Acer_Liquid_1.004.00_EMEA med Lickonns recovery 0.3 och Lickonn rom 0.2

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av goa200, 4 jan 2010.

1. xintron

xintron Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns det något enkelt sätt att ta backup på exempelvis sms. Kontakterna är syncade med mitt google konto och appsen kan man ju hämta hem igen. Att jag inte orkar vänta på "bättre" custom rom är för att batteri-tiden känns väldigt viktig och som det är nu räcker den inte riktigt till imo.

2. Ogglord

Ogglord Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Om han kör linux behövs inga drivisar, det finns instruktioner på modacos forum.

3. xintron

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då hade en länk till den sidan varit fin så jag inte behöver boota windows hela tiden :)

4. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Jag tänkte ju på windows, linux kan jag ingenting om

5. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

sök på backup på market och tanka hem my backup

6. xintron

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sådär. Då var det fixat :) Blir till att rensa acer-apps imorgon och annan skit som hittas.

Om man nu vill flasha om den med annat custom rom (för det är väl vad Lickonn kallas?), försvinner allt igen då? Om någon släpper eget rom (någon annan än lickonn) kan man använda lickonn's recovery (och vad gör det egentligen?) eller måste man då ha deras?

7. ShibbY

ShibbY Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är helt lost när det gäller roms och sånt då liquiden är min första androidmobil. Vad kan man få ut av att byta rom. Nu t.ex kan man göra nå mer speciellt om man byter till lickonns rom?

/Newbi :)

8. xintron

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det gick sådär. Körde five homescreen Launcher.apk innan och nu vill inte luren fungera ordentligt. Home får Force close och kan inte köra enable debug på usb för att lägga in annan Launcher.apk. Hjälp? :)

Edit: Hardreset fixade biffen :) Tydligen fungerade inte recovery.img och jag kommer inte åt recovery som jag bör. Ska testa igen.

Last edited: 4 jan 2010
  9. Chrille

Chrille Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Precis samma strul har jag nu fått, hur gjorde du en hard reset? Jag testar att lägga på 1.004 igen för att se om det löser problemet.

10. xintron

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ljud upp/ner + powerbutton. Sen kör en clean boot: YES!

11. xintron

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Till sist lyckades jag :) Men får bli till att se vad som skilljer sig imorgon. Dock bootar den mkt snabbare iaf!

12. underbrallan

underbrallan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus
    Info:
    Ask and you will know!
    Får tacka och bocka för denna info!

en annan skulle behöva en dummie för android användare! :)
    fasiken en annan hade ju problem med att få igång spelen på en vic64 :)

13. SwedBear

SwedBear Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    FWIW - jag hade inga problem att köra ACER Download Tool [Single].exe under Windows 7 64 bit. Jag fick starta som adminsitratör men sen funkade det. Men jag hade Win7 64 bit drivisarna sedan tidigare för Modaco's Superboot så det kan vara därför. Hamande lite i en bootloop av någon anledning efter att lagt in recovery men nu funkade allt när jag la in 0.3 rommen.

edit: grr - plötsligt så är min lista på program som jag tidigare laddat ner (Download under Market) nästan tom. Den har alltid följt med oavsett när jag gick från Magic till Liquid och sedan flashade om den. Hoppas att alla betalprogram åtminstone är där när jag kör Market Enabler.

/B

Last edited: 5 jan 2010
  14. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

My backup är ett bra program för att spara undan saker. Sprite backup tror jag klarar ungefär samma saker.

Om ni inte vet exakt vad ni gör så vänta ett tag tills goa200 eller någon fått till en enkel guide. Root är fint och det är riktigt kul att se att det rör sig även hos Acerfolket :) Bra jobbat!

15. xfs

xfs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tänker inte uppgradera förrän det kommer ut en customizerad rom med vad jag vill ha, samt som är en rejäl uppgradering (dvs: Android 2.0 eller 2.1). Eftersom hårdvaran inte ska ha några problem med 2.1 (cpu och minne räknar jag på då) så hoppas jag egentligen på att 2.1'an kommer innan det känns riktigt lönt att uppgradera.

Meen, tänkte passa på att fråga iaf (om jag inte lyckas hålla mig, för jag känner mig själv lite ;-)): Går 004 att roota på samma vis som 002? Dom har inte ökat säkerheten i 004?

Dessutom: Vad är nyheterna i 004 mer än nytt versionsnummer? Är där ändringar i acers apps som dom skickar med? Versionsnummer-ändringar? Om inte versionsnummer-ändringar, är verkligen programmen (apk-filerna) identiska?

Har inga problem med batteritiden alls, så om det är enda fördelen så är det knappast lönt en omflash. Min telefon håller 2 dagar vid normalt användande och det är vad jag är van vid efter att ha ägt en windows-mobil. Dessutom så har jag lagt in sjukt mycket program och confat min mobil just nu till vad jag är helt nöjd med (vilket inte var möjligt i windows mobile ;-) ), så känns lite som en risk att bli missnöjd vid omflash där det inte finns några större uppdateringar.

Förhoppningsvis håller jag mig i skinnet och väntar tills någon släpper en hemlagad rom med tillräckligt stora fördelar jämfört med en rootad default-rom.

16. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Det går att roota 004 lika enkelt och med samma filer som 002.
    Eftersom 004 är så ny vet jag inte mer än att batteritiden ska vara betydligt bättre

17. Ogglord

Ogglord Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Lickonns rom är partiell och kräver ingen wipe, läs mer här

Man måste inte ha en speciell recovery för en speciell ROM, så länge den har alla funktioner som man vill ha. Så Lickonns recovery kan du behålla, just nu är den bäst..

xfs: Jag bytte från 002 till 004 och märkte typ ingen skillnad alls. Det var för tidigt för att märka om batteritiden blev bättre, jag har ju lärt mig hur man ska sköta telefonen nu så att batteritiden är bättre kanske beror på flera faktorer. Känns bra att ha senaste ROM:en..

18. xintron

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan var jag som inbillat mig men tycker nog att batteritiden nu under natten varit mkt bättre än förut. Glömde dock wifi igång bland annat men gick från 100% till 96% på 7h vilket jag tycker är bättre än förut.

Om man väljer att dela upp sina apps på SD-kortet via recovery, slipper man pilla med backup på apps i framtiden då om man flashar om?

19. Zagor

Zagor Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det bara jag som tycker updaten känns lite skum?

- Den "uppstår" på ett rysk fanforum
    - Acers egen update-checker rapporterar ingen ny version
    - Zipfilen är daterad 9:e december
    - .bin-filen i zippen är daterad 3:e december
    - Ingen README eller annan info alls i zippen
    - Inga synbara skillnader mot tidigare version

Det känns inte särskilt officiellt. Jag kommer att avvakta ytterligare information innan jag installerar denna.

20. Stinkis

Stinkis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen skillnad förutom att den skickar hemliga betalsms till något ryskt telefonnummer? ;)