur går ni då tillväga? Eftersom jag hört att Acer inte alls tar emot något som har med mobilen att göra då det under gårdagen kom fram att mobilen inte kommer att säljas i norden?

Kan det vara att ni är övervägande positiva eftersom ni nyss köpt den eller den funkar verkligen SÅ bra?
    Jag vill väldigt gärna ha den men är mest rädd att få någon som krånglar igen.

Last edited: 25 jan 2011
  11. Nellyk

Nellyk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag ser att ni fått göra många uppdateringar m.m. då jag inte alls har koll på sådana saker så kanske jag aldrig får rätt på telefonen.

Som tjej är jag mest noga med att det ska vara snygg design. Men självklart även en fungerande telefon som ska vara snabb att navigera med.

12. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

De enda två nackdelar jag hittat hittills är betraktningsvinklarna på skärmen (som ändå är helt okej) och att den har så lite utrymme för installation av apps. Allt annat verkar toppen, och för ardaglig användning verkar den oerhört stabil (har inte fått en enda FC som inte berott på någon app i princip).

Spotify fungerar inte heller uppenbarligen, och hörde något om någon annan app. Men överlag väldigt få problem jämfört med många lurar.

13. Nellyk

Nellyk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej tack för ärligheten!

Jag tror jag ha bestämt mig och kör på säkert kort. Det blir en HTC Desire för mig. Just för att man nu har dålig minnen kopplade till acer metal och skulle jag då köpa och den krånglar igen skull ejag inte förlåta mig själv.

Plus jag känner vänner som har en ännu äldre htc nämligen wildfire. Och de är jätte nöjda.
    Jag är inte värsta mobil fantasten.
    Bara jag kan fotografera, mmsa, smsa och ringa är jag nöjd. Men även kolla mail och så.

Tror ni Desire funkar bra för det då?
    (Sorry om jag förstör acer snacket med htc) ska inte skriva mer.

Tack för alla svar!!

14. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det jag har hört om Desire är att den har dålig batteritid... (Wildfire är nyare btw)

OnT: Har 20% batteri kvar nu efter 1 dygn och 23h bortkopplat. 9,7% "Running", 4,6% "Screen on" och 0,3% "Phone on". Låg användning första dygnet, medel andra. :)

15. leafbranch

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Lite OT: Annars kan du kolla närmare på Motorola Defy? Ett annat prisvärt monster...

Allt fungerar på min Metal, har inte haft några problem med något en så länge. Bara någon app som inte funkar men det är bara mjukvara som kommer fixas senare förmodligen.

- Skärmen blir lätt kladdig/fettig efter ett tag.
    - Platsskärm, den borde kunna repas lätt efter som den inte har hårt glas. Men jag har inte fått någon repa än.
    -Kameran är okej men väldigt varierande på bildkvaliteten. Ibland skarpa och fina och ibland brusig och oskarp. men det kan väl förbättras genom senare uppdateringar.

Sen har jag inget direkt jag kan klaga på. Jag är väldigt noga med att upptäcka/bli missnöjd när jag märker små fel men denna är klart bästa telefonen jag har haft. Men visst problem kan komma senare....

Kan nog rekommendera att byta till Android UI i settnings.

Edit: - Som Frojd sa så är internminnet lite irriterande när man ska installera många appar som inte stödjer att ha på minneskortet.

Last edited: 27 jan 2011
  16. flippzii

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

tycker det är ett dåligt val med desire för den har vart ute så pass länga att den har kommit förbi ''bäst före datum'' kan man säga den ligger efter i hårdvaran och det kommer antagligen bli så att du säger amen varför tog jag inte den för det kommer ut många fina mobiler vid den här tiden jag skulle vänta tills april om ja var du ;) men desire är ett helt okej va ! :)

17. Nellyk

Nellyk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej:( tror du det finns något att ladda ner för att slippa dålig batteritid?

18. Nellyk

Nellyk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej tack!!
    Jag har nu lagt order på all teknik så finns ingen återvändo. Bra att acer funkar. Man kan ju alltid ändra telefon i framtiden.

19. Nellyk

Nellyk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag såg på vissa forum att den är nästan 1 år gammal. Synd:(
    Nu har jag redan gjort köpet och jag testade den i butik. Den verkar passa mig bra. Vit såklart =P Snyggast till en tjej.
    Den räcker bra för mig.
    Min mobil är sönder. Jag kan vänta till april men som sagt alla nya mobiler krånglar så då innebär det jag skulle vänta tills juni för att alla uppdateringar ska vara klara.

Desire är väl inte såååå dåligt val? För en tjej som bara ska ha den att ringa sms mmsa och kolla mail?

20. Nellyk

Nellyk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad innebär det när ni säger att en acer har bra gpu elle rvad ni skriver. Och andra saker. Är det hastigheten ni pratar om då?

Bara undrar för ni sa även att desire hade dålig gpu och snappdragon. Är det hastigheten?