Acer liquid

Discussion in 'Liquid/Liquid E' started by eastlin, Feb 7, 2010.

1. eastlin

eastlin Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ser att du har en Acer liquid. är du nöjd? är din mobil på engelska som alla andra verkar vara? något att rekommendera för 4200!?

Vad ingår i kartongen förutom mobilen? för ja hittar verkligen inte den infon någonstans!

Last edited: Feb 9, 2010
  2. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Mobilen är på engelska, har hört talas om att det går att ändra till andra språk via tredjepartsmetoder, men engelska är inga problem för mig så jag har inte läst in mig.
    Jag köpte min för ca3600 på Expansys.se och den är väldigt prisvärd.

I kartongen finns förutom telefonen: laddare som passar i svenska väggar, ett par ganska värdelösa hörlurar, CD med manualer, ett skärmskydd av plast, USB-kabel till datorn, minneskort på 2GB samt två häften: "Quick Guide" och garantiinformation.

3. eastlin

MINA ENHETER

Hörlurarna är ju inga problem!
    finns ju 3,5 mm jack!.. Men då lär ja beställa telefonen nu!.. men från webbhallen för 4200.

för min morsa börja ju skrika så snabbt ja nämner expansys o pix.... hehe

4. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Exakt, personligen kör jag med ett par Koss Porta Pro, och det blir bra ljud tycker jag^^

Haha okej xD Webbhallen är säkert enklare att ha att göra med om det blir något fel på telefonen, men det är bara mina fördomar om utländska företag (typ expansys och pixmania) som får mig att tro det.

5. eastlin

MINA ENHETER

jo det min mamma säger hennes polare har köpt från pix... vilka jävla problem de blev hahah.. men då lär ja beställa en idag då! o lär komma om 2 veckor :( var snäll o kolla den pouch tråden precis under denna.. :)

6. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det finns två olika tangentbord som är svenska, AnySoftkeyboard och Scandinavian keyboard. Själv använder jag det senare, men det är mest en smakfråga.

Vad gäller menyer m.m. så är det bara engelska som finns. Det finns några översättningsprojekt men tror inte något av dem har svenska.

En sak att tänka på med liquid är att den har några barnsjukdomar och det finns ingen officiell patch än, så man kan få starta om den lite då och då när den börjar bete sig lite tjurigt (suga i sig batteri eller vara tokslö). Om du inte har något emot det (Vilket faktiskt inte är något större besvär imho) så är det en alldeles ypperlig telefon. Och lite då och då läcker det en ROM så det verkar som om Acer jobbar på en patch. Heh.

Jag beställde min från expansys. Toktrevliga flickor i supporten hos dem måste jag säga. :)

7. eastlin

MINA ENHETER

haha på vilket sätt trevliga ;);) ne men handlar om att morsan vill inte beställa från ett ställe där de skickas utomlands... beställer ifrån webhallen så har man fysisk butik 5 min ifrån hemmet!

men om man beställer ifrån expansys. måste man då skicka telefonen till frankrike eller till expansys i sverige?

men har inte Acer Garanti så man kan skicka till deras kontor?

Last edited: Feb 9, 2010
  8. 007Magnus

007Magnus Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har aldrig haft problem med pix.
    Ett tips : Dom har ett telefonnummer som du alltid kan ringa på vardagar fram till 18. Kolla upp med det om saker finns i lager ellr om du vill ha mer information om leveransen, trycka på om olika saker mm.
    Var snabb leverans och inga som helst problem att returnera saker för utbyte kostnadsfritt.

9. eastlin

MINA ENHETER

stod att man måste betala returen till frankrike om nått blir fel?:(

10. 007Magnus

MINA ENHETER

Jag betalade ingen retur. Behövde inte ens betala för något paket (kunde lägga den i en påse hos UPS).

Däremot så ska du betala retur om du ångrar ditt köp och inte vill byta ut en felaktig vara, har jag fattat det som.

Alltså ångerköp måste du betala, vilket man kan förstå. Dom ska inte lägga ut pengar på att frakta varor fram och tillbaka till en person som bara har lite ångest över sitt köp.

11. eastlin

MINA ENHETER

Och ett annat problem mitt närmsta UPS ombud ligger en timme från mig med bil! :P

12. roxer2b

MINA ENHETER

Jag tror inte ens jag har UPS i närheten, men de levererade till min lägenhet ändå. ;) Snabbt och bra. Men om mor din säger att hon vill låta bli så är det nog bäst att låta bli att strula med sånt. ;)

13. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Ursäkta OT men jag MÅSTE bara fråga.

Hur fasen lyckas du ha en Webbhallen 5 min och närmsta UPS-ombud en timme ifrån dig med bil?

Btw är det DHL som levererar ifrån Expansys. Beställde min därifrån och den kom på under 24 timmar. 20 timmar för att vara exakt. Det är bra skit det. Men då får man ta och bo i någon av de två största städerna. Annars tar det upp till 48 timmar.

Rätt bra kämpat ändå vill jag säga.

14. eastlin

MINA ENHETER

Stod på ups hemsida att närmsta ställe för att lämna in saker till Ups är i helsingborg.. och Webhallen har en hämtbutik i malmö! :)

Men ja beställde precis en Htc Hero från Komplett för 3400 kr!

15. calle_d

calle_d Adult Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Men vad är det du säger?!?! Blev det ingen Liquid??? o_O

16. eastlin

MINA ENHETER

Sense ui och designen tog över :$ ville ha trackball för ja älskar de!

17. roxer2b

MINA ENHETER

Näh. :) Jag fick min liquid inom 24 timmar och jag bor i karlskrona. Heh. Iofs så skickade DHL vidare paketet med ett lokalt sändebud från malmö så de höll inte i sista etappen själva.

18. eastlin

MINA ENHETER

Heron Kommer imorgon Man längtar!

19. xfs

xfs Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Du får, om ryktena stämmer, iaf Android 2.1 ganska garanterat till din telefon :-)

20. 007Magnus

MINA ENHETER

Tja, om vi inte får 2.1 till Liquiden så är ju HTC Hero det absolut bästa valet. Dock så är ju hastigheten med 2.1 på den ett stort frågetecken! Den är ju mycket slöare än en Liquid redan i sin nuvarande version. Risk för en extremt slö telefon alltså...