Acer liquid release?

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av GraN, 15 nov 2009.

1. elason

elason Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det lutar åt en pixmaniabeställning för min del, enda som hindrar mig är att man inte riktigt vet leveransdatum. Jag ska flytta om två och en halv vecka och vill ju inte ha ett paket levererat till min nuvarande adress när jag flyttat 20 mil bort. :D

2. Oskar

Oskar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

4595:- på Dustin Home. Dyrare än jag hoppats på :(
    Är ju drygt 1000:- dyrare än expansys.

Någon som vet om Acer har global/internationell garanti så man kan skicka in den på garantiärenden här i Sverige. Om så är fallet vore det ju väldigt dumt att köpa den 1000:- dyrare från Dustin.

3. Peka

Peka Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som jag uppfattar expansys så ska man skicka in Liquiden till Acer Sverige om man får problem efter 7 dagar. Läs mer på länken nedan.

http://www.expansys.se/customerservice.aspx

4. Chichin

Chichin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Angående priset på Dustin, jag ska förlänga mitt abbonemang bara och inte ta någon förhöjd månadsavgift, ska binda mig på snackis 24månader. Acern kostar då 3750:- nånting, det är väl rätt så bra ändå? Och då har man handlat här hemma också om man nu vill att det ska vara lite tryggare.

Nån som vet när fan Dustin får sina lurar föresten!?? Hittar inte på deras hemsida om nåt leveransdatum!:mad:

5. JoBu

JoBu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Någon som vet vad som gäller med garantin ifall man köper från Expansys? Att man ska få en ny telefon ifall den är sönder när man öppnar paketet är väll självklart i hela EU(?) och ångerrätten på 14 dagar gäller när man köper från svenska internetbutiker (även Expansys) men hur är det om luren havererar efter ett par månader eller ett år?

Edit: Som jag förstår det lämnar Expansys inte någon garanti öht. Dock gäller tillverkarens garanti och det är direkt till tillverkaren man ska vända sig med garantiärenden.
    Läste detta längst ner på denna sida: http://www.expansys.se/terms.aspx

Last edited: 3 dec 2009
  6. elason

elason Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Funderade också på att skaffa snackis 24 månader (har något gammalt abbonemang hos Tele2 som inte finns längre så jag ville ta med mitt nummer och göra om till snackis). Men, nu såg jag att deras Mobilsurf-paket som jag siktat in mig på bara går att beställa till Snackis tecknat mellan 3/9-08 - 19/11-08. Det verkar vara stört omöjligt att få ihop ett bra mobilsurfpaket med ett abbonemang som inte kostar skjortan, jag ringer typ aldrig så jag vill ha billigast möjligast som gör att man kan få fri mobilsurf....så då är det nog Kompis som gäller istället och då blir ju dustin-luren dyrare igen. Det är en djungel det här. :D

7. elason

elason Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mailade Dustin och frågade om de kunde säga något om när de får in lurarna till sig. Fick svar på bara ett par minuter!

8. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Av den anledningen har jag Tre för där får man för månadsavgiften (om man har pott-abonnemang) "köpa" tilläggstjänster, t.ex. mobilsurf.

Exempel med Pott för 99:- per månad kan du lägga till mobilsurf för 49:- och då har du 50:- att ringa osv för, eller mobilsurf för 89:- då har du 10:- kvar osv.

9. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Låter ju ganska trevligt, nått som måste kollas upp. Själv har även jag funderat på telenors mini + fri mobilsurf. Det paketet kostar total 108kr/mån och har inget "tak" på dataanvändandet.

10. Marunga

Marunga Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kanske kan ge några svar vad gäller garanti när man köper produkten utomlands (man får ändå utnyttja det faktum att man pluggar juridik):

För det första har säljaren fullt ansvar för produkten under 6 månader. Alltså inte acer i detta fall utan expansys. Så om telefonen krånglar kommer man få problemet avhjälpt helt utan kostnader. Jag kontaktade expansys och fick svaret: "Om det skulle visa sig att telefonen inte fungerar när du precis har fått den, hämtar vi upp den kostnadsfritt och skickar en ny."
    Efter 6 månader bär säljaren fortfarande ansvaret (i upp till två år, vet inte exakt vad som gäller i detta fall) sålänge du kan bevisa att felet fanns redan när du fick telefonen och inte har uppkommit pga din vårdslöshet. Eftersom detta kan vara svårt att bevisa använder man sig istället av acers garanti. Dock får man själv stå för frakten vid service och telefonen måste skickas till Frankrike om man köpt den från expansys. Såhär svarade acer när jag frågade om saken: "Det är service i det land där man köpt sin Acer produkt från om garantin ska gälla."

Så med andra ord, krånglar telefonen så gör den nog det ganska direkt och då får man det avhjälpt kostnadsfritt.
    Krånglar den efter ett halvår får man betala frakt till Frankrike, men även om man skulle bli tvungen till det så tjänar man ändå på att köpa den från expansys.

Jag kommer dock själv avvakta och se om cyberphoto får in den. Jag fick till svar där att om deras leverantör tar hem den kommer också de att börja sälja den. Och cyberphoto är i regel några hundralappar billigare än dustin...

11. elason

elason Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fast om jag förstått rätt på deras hemsida kan man inte välja till surfpaketet till mini, jag kunde bara välja till det till de abbonemang som kostade mer än 199 kronor i månaden. Jag kan ha missat något där, satt någon timme igår och försökte bli klok på det och har som action till mig själv att jag ska försöka luska ut exakt vilka av deras abbonemang som man kan köpa surfpaket till. (Gå in på hemsidan och väl köp abbonemang och sedan gå vidare och försök välja till surfpaket.)

12. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Det verkar du ha rätt i, tänkte inte på att det kanske inte gäller för alla abonnemang.

13. Chichin

Chichin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Vänta nu, menar ni att om man tecknar tele2 snackis i 24 månader 19 öre minuten så kan man inte välja till te.x mobil surf medium för 89:-??? Det låter ju otroligt urbota dumt isåfall, om det skulle vara så!

14. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Det var telenor som stod på matsedeln ;)

15. elason

elason Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Från http://www.tele2.se/bestall-mobil-tillaggstjanst.html

Jag kan ha fattat fel eller de kan ha skrivit galet men så tolkar jag det i alla fall. Det är nog värt att kolla upp närmare dock, för det var precis så jag ville göra.

16. JoBu

JoBu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack för det utförliga svaret på garantifrågorna Marunga! Sånt borde man verkligen se till att ha lite koll på..

17. elason

elason Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Går man in och faktiskt försöker beställa ett nytt Snackisabbonemang så verkar det gå att välja surfpaket som tillval i alla fall så jag kanske var lite för snabb på att tro att det inte går....provade aldrig att slutföra köpet nu men så långt verkar det gå bra. ;)

18. elason

elason Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag forskat vidare lite mer och enligt en chat med deras kundtjänst så ska det funka.

19. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Underbart! Tack för att du tog dig tid.

20. elason

elason Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gjorde detsamma för Tele2.

Så jag får avsluta med att ber om ursäkt för att jag rört till det. Efter min genomgång av diverse hemsidor igår verkade det stört omöjligt att få ihop en bra kombo men om de nu talar sanning på kundtjänsterna så stämmer inte allt man läst innan. :D